Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon

SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har tenkt seg på Junipher Greene 9. Oktober og Yes 11. desember? Jeg skal i hvert fall prøve å få med meg begge.

Det hadde fristet noko så sinnsykt. Tror faktisk eg er i Oslo akkurat da. Men det er vel 18 års aldergrense?

Er nok 18-årsgrense på begge to ja.

Lenke til kommentar

Mulig, har ikke hørt han som skal synge.

Da har jeg hørt litt Emerson, Lake & Palmer. Den første sangen jeg har fått dilla på er "From The Beginning" på "Trilogy".

Men det er ofte slik at de første sangene jeg liker er ofte de som ikke holder ut så lenge. De jeg liker etter en stund med lytting er de som holder seg ved meg.

Lenke til kommentar

Helt enig! Rett og slett fantastisk. Skal innrømme at Moonchild kan bli litt vel kjedelig i lengden, men resten er helt perfekt. KC på sitt aller beste, fra nærmest proto-metalliske tendenser og så rett over i sløvende, rolig fløytemusikk. Og for ikke å glemme de episke symfoniske låtene "Epitaph" og "In The Court of the Crimson King". Mellotronen gir meg gåsehud på disse låtene :p

edit: Dynamikken er forresten genial på dette albumet. Elsker hvordan den brukes på f.eks. Epitaph for å skape den intense mellotronlyden.

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar
Yes uten Jon Anderson? Ellers takk :nei:

Tja, jeg har iallefall ingen problemer med å se showet med en mann som David Benoit bak mikken. Ren kopi av Jon Anderson i en positiv forstand, mener nå jeg. For min del er Chris Squire utvilsomt det viktigste elementet i bandet - bytt ut han og bandet er dødt.

Fra tributebandet hans:

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Har ikke takket nei om noen har kastet billettene etter meg nei ^^

Forøvrig må "Close To The Edge" være en av progrockens beste sanger. I alle fall på top5 i min bok. Måtte bare si dette, siden jeg satt å sammenlignet tributebandet sin versjon med Yes sin versjon.

Selv om tributebandet gjør en god jobb, så er det et stykke fra den originale :)

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
For min del er Chris Squire utvilsomt det viktigste elementet i bandet - bytt ut han og bandet er dødt.

Enig, men det samme kan vel sies om Steve Howe også. Virkelig en kreativ og original gitarist. Spesielt måten han kombinerer elementer fra forskjellige sjangre og stiler på.

De tre andre derimot er ikke like vitale i bandet etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...