tor_erik Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) I disse tider hvor alle og enhver lager showcases av bilene sine, er det lett å bli revet med. Det ble jeg, og her er da min... Objektet er en Volkswagen Vento fra det herrens år 1997. Noen raske facts må man ha plass til: Motorvolum: 1,6 liter HK: 100 Kilometerstand: ca. 145000 Anlegg: Pioneer DEH-P5730MP, kombinert med et Macrom M2S.60 komponentsett og 2x GoldStein 6x9 Mods: R-Tech på 205/40-17, Maxtrac komplett 40/40 senk Endret 12. august 2006 av tor_erik Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Vento.. Liker Jetta jeg.. Vento.. Liksom aldri hørt om den bilen, bare sett den her og der.. Men virker da som en super bil, kanskje noen andre felger? Jeg har virkelig ikke peiling på VW... øyelokk hadde gjort seg Og penger får du ikke fra en fattig lærling som kjører et bensinsluk av en volvo Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Golf har jeg egentlig aldri likt, men Vento er penere, i mine øyne i alle fall. Det er nok i bunn og grunn alle de gamle rustne Golfene som kjører rundt her i byen som har gitt meg avsmak. Og når eierne i tillegg er noen drittsekker da så blir inntrykket dårlig. Har dog sett et par Golfer her nå som slettes ikke så dårlig ut. Det har vel kanskje en del med hva du putter på dem også. Pen Vento i alle fall Ikke gjør noe tull med den. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Større felger er vurdert, men det koster peng gitt! Øyelokk... Må ikke disse lakkeres før de settes på? Eller kjøper man ferdig lakkert? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jo, de må lakkeres i bilens farge ja Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Jo, de må lakkeres i bilens farge ja Dyrt? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jo, de må lakkeres i bilens farge ja Dyrt? 5-600 kanskje..? Det kan forøvrig gjøres selv også, om man kjøper seg noe lakk.. Er ikke store områdene som skal lakkes.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Skal vurdere det, men det står ikke øverst på listen i øyeblikket. Jeg MÅ få fikset dirringen i dørene som forårsakes av høyttalerne, samt skaffe nytt enderør. Det spinkle opplegget som står der nå er ikke noe særlig... Drar på folkehøgskole om to uker, skal gå på bil og motor der. Forhåpentligvis får jeg mulighet til å sette bilen i garasje og få dykket litt dypere i problemene. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 slik den står nå ser det ut som en kjempe strøken "mamma" bil... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 slik den står nå ser det ut som en kjempe strøken "mamma" bil... Siden jeg overtok den for en liten uke siden, så er vel ikke det så rart. Bare for show, hvorfor lyser den "mamma"? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Synes bilen var kul! Har faktisk tenkt på Vento når tida kjem for innkjøp av bil. Kor mykje veger den? Sprek motor i forhold til vekt? Lett å få tak i styling osv? Familien har sjølv ein Bora med 1.9 TDI 100hk som er god å kjøre. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det er ekstremt hvor mye et senkesett og 17" gjør på en Vento.. Baklyktene er jo originalt delvis sota, så det er jo greit. Kanskje fjerna Vento-emblemet på bakluka. Om du vil ha et billig prosjekt på skolen, så kan kanskje det å bytte speedoskiver til noe litt mer spenstig (f.eks hvite er bra) være greit..? Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Støtter Marvil her, litt moderat senking og noen fine felger med lavprofil på. Nye frontlykter ville også gjort seg. ellers, skal jeg slippe løs råner'n i meg så må jeg jo bare foreslå panserforlenger for et litt hissigere utseende: og en heftig vinge må man jo ha! Synes også bilen burde lakkeres helt ned. samt nye enderør som du snakker om. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Det er ekstremt hvor mye et senkesett og 17" gjør på en Vento..Baklyktene er jo originalt delvis sota, så det er jo greit. Kanskje fjerna Vento-emblemet på bakluka. Om du vil ha et billig prosjekt på skolen, så kan kanskje det å bytte speedoskiver til noe litt mer spenstig (f.eks hvite er bra) være greit..? Helt sant, er ikke mye som skal til. Flyter dessverre ikke i penger, men håper at det oppstår gode tilbud når jeg kommer inn i "miljøet". Speedoskiver er spennende, bare jeg kommer over frykten for å ødelegge noe. Men jeg skal vurdere det også, er tross alt bare på det stadiet inntil videre. Vento-emblemt er i og for seg bare å vippe av, for så å eventuelt feste det igjen. Skal se hvordan det tar seg ut. Så langt, takk for tips og ros! EDIT: Jeg kommer ikke til å slippe løs råneren i meg, stikkordene er moderasjon og pent. Ed Hunter: Den veier 1110 kg, dermed er motoren helt grei å kjøre med. I alle fall med norske forhold, den er nok ingen milsluker på autobahn. Endret 8. august 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Instrumentskiver får du billig på Autospar, 320kr Synes det er ein fin detalj. Alternativt kan du fikse det sjølv med å printe ut skiver, finnes på nettet. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) slik den står nå ser det ut som en kjempe strøken "mamma" bil... Siden jeg overtok den for en liten uke siden, så er vel ikke det så rart. Bare for show, hvorfor lyser den "mamma"? da har du ett godt emmne og begynne fikkle på da Endret 8. august 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 slik den står nå ser det ut som en kjempe strøken "mamma" bil... Siden jeg overtok den for en liten uke siden, så er vel ikke det så rart. Bare for show, hvorfor lyser den "mamma"? da har du ett godt emmne og begynne fikkle på da ...Og du har et godt spørsmål å svare på... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Han mener vel noe i den duren at hvis bilen hadde sett ut som den fra Fast and the furious i utgangspunktet, så hadde det ikke vært noe moro å gjøre med den. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Du kan ha han her som forbilde.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Han mener vel noe i den duren at hvis bilen hadde sett ut som den fra Fast and the furious i utgangspunktet, så hadde det ikke vært noe moro å gjøre med den. Jo, riktig nok. Marvil: Det var det da. Det jeg kan si med en gang, er at jeg ikke skal ha noe klistremerke-dritt på den. Det ser bare jævlig ut. Ei heller sponsormerker. Drømmeprosjektet er egentlig bare felger, senking, anlegg, enderør og en beskjeden spoiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå