Joakim Skurk Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg har kun sett dem live, og det var FANTASTISK! 4 låter på 3 timer. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Tykkjer heller ikkje dei er fullstendig upassende i ein prog-tråd, eg trur ikkje det finnes ein betre samletråd får så varierte band uansett, og ein masse prog kan minne litt om alle. Jeg fant ikke en aktiv alternativ-rock tråd, så da følte jeg denne passet best. Prog går jo under så mangt. Skal forøvrig sjekke ut Paatos. Jonke@ PT liker å eksprimentere mye og da er det selvsagt at ikke alt er liker bra, men ser man bort i fra "OTSOL", "Metanoia" og "Voyage 34" så mener jeg de resterene albumene er helt fantastiske. Noen sanger tar dog litt lenger tid å like enn andre. Endret 2. desember 2009 av Lawliet Lenke til kommentar
Speik Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg heier! Får du forresten kjøpt E.s.p. på konsertene deres? Skulle så gjerne hatt den på mp3. Ja, de selger den på konsertene. Men en kompis av meg sendte en melding på facebook, betalte til et kontonr og fikk EP-en i posten Bare ta kontakt med dem på myspace eller facebook, så får du alltids kjøpt den. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 PT liker å eksprimentere mye og da er det selvsagt at ikke alt er liker bra, men ser man bort i fra "OTSOL", "Metanoia" og "Voyage 34" så mener jeg de resterene albumene er helt fantastiske. Noen sanger tar dog litt lenger tid å like enn andre. Metanoia er eg med på, det er ikkje så veldig spanande, men On The Sunday Of Life og Voyage 34 derimot er jo knallbra. Frå On The Sunday Of Life kan eg nevne låter som Radioactive Toy, The Nostalgia Factory, Nine Cats (som riktig nok finnes i ein akkustisk og etter ming meining betre versjon på Insignificance). Voyage 34 er eit vakker album, mange som har lista opp Phase II i toppen av lista over PT-låter. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Frå On The Sunday Of Life kan eg nevne låter som Radioactive Toy, The Nostalgia Factory, Nine Cats (som riktig nok finnes i ein akkustisk og etter ming meining betre versjon på Insignificance). Voyage 34 er eit vakker album, mange som har lista opp Phase II i toppen av lista over PT-låter. Radioactive Toy og Nine Cats er knallbra sanger. Linton Samuel Dawson er også kul, men resten har jeg ikke så mye til overs for. Når det gjelder Voyage 34, så har den noen kule sekvenser, men all in all blir det for langdryg og gjenntakene. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Live-versjonen av Voyage 34 på Coma Divine-albumet er fantastisk. Hør bare denne gitarsoloen: Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ja, de selger den på konsertene. Men en kompis av meg sendte en melding på facebook, betalte til et kontonr og fikk EP-en i posten Bare ta kontakt med dem på myspace eller facebook, så får du alltids kjøpt den. Konge. Takk Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Demians - Building An Empire var helt fantastisk. En anbefaling jeg gledelig sender videre. Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 http://open.spotify.com/album/1Q1i3zCUZkDCWceSipmIVd holy fuck! Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Jøss, ekstremt kul musikk! Skikkelig retro 70-tallsprog. Minnet mye om svenske Anglagård. Endret 4. januar 2010 av Speik Lenke til kommentar
noodles Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Den første plata deira, Hinterland, er også å anbefale. Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Den første plata deira, Hinterland, er også å anbefale. ikke hørt har noen tenkt over hva prog betyr? å gå forover det gjorde king crimson og van der graaf og genesis på 70 tallet hvva er prog idag?? Lenke til kommentar
gard. Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 hvva er prog idag?? Det samme som det var på 70-tallet? Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 []hvva er prog idag?? Det samme som det var på 70-tallet? ok bra svar Lenke til kommentar
gard. Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Ser litt ironi i svaret ditt der, så jeg velger å utdype. Om du mente progen "gikk forover" på 70-tallet, så mente jeg at den fortsatt gjør det og. Prog rock er ikke det samme som det var på 70-tallet, men det er fortsatt progressivt. Endret 4. januar 2010 av blade-bunny Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Ordet progressivt er ganske vagt egentleg. Det er ikkje tvil om at lyden til prog rock er noko ein kan definere med diverse band, men ordet kjem jo frå å gå framover, heile tida være i endring. I så måte er det ein veldig positiv sjanger sidan den bygger på det å kome med noko nytt. Samtidig er det lett å finne eit band som minnar om eit kjent progband og kalle det progressiv musikk. Er det progressivt om eit band kopierer eit anna? Lenke til kommentar
stud27 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Band jeg kan anbefale: Fates Warning OSI (særlig "Blood" fra 2009) Cynic (veldig syke greier) Porcupine tree Opeth Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jøss, ekstremt kul musikk! Skikkelig retro 70-tallsprog. Minnet mye om svenske Anglagård. Det er et norsk band, fra Hønefoss faktisk, så du skal vel ikke se bort fra at de mer enn bare kjenner til hverandre Et annet progband fra samme miljø er White Willow, og det finnes et interessant sideprosjekt, The Opium Cartel, som ikke er "skikkelig prog" men et samarbeidsprosjekt med medlemmer fra White Willow, Wobbler, Änglagård, No-Man, Jaga Jazzist og flere. OSI (særlig "Blood" fra 2009) Nytt fra OSI? Spennende Lenke til kommentar
Speik Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 har noen tenkt over hva prog betyr?å gå forover det gjorde king crimson og van der graaf og genesis på 70 tallet hvva er prog idag?? Den progressive musikken i dag har beholdt de samme idealene og filosofiene som 70-talls progen. Det handler om å sprenge grenser og bryte med de etablerte rammene i rocken, og det gjøres like mye i dag. Det er lenge siden et album har sprenget alle etablerte rammer slik som "In The Court of The Crimson King" gjorde i 1969, men det er fortsatt progressive band i dag som gjør noe av det samme. Ta f.eks. Porcupine Trees "The Incident", som er et sant progressivt album på alle måter. Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 [ Er det progressivt om eit band kopierer eit anna? et genesis cover band f.ex? marillion eller pendragon-mye neoprog fra 90 ttallet er veldig retroprog ja et motsigende ord liker opeth og wobbler av de norske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå