Erlendz Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Det er jo snart progfestival eller noe sånt i Trondheim! 27 aug. - Rock City: Pär Lindh Project Anekdoten Panzerpappa! Har du noe mer informasjon om denne? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Skal være Dj's, platesalg, konkurranser etc. Koster 200 (begrenset antall billetter) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Den som fortsatt hadde bodd i nord.. *sukk* Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Nisje Olm: Siggen din. Jeg regner også med at du er Atheist fan? Atheist er konge. Hvilket album er din favoritt? (Atheist er prog-something, dipshitz.) Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 synes at Atheist er bra, blanding av fusjon, jazz, metal, synes at låtene er tekniske og (det gjør det prog right? ) Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Min favorittband: Jethro Tull Rush Yes Genesis Magma At det ikke er noen som har nevnt Magma enda er dårlig. Mekanik Destruktiw Kommandoh er et av tidenes album. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 synes at Atheist er bra, blanding av fusjon, jazz, metal, synes at låtene er tekniske og (det gjør det prog right? ) Det er kjempebra. Prog er det definitivt. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Atheist er fusion mellom death metal og jazz, kan m.a.o. kastes i progbåsen. Mer info om bandet fra en progressiv vinkel -> link. Angående mitt favorittalbum så veksler det, akkurat nå liker jeg Unquestionable Presence, men må innrømme at Elements har noen sanger som virkelig er fete og overgår de beste sangene på UP. Snart blir alle albumene gitt ut igjen på Relapse, debut albumet kommer 13/09, mens de to siste kan kommer 30/8. For de som lurer på hvordan det høres ut så: Animal (Elements, 1993). An Incarnation's Dream (Unquestionable Presence, 1991). I Deny (Pieces of Time, 1989). Endret 9. august 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Unquestionable Presence er min favoritt. Den er helt super. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 syntes Piece of Time og UP er de beste platene dems. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 syntes Piece of Time og UP er de beste platene dems. On they Slay! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 syntes Piece of Time og UP er de beste platene dems. On they Slay! I Deny (dobbel mening ) gotta love that bass intro Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jazz innenfor metal.... mange purister som bare liker søvndyssende symfonisk prog, eller kjiip jazz av typen L. Armstrong går ikke glipp av noe: WatchTower -> Control and Resistance Cynic -> Veil of Maya Mr. Bungle -> Carry Stress in the Jaw Fredrik Thordendal's Special Defects - > The Executive Furies of the Robot Lord of Death Gordian Knot -> Singularity :!: Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Særlig i remastered versjon Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Faen, Cynic er herlig! Du burde prøve Spiral Architect og Spastic.Ink. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Faen, Cynic er herlig! Du burde prøve Spiral Architect og Spastic.Ink. takker, skal sjekke dem ut! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Av de progbandene jeg har sjekket ut til dags dato, vil jeg anbefale følgende band: Ainigma Alan Parsons Project Amon düül II Anderson, Jon Anekdoten Anyone's Daughter Aphrodite's Child Asia Atomic Rooster Barclay James Harvest Birth Control Cairo Camel Can Captain Beefheart Caravan Colosseum II Crazy World of Arthur Brown Curved Air Dream Theater Egg Eloy Emerson Lake & Palmer (elp) Fish Fuzzy Duck Genesis Gentle Giant Gong Hawkwind Høst Island Jethro Tull King Crimson Kraan Kraftwerk Magma Mahavishnu Orchestra Manfred Mann's earth band Mars Volta Mostly Autumn Neu! Neuschwanstein Nice, the Pink Floyd Procol Harum Queensryche Rush Saga Sirius Sky Strawbs Styx Tangent, the Tangerine dream Think Floyd Traffic Trilogy Triumvirat Uk Uriah heep Van der graaf generator Vanden plas Vangelis Wakeman, Rick Wayne, Jeff Weather Report Yes Zappa, Frank Zen Endret 9. august 2005 av anth Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Ikke Yes anth? Focus kan vel og nevnes edit: ok - daså ^^ Endret 9. august 2005 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Er Queensryche prog? Jøss. Er forresten en del år siden jeg har hørt på de nå. Nuvel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå