mosleth Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Føkk ja, eg elskar Transatlantic. Endret 27. august 2009 av mosleth Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ikke så innmari ille cover da. Risky å ha én låt på 77 minutter, men med tanke på hvem Transatlantic er tror jeg den blir guddommelig! Gleder meg nå Jeg regner egentlig med at den fortsatt blir kutta opp i flere spor. På samme måte som DT gjorde med 6Degrees osv. Men det gjøør meg ingenting om det viser seg at jeg tar feil. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 77 minutter er egentlig litt i overkant, det er sjelden jeg har så lange uavbrutte lyttesessions. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Kan vel pause den og fortsetje seinare? Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Gode nyheter! TRANSATLANTIC'S THE WHIRLWIND - Coming in October!26th August 2009 For Immediate Release August 26th 2009 TRANSATLANTIC'S THE WHIRLWIND Coming in October!! TRANSATLANTIC - the Progressive Rock Supergroup featuring DREAM THEATER's Mike Portnoy, MARILLION's Pete Trewavas, THE FLOWER KINGS' Roine Stolt and Neal Morse (Ex-SPOCK'S BEARD) – will release their long-awaited third album in October 2009. THE WHIRLWIND is a 77-minute piece of music that is sure to satisfy the band's legions of fans that have patiently waited almost the entire decade for the reunion of these 4 musicians. THE WHIRLWIND will be available in two formats: A Regular Edition Single CD of the entire 77 minute Epic as well as a 2-CD Special Edition containing a Bonus Disc with 8 newly recorded Studio Tracks. (4 new Transatlantic compositions and 4 Cover Songs) The Track Listing for the Special Edition is: Disc One: THE WHIRLWIND Disc Two: 1. SPINNING 2. LENNY JOHNSON 3. FOR SUCH A TIME 4. LENDING A HAND 5. THE RETURN OF THE GIANT HOGWEED (Genesis) 6. A SALTY DOG (Procol Harum) 7. I NEED YOU (America / The Beatles) 8. SOUL SACRIFICE (Santana) TRANSATLANTIC'S THE WHIRLWIND is currently scheduled for the following release dates: October 23rd 2009: Germany, Austria, Switzerland October 26th 2009: Europe October 27th 2009: North America Jeg gleder meg enormt! For de som ikke har hørt Transatlantic tidligere: http://open.spotify.com/user/luedotten/pla...qf0jzHEhCVV1EAE http://www.myspace.com/transatlanticprog Ser frem til dette ja Endret 29. august 2009 av _Marillion_ Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Hørt om Trondheims-bandet 22? Er en god blanding av progressiv rock og funk. Skikkelig energisk, funky saker med umulige rytmer og taktarter. Toppet med en utrolig flink vokalist som liker å benytte falsett. De har så langt kun slippet en EP, full-lengde kommer i løpet av året EP-en er på spotify: http://open.spotify.com/artist/4SlPHJpQAbMGJsLb59PZui Elsker det Også jeg som akkurat har flyttet til Trondheim, da. Håper de spiller her snart. Du vet ikke om en hjemmeside eller noe? Fant bare en gammel urørt-profil som peler til en myspace-profil som ikke lenger eksisterer. Edit; Og jeg ser selvfølgelig veldig frem til ny skive med Transatlantic også. Endret 3. september 2009 av rikspøbel Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg fant, jeg fant: http://www.myspace.com/tjueto Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Akkurat sett R30 DVDen med Rush. Gudbedre så bra, helt sinnsykt! Er du rush fan så er dette et must i samlinga ...får ikke gåsehuden på armene ned Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Har tidligere hørt Transatlantics to foregående studioalbum, og ble aldri spesielt imponert av det i alle fall. Og ja, det coveret var ikke mye pent. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Til alle som er interesserte i TA sitt nye album: http://bandwidth.csrtechnologies.com/Radia...new_trailor.php http://www.radiantrecords.com/catalog.asp?Item=286&ID=2 Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Noen som kan anbefale meg hvilket album jeg burde starte med av Van Der Graaf Generator? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Jeg ville begynt med "Godbluff" (anbefalt låt "Arrow" -- for en vokalprestasjon!) eller "Still Life" (anbefaler "Pilgrims", en ekstremt oppløftende låt, i alle fall for VDGG å være). Disse er fra den andre perioden til bandet (1975 - 1978), da de eksperimenterte mindre og lagde litt mer konsis musikk. Førstnevnte er kanskje det mest aggressive albumet fra bandet, med en gjennomgående mørk og tett stemning, mens "Still Life" viser større variasjon. Du kan jo for all del prøve deg på det albumet mange kroner som det beste, "Pawn Hearts", men for min del virket det bare som et grøtete, dissonant kaos når jeg ikke hadde hørt noe annet tidligere. Nå er det derimot et av favorittalbumene. Låten "Man-Erg" er kanskje den mest "rett fram" der. edit: et annet sterkt album er "The Quiet Zone / Pleasure Dome", men dette er ganske utypisk VDGG, da to sentrale bandmedlemmer mangler. Endret 22. september 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Noen som har erfaring med Emerson, Lake & Palmer? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Står på pensum hva gjelder progrock, så jeg tror de fleste her har hørt på dem. Personlig er jeg ingen fan. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Ja, er klar over det, men lurer på om noen her er fan. Lurer på hva jeg skal begynne med. Har hørt litt, og synes det er ganske bra. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg ville begynt med den første. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Begynn med første ja. Sanger som lucky man, take a pebble og three fates er virkelig sanger som må høres. Spesielt de to siste der. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ok, begynner med den da. Lenke til kommentar
Toften Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Her er litt tidleg Emerson, Lake and Palmer. Carl Palmer er forresten ein fantastisk trommis. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Noen som har tenkt seg på Junipher Greene 9. Oktober og Yes 11. desember? Jeg skal i hvert fall prøve å få med meg begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå