Erlendz Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Er ute i noen land... Synes albumet er veldig skuffende. Scarsick var ganske mye dårligere enn Be, og dette er drastisk dårligere enn Scarsick igjen... Edit: "Sisters" er i hvert fall pen... Endret 14. mai 2010 av qweac Lenke til kommentar
gard. Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Er ikke helt sikker på hva jeg synes selv enda, men den er ikke så innmari dårlig som du skal ha det til synes jeg. Men Sisters er høydepunktet hittil ja. Faktisk en sabla bra Pain of Salvation låt, til og med sammenlignet med gammelt materiale. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Vi får se hvordan den utvikler seg. Er stor POS-fan, så gir den nok mange sjanser. Så langt høres det i hvert fall svært dårlig ut med unntak av noen få sanger. Hater virkelig retningen de har tatt denne gangen... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg likte BE, og jeg likte Scarsick. Jeg er for øvrig VELDIG skeptisk til Road Salt One. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Må si jeg liker alle albumene fram til Road Salt hvertfall, og med tid tror jeg den kommer til å sitte ganske bra også. Men savner helt klart stilen de hadde på TPE1/Remedy Lane, men må nok se på den som tapt.. Forresten, albumguide til PoS Endret 14. mai 2010 av blade-bunny Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg får mer og mer sansen for skiva. Klart, jeg savner det gamle, men jeg så dette komme etter EP-en. Road Salt(låta) må være en av de trivligste balladene de har laget. Gleder meg til selve skiva kommer i postkassa! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hehe, ja. Det er et par gode låter. Curiosity, og Sisters, spesielt. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Noe prog dere vil anbefale? Eneste progressive jeg hører på er Porcupine Tree, Dream Theater og Opeth. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Katatonia og A Perfect Circle er de mest åpenbare i samme sjanger. Ellers kan du sjekke ut Symphony X og Threshold. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Noe prog dere vil anbefale? Eneste progressive jeg hører på er Porcupine Tree, Dream Theater og Opeth. Bruker denne tråden til å finne nye bra prog låter De 3 bandene du nevnte fatter jeg ikke hvordan faller inn i prog rock kategorien. Men, det er sikkert jeg som ikke innser at prog rock kan være så mangt. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Foreslå noe i tillegg til å bitche da b@rgen. Hva mener du er prog? Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Noe prog dere vil anbefale? Eneste progressive jeg hører på er Porcupine Tree, Dream Theater og Opeth. Bruker denne tråden til å finne nye bra prog låter De 3 bandene du nevnte fatter jeg ikke hvordan faller inn i prog rock kategorien. Men, det er sikkert jeg som ikke innser at prog rock kan være så mangt. I så fall har jeg misforstått betydningen av hva prog er. Gjerne forklar. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Hooh! Er da hauger og lass med band du bør sjekke ut. Jeg startet også på DT, PT og Opeth faktisk. Her er noen band jeg gikk videre på. Ikke nødvendigvis veldig like band, men falt veldig i smak hos meg. (Gode starteralbum i parantes) Pain of Salvation (The Perfect Element pt1) - Disse er essensielle! Blackfield A.C.T Spock's Beard (The Light, Snow) Devin Townsend (Terria, Accelerated Evolution, Ziltoid) Pure Reason Revolution (The Black Third) Demians (Building an empire) Riverside (Second Life Syndrome) Shadow Gallery Transatlantic Blind Ego (numb) Abigails Ghost (d_letion) De 3 bandene du nevnte fatter jeg ikke hvordan faller inn i prog rock kategorien. Nuff said. edit: Forøvrig er dette er en tråd for progressiv musikk - ikke progrock! Endret 21. mai 2010 av Joakim Skurk Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Noe prog dere vil anbefale? Eneste progressive jeg hører på er Porcupine Tree, Dream Theater og Opeth. Bruker denne tråden til å finne nye bra prog låter De 3 bandene du nevnte fatter jeg ikke hvordan faller inn i prog rock kategorien. Men, det er sikkert jeg som ikke innser at prog rock kan være så mangt. Mente ikke å provosere noen, som sagt er det sikkert jeg som har feil oppfatning og er stuck i feil tankegang. Men progrock er for meg rush og lignende ..og missofrstått tråden totalt, progmusikk, ikke progrock. my bad Peace Endret 21. mai 2010 av b@rgen Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hooh! Er da hauger og lass med band du bør sjekke ut. Jeg startet også på DT, PT og Opeth faktisk. Her er noen band jeg gikk videre på. Ikke nødvendigvis veldig like band, men falt veldig i smak hos meg. (Gode starteralbum i parantes) Pain of Salvation (The Perfect Element pt1) - Disse er essensielle! Blackfield A.C.T Spock's Beard (The Light, Snow) Devin Townsend (Terria, Accelerated Evolution, Ziltoid) Pure Reason Revolution (The Black Third) Demians (Building an empire) Riverside (Second Life Syndrome) Shadow Gallery Transatlantic Blind Ego (numb) Abigails Ghost (d_letion) Takker, skal sjekke de ut! Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Gi gjerne en tilbakemelding dersom du liker noe av det. Mye ligger i Spotify. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Skal jeg gjøre. Mye mulig jeg ikke får gjort det før etter helgen. Men dere vil høre mer fra meg. ^^ Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Pain of Salvation (The Perfect Element pt1) - Disse er essensielle! Blackfield A.C.T Spock's Beard (The Light, Snow) Devin Townsend (Terria, Accelerated Evolution, Ziltoid) Pure Reason Revolution (The Black Third) Demians (Building an empire) Riverside (Second Life Syndrome) Shadow Gallery Transatlantic Blind Ego (numb) Abigails Ghost (d_letion) Her var det mye kjekk prog! Om jeg kan legge til noe, vil jeg nevne: Beardfish (eklektisk progrock på sitt beste) The Mars Volta Echolyn Tool A Perfect Circle Leprous Ihsahn Phideaux Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Skulle jeg forlenget lista mi ytterligere så hadde alle de du nevner der vært med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå