Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også bestilt siste til Pendragon, men den har ikke kommet enda.

Har siste til Magic Pie som kom ut i januar var det vel, er fullt på høyde med de tidligere skivene.

Har også siste til The Watch (Timeless), en helt ålreit skive, bedre enn den fra i fjor (Planet earth?).

Lenke til kommentar

John Petrucci posted dette på twitter i går:

 

Go to Dream Theater's Facebook page on 4/21 at 11 AM EST, sign up, and

receive details about an exclusive look at the drummer auditions, and

find out exactly when and how the new drummer announcement will be made!

 

Sitter å hører igjennom nyeste plata til Magic Pie for første gang nå. Høres veldig bra ut :)

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

På tal om nordisk prog, nya Paatos är ganska bra, dock lite i rakaste laget.

Har hørt om Paatos, men takk likevel! Liker stort sett bedre 70-tallsmusikk, men det er absolutt kommet en del interessant det siste tiåret.

 

Noen som liker Guru guru?

Har kun hørt 'Dance of the Flames' som er et bra album, men ingen favoritt.

 

Da går du glipp av noe. Flere av utgivelsene har kommet i remixede versjoner (på CD ja), og de er mixet av ingen ringere enn Steven Wilson.

Ser ikke helt hvorfor det skal være et så stort pluss, bortsett fra at Steven Wilson i alle fall ikke er noen fan av 'the loudness war', så han voldtar i alle fall ikke musikken. Hadde nok foretrukket å ha de på LP.

Lenke til kommentar

Det Steven Wilson har gjort her må sies å være et stort pluss ja. Han vet hva han driver med. Og når musikk blir remixet med det som finnes av moderne studioutsyr i dag, av en som virkelig kan dette, da låter det som regel bedre.

Dessuten vil jeg anbefale deg å høre på disse platene i remixet versjon før du uttaler deg.

Lenke til kommentar

Først og fremst kommer en liten alert; Jeg har planer om å skrive et lite innlegg om Dream Theater nå. Hvis du har problemer med dette bandet og mener det suger baller av en eller annen grunn, vær vennlig og hopp over resten.

 

 

Anywho. Mike Mangini inn som trommis i Dream Theater. Hva mener folket? Jeg vet ikke helt om jeg syns han var det beste valget, men det kan være personlig fordi jeg gjerne ville sett hvordan Marco Minnemann ville gjort det i et slikt band.

Lenke til kommentar

Jeg ble egentlig ganske lei etter jeg hørte Falling into infinity, og følte egentlig ikke at jeg fikk høre noe nytt før gutta tilsynelatende fikk seg litt mere baller, og dermed tyngde i musikken, ved utgivelsen av Systematic Chaos. Albumet var alikevel ikke det helt store, men jeg ble faktisk imponert av Black Clouds...

 

Men som du sier, bandet har nok godt av litt nytt blod, men det ble jo også til en viss grad vist da Jordan Rudess ble med. Jeg tror også at Roadrunner Records var bra for bandet, så jeg gleder meg til det kommende albumet

Lenke til kommentar

Rudess gjorde underverker for bandet, den første skiva han var med på, Scenes from a Memory er jo en fanklassiker uten sidestykke.

Og ikke minst turneen som fulgte plata. Jeg kom inn på DT med Live Scenes from New York DVD'n/dobbelplata og ble totalt hekta på den. Særlig når jeg så hele konserten med narration av Portnoy og Labrie, som forklarer hele konsept-historien mens låtene spiller seg ut.

 

Han spiller mye mere aggressivt enn Kevin og Derek gjorde. Var jo Rudess som sa på forsida av Rolling Stone "This is music, not rocket science, we'll be okay" etter bruddet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nagging på Labrie er liksom nytteløst, han har sunget over 20 år og kommer ikke til å slutte :p Stemmen hans har blitt bra nå uansett.

Han hadde en downperiode fra 1996-2001 pga "the throat incident". Jeg liker klangen i stemmen hans, hadde ikke vært det samme om pinglete Dominci hadde fortsatt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=QW480elrgh8

 

Labrie var fantastisk på tidlig 90-tallet, bare sjekk utover denne låten fra 94..nå sier han selv at stemmen er tilbake der den var før. Han kommer ikke inn før rundt 2:50. Og stemmen er over alle mulige oktaver uten å være falsk, fra lave toner helt opp til flaggermus-skrik. Jeg liker spesiellt partiet fra 4:30 og utover.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...