Toften Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Noen som har tenkt seg på Junipher Greene 9. Oktober og Yes 11. desember? Jeg skal i hvert fall prøve å få med meg begge. Det hadde fristet noko så sinnsykt. Tror faktisk eg er i Oslo akkurat da. Men det er vel 18 års aldergrense? Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Noen som har tenkt seg på Junipher Greene 9. Oktober og Yes 11. desember? Jeg skal i hvert fall prøve å få med meg begge. Det hadde fristet noko så sinnsykt. Tror faktisk eg er i Oslo akkurat da. Men det er vel 18 års aldergrense? Er nok 18-årsgrense på begge to ja. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Yes hadde vært genialt. Men tviler jeg har råd til å dra til Oslo og se dem Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Yes uten Jon Anderson? Ellers takk Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Mulig, har ikke hørt han som skal synge. Da har jeg hørt litt Emerson, Lake & Palmer. Den første sangen jeg har fått dilla på er "From The Beginning" på "Trilogy". Men det er ofte slik at de første sangene jeg liker er ofte de som ikke holder ut så lenge. De jeg liker etter en stund med lytting er de som holder seg ved meg. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Tarkus er nok mitt favorittalbum, men det er som alle ELP-album -- ganske ujevnt. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det har jeg også fått inntrykk av. Litt irriterende. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Sitter å hører gjennom King Crimsons debut for første gang på lenge nå.. Fy søren så fantastisk den er! En av tidenes prog. skiver! Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Helt enig! Rett og slett fantastisk. Skal innrømme at Moonchild kan bli litt vel kjedelig i lengden, men resten er helt perfekt. KC på sitt aller beste, fra nærmest proto-metalliske tendenser og så rett over i sløvende, rolig fløytemusikk. Og for ikke å glemme de episke symfoniske låtene "Epitaph" og "In The Court of the Crimson King". Mellotronen gir meg gåsehud på disse låtene edit: Dynamikken er forresten genial på dette albumet. Elsker hvordan den brukes på f.eks. Epitaph for å skape den intense mellotronlyden. Endret 27. september 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Moonchild er jo fantastisk helt fram til vokalen gir seg og resten av bandet legger ut på en altfor lang, eksperimenterende greie. Resten av albumet er steinbra! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Yes uten Jon Anderson? Ellers takk Tja, jeg har iallefall ingen problemer med å se showet med en mann som David Benoit bak mikken. Ren kopi av Jon Anderson i en positiv forstand, mener nå jeg. For min del er Chris Squire utvilsomt det viktigste elementet i bandet - bytt ut han og bandet er dødt. Fra tributebandet hans: Endret 27. september 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Har ikke takket nei om noen har kastet billettene etter meg nei ^^ Forøvrig må "Close To The Edge" være en av progrockens beste sanger. I alle fall på top5 i min bok. Måtte bare si dette, siden jeg satt å sammenlignet tributebandet sin versjon med Yes sin versjon. Selv om tributebandet gjør en god jobb, så er det et stykke fra den originale Endret 27. september 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 For min del er Chris Squire utvilsomt det viktigste elementet i bandet - bytt ut han og bandet er dødt. Enig, men det samme kan vel sies om Steve Howe også. Virkelig en kreativ og original gitarist. Spesielt måten han kombinerer elementer fra forskjellige sjangre og stiler på. De tre andre derimot er ikke like vitale i bandet etter min mening. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Synes definitivt Jon Anderson er ganske vital for bandet. Nå skal det sies at jeg ikke har hørt David Benoit, men Andersons vokal er en meget stor del av Yes for min del. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Stemmen til Jon er elementært ja, men hør på youtube-klippet jeg linka til. Nærmere Jon kommer man strengt talt ikke. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Selv om tributebandet gjør en god jobb, så er det et stykke fra den originale Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Selv om tributebandet gjør en god jobb, så er det et stykke fra den originale Det var bare en påpekning av at du ikke hadde hørt David Benoit før. Hvis du har sett Youtube-klippet så har du også sett David Benoit Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Aha, så det var David Benoit som var i tributebandet. Jeg fikk det inntrykket at han som skulle være vokalist på konserten i Oslo var en annen enn han som var i tributebandet. Nå skjønner jeg Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Take A Pebbe er genial! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå