Toften Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Nokon her som har høyrt på det danske progressive bandet Midnight Sun/Rainbow Band (bandet skifta namn til Midnight Sun, etter at dei fant ut at det fantes eit canadisk band med same namn)? Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Skulle veldig gjerne ha hatt ei plate med dei. Noko av det betre som kom frå Skandinavia på 60/70-talet, etter mi meining. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Må bare anbefale alle å sjekke ut nyeste skiva til Phideaux, Number Seven. Fantastisk skive! Denne overgår faktisk Doomsday Afternoon. Det sier sitt! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nei, det gjør den ikke. Men Number Seven er fin den, absolutt. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Når det gjelder min smak for progressiv rock så er det vel disse: Opeth (FTW!) Dream Theater Pink Floyd Extol QOTSA er med i tilfelle det skulle være prog. (Usikker på det bandet) Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Tror ikke du får så mye svar om DT og Opeth her ettersom de er Progmetal. Skulle hatt en tråd for progressive metal også, med mindre vi allerede har det!? Uansett, likte Doomsday Afternoon veldig godt, så da skal jeg i hvert fall sjekke ut Phideauxs nye album. Hørt veldig mye på porcupine tree i det siste, men greier ikke legge ifra meg FoaBP og In absentia. Får liksom ikke helt startet på de andre albumene. Forslag til hvilke album jeg burde sjekke ut videre? Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Definitivt Deadwing. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Neh.. Ikke defintivt Deadwing. Jeg ville heller ha gått for Lightbulb Sun eller Stupid Dream. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg holder også en knapp på Deadwing. Men alle som er nevnt er gode album. Vil nok ikke bli skuffet uansett hva du velger å høre på først. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg holder også en knapp på Stupid Dream. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 The Incident - Meir konseptalbum som FOABP, fungerer råbra Deadwing - Kan ikkje lytte til PT utan å få med seg Halo, Arriving Somewhere, Open Car, Start of Something Beautiful Stupid Dream - Solid album, men ikkje eit av mine favorittalbum av PT Lightbulb Sun - I mine øyre betre enn SD, gjennomført bra Det er dei som merker seg ut. Vidare derifrå er Signify og Up the Downstair og gode album. Kan for øvrig anbefale Live-DVD-en Arriving Somewhere. Lenke til kommentar
Toften Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nokon som har høyrt om det norske bandet Wobbler? Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ja. Det er det instrumentale bandet fra Hønefoss? Isåfall er det fett. Har kun hørt sisteskiva, men det er virkelig av kvalitet! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Har faktisk funnet frem Hinterland igjen nå nylig. Syntes ikke det var noe særlig tidligere, men etter noen nye gjennomlyttinger synes jeg det er et veldig flott album. Wobblers nyeste album, Afterglow, er derimot ganske skuffende enda. Albumet er jo stort sett nyinnspillinger av et par gamle demolåter -- som de hadde gjort mye bedre før. Demolåtene Leprechaun Behind the Door, og Imperial Winter White Dwarf er enda det beste de har gjort. Lenke til kommentar
Sommerhippie Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Er veldig glad i Gentle Giant... Elsker Octopus-albumet, og denne sangen her er utrolig fin... Lenke til kommentar
someOen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Gentle Giant er et av dei beste 70s prog-bandene. Octopus er best, det albumet har eg nok høyrd meir enn noko annet sett bort i frå Dark Side Of The Moon. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nettopp hjemme fra min andre konsert med trondheimsbandet "22", som har vært på en ungdomshusturne rundt om i Midt-Norge. De kommer med album 22. Februar (22.02, konseptuelt vettu), og det blir virkelig noe folk må flerre opp øynene over. Kanskje det mest progressive, i ordets rette forstand, bandet jeg har hørt. Og helt sinnsvakt ville på scenen, det mest intense showet jeg har sett! (Vi snakker hull i takplater-intenst). Mitt eget band varmet opp, så vi fikk truffet og snakket med folkene i 22. Veldig hyggelig gjeng Jeg vedder på at de er et stort og kjent navn i prog-miljøet om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar
Jonke Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nån annan som tycker att Porcupine Tree har alldeles för ojämna plattor? Nu är det ofta så att varje PT-skiva har två eller tre riktigt bra låtar medans resten kan vara riktigt halvdant tycker jag. Skulle man istället skrapa bort allt dåligt så skulle man kunna få ihop tre tiopoängare av PT-skivor. Nån som gillar Nektar? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Nettopp hjemme fra min andre konsert med trondheimsbandet "22", som har vært på en ungdomshusturne rundt om i Midt-Norge. De kommer med album 22. Februar (22.02, konseptuelt vettu), og det blir virkelig noe folk må flerre opp øynene over. Kanskje det mest progressive, i ordets rette forstand, bandet jeg har hørt. Og helt sinnsvakt ville på scenen, det mest intense showet jeg har sett! (Vi snakker hull i takplater-intenst). Mitt eget band varmet opp, så vi fikk truffet og snakket med folkene i 22. Veldig hyggelig gjeng Jeg vedder på at de er et stort og kjent navn i prog-miljøet om ikke så altfor lenge. Gikk glipp av de her i namsos. Hadde uansett ikke tid pga jobb, men faen altså. De er jo utrolig flinke! Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Et annet norsk band jeg mener fortener litt oppmerksomhet er D'Accord. De spiller 70-tallsprog kraftig influert av blandt annet Genesis og Pink Floyd. Anbefales Flere låter ligger ute på myspace. Link Lenke til kommentar
Toften Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Har i det siste høyrt litt på det britiske progressive bandet Quatermass. Liker litt i same gate som Emerson, Lake and Palmer. Nokon andre her som har høyrt om dei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå