Juleniss1 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 2. mars 2005 :---) Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) sdasdfsdrt345345 Endret 8. oktober 2018 av fluesprekker Lenke til kommentar
someOen Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Leter etter noe som ligner litt på tool. Noen som har noen forslag? Amplifier, uten tvil. Fantastisk band (til tross for det kjipe bandnamnet), sjekk ut debuten med samme namn som bandet. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Skal skjekkes. Og til han som foreslo Riverside, må jeg si tusen takk, for jeg elsket musikken deres. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Når vi først er inne på Riverside må jeg kaste Lunatic Soul og Indukti inn i spillet. Førstnevnte er soloprosjekt til Mariusz Duda (bassist/vokalist i Riverside). Bare et selvtitulert album er utgitt under Lunatic Soul, men det er jaggu saker. Rolig, atmosfærisk prog-rock uten elktriske gitarer i det hele tatt. Kommer forøvrig med et nytt album i år en gang! Indukti er også polsk, delvis i samme gate som Riverside, men har ingen fast vokalist, så mange av sangene er instrumentale. Mariusz Duda fra akkurat Riverside låner bort sin stemme på plata S.U.S.A.R. og er også ei skive som bør høres! Lyden lener mer mot prog metal, men det har ingenting å si da musikken er noe for seg selv, noe kanskje violinen bidrar til. Endret 28. februar 2010 av blade-bunny Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Skal se The Australian Pink Floyd Show ikveld i Bergen, det nærmeste du kjem Pink Floyd ifølge mange! Gleder meg! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Skal se The Australian Pink Floyd Show ikveld i Bergen, det nærmeste du kjem Pink Floyd ifølge mange! Gleder meg! Heldig! Må selv nøye meg med P.U.L.SE (1994)-DVD på full styrke med surround i stua. Lenke til kommentar
stud27 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Lurer forresten på hva mr. Roger "Pink" Waters holder på med. Er han for gammel og syk til å gi ut en plate? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Waters#Later_solo_years_.28since_2005.29 Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Dear Fellow Progrockers. Eg har ein beskjed. Beskjeden seier at eg må videreføre den til dokke. Og den låter så her; "Hei, eg heiter One Armed Bandit og eg er eit heilt nytt album frå Jaga Jazzist. Du må høyre meg, du må fortelje alle som likar Jaga Jazzist at dei må høyre meg med ein gang, og du MÅ like meg, for eg er best." Endret 8. mars 2010 av jonaz91 Lenke til kommentar
someOen Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Fullstendig genialt det der Jaga Jazzist-albumet. Verdt å høyre, folkens. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Today, I entered The World of the Plastic Beach together with Gorillaz and hopefully several others. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Og Gorillaz hører hjemme i tråden her fordi..? Hvilket album av The Pineapple Thief burde jeg høre etter Tightly Undowund? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 One Armed Bandit er vel det beste norske albumet siden Leprous slapp Tall Poppy Syndrome. Etter du har hørt Tightly Unwound kan du jo for eksempel sette på What We Have Sown. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Liker at denne diskusjonen har mange gode tips og innspill om mer enn bare prototypeprog'en fra 70-tallet. Oceansize Fredrik Thordendals Special Defects "Sol Niger Within". Dysrhythmia Bubblemath For den som lurer på "Har ikke Onkel nevnt akkurat disse for en fem års tid siden i lignende diskusjoner": Jovisst, godt husket! Men er det at det går lang tid mellom hver gang jeg oppdager nye favoritter fordi jeg ikke bruker nok tid på å lete, eller fordi det faktisk ikke lages særlig mye i akkurat den gata og på det nivået? Det er noen unntak da. Shining sin "Blackjazz", for eksempel. Finfin konsert også! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Oceansize er et knallband. Commemorative T-shirt. Finfin låt. Får sjekke ut Bubblemath og Dyshythmia, takk for tips! Jeg tenkte på det samme for noen minutter siden. Det meste nye som blir laget, lever ikke opp til forventningene mine. Kanskje bortsett fra One Armed Bandit. Det er et knallbra album. Blackjazz er også kul, og absolutt bra live. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Oceansize er et knallband. Commemorative T-shirt. Finfin låt. Jepp. Førstealbumet, Effloresce, har også masse snadder. (Funfact: den fulle tittelen på den låta er visst Commemorative 9/11 T-shirt, men det har blitt (selv?)sensurert et sted på veien. Derav strekene imellom på coveret) Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg har alltid lurt på de strekene! Så det var ikke uten grunn altså. Jeg tror for øvrig ikke jeg har hørt det første albumet. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) edit: æsj, en dårlig link til "I Plane N Y"-tskjorta. Får komme tilbake til saken. /offtopic Endret 11. mars 2010 av Onkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå