xersess Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 KING CRIMSON: 1969 In the Court of the Crimson King 1971 Islands 1973 Larks' Tongues in Aspic 1974 Starless and Bible Black 1974 Red 1981 Discipline 1995 Thrak 2000 ConstruKction of Light 2003 Power to Believe 80-talet og utover er ikkje så interessant spør du meg, men viss du kaster inn albumet: lizzard som eg personelig synest er eit av dei beste til KC er eg ganske einig med anbefalingslisten din. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Denne er vel litt i grenseland med tanke om den skal postes i denne tråden. Men.. Satte meg ned med en film som heter "I love you, man" i går. RUSH fans bør ta en titt på den filmen. Filmen i seg selv var grei, men det at rush hadde en relativt sentral del av handlingen var kanon snadder. Link til filmen Kanskje litt agurknyhet aktig og Endret 28. juli 2009 av b@rgen Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Vil bare komme med en anbefaling her, gratisalbumet Maudlin of the Well - Part The Second. Dette er noe av det beste fra 2009 jeg har hørt så langt! Herlig atmosfærisk post-rock/prog. edit: leif Endret 15. august 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
Toften Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Vetje om dette er blitt anbefalt før, ettersom eg ikkje har orka å lest meg igjennom heile tråden, men her kjem det uansett. Junipher Greene - Friendship: Progressiv rock i øverste klasse, og etter mi meining er dette på nivå med dei meir kjente store prog. rock banda som Jethro Tull, YES, ELP osv. Tittelkuttet, med ein lengde på ca. 20 min, er det tøffeste på plata. Mange meiner at dette er det beste albumet produsert på norsk jord. Aunt Mary - Janus: Eit anna norsk band som også var oppe på internasjonalt nivå. Eg velger å huske dei som eit hardrock band, men siste plata deiras, Janus, var ei progressiv plate. YES og Pink Floyd er klare inspirasjoner her. Så visst du er glad i dei nemnte banda og kanskje litt hardere rock som Deep Purple, så bør du sjekke ut dette. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Vil bare komme med en anbefaling her, gratisalbumet Maudlin of the Well - Part The Second. Dette er noe av det beste albumet fra 2009 jeg har hørt så langt! Herlig atmosfærisk post-rock/prog. Takker! Det der var veldig bra saker. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Vil bare komme med en anbefaling her, gratisalbumet Maudlin of the Well - Part The Second. Dette er noe av det beste albumet fra 2009 jeg har hørt så langt! Herlig atmosfærisk post-rock/prog. Jeg har faktisk lastet ned denne skiva for en god stund siden. Flotte saker! Godt du minte meg på det, for disse gutta skal jammen meg få en donasjon! Tenkte å anbefale et band selv, som i mine ører hører ganske likt ut, bare en del tyngre. Giant Squid. Dette er en herlig kombinasjon av mye rart. Prog, doom, avant-garde, you name it! Kjøte den selvutgitte versjonen av sisteskiva, The Ichthyologist, for en stund siden, og fy fasan for ei skive! Sjekk dem ut her: www.myspace.com/giantsquid Legg spesielt merke til "Dead Man's Slough". Endret 15. august 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Vil bare komme med en anbefaling her, gratisalbumet Maudlin of the Well - Part The Second. Dette er noe av det beste albumet fra 2009 jeg har hørt så langt! Herlig atmosfærisk post-rock/prog. Høres bra ut så langt. Har i det siste blitt veldig glad i foilin/fele sammen med piano, spesielt etter gazpacho - night. Veldig bra album de har laget der! Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Hørt om Trondheims-bandet 22? Er en god blanding av progressiv rock og funk. Skikkelig energisk, funky saker med umulige rytmer og taktarter. Toppet med en utrolig flink vokalist som liker å benytte falsett. De har så langt kun slippet en EP, full-lengde kommer i løpet av året EP-en er på spotify: http://open.spotify.com/artist/4SlPHJpQAbMGJsLb59PZui Endret 15. august 2009 av Speik Lenke til kommentar
gard. Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Vil bare komme med en anbefaling her, gratisalbumet Maudlin of the Well - Part The Second. Dette er noe av det beste fra 2009 jeg har hørt så langt! Herlig atmosfærisk post-rock/prog. Absolutt en av årets plater. Det at den er gratis gjør det enda bedre. Den når ikke helt opp til forgjengerene Bath og Leaving Your Body Map. Men så er de to platene noe av det beste av musikk fra det 21. århundre. Anbefaler å sjekke ut de også, selv om de er mer metal-orientert. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Vetje om dette er blitt anbefalt før, ettersom eg ikkje har orka å lest meg igjennom heile tråden, men her kjem det uansett. Junipher Greene - Friendship: Progressiv rock i øverste klasse, og etter mi meining er dette på nivå med dei meir kjente store prog. rock banda som Jethro Tull, YES, ELP osv. Tittelkuttet, med ein lengde på ca. 20 min, er det tøffeste på plata. Mange meiner at dette er det beste albumet produsert på norsk jord. Aunt Mary - Janus: Eit anna norsk band som også var oppe på internasjonalt nivå. Eg velger å huske dei som eit hardrock band, men siste plata deiras, Janus, var ei progressiv plate. YES og Pink Floyd er klare inspirasjoner her. Så visst du er glad i dei nemnte banda og kanskje litt hardere rock som Deep Purple, så bør du sjekke ut dette. Dette hørtes interessant ut. Må sjekke det ut. Lenke til kommentar
Toften Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Vetje om dette er blitt anbefalt før, ettersom eg ikkje har orka å lest meg igjennom heile tråden, men her kjem det uansett. Junipher Greene - Friendship: Progressiv rock i øverste klasse, og etter mi meining er dette på nivå med dei meir kjente store prog. rock banda som Jethro Tull, YES, ELP osv. Tittelkuttet, med ein lengde på ca. 20 min, er det tøffeste på plata. Mange meiner at dette er det beste albumet produsert på norsk jord. Aunt Mary - Janus: Eit anna norsk band som også var oppe på internasjonalt nivå. Eg velger å huske dei som eit hardrock band, men siste plata deiras, Janus, var ei progressiv plate. YES og Pink Floyd er klare inspirasjoner her. Så visst du er glad i dei nemnte banda og kanskje litt hardere rock som Deep Purple, så bør du sjekke ut dette. Dette hørtes interessant ut. Må sjekke det ut. Du kan begynne her. Og her. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Speik Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Når vi snakker om norsk 70-talls prog, så spiller Ruphus på pstereofestivalen i Trondheim i helgen. En av konsertene jeg gleder meg ekstra til Lenke til kommentar
Toften Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ruphus er heller ikkje dårleg, nei. Rart at eg eigentleg gløymte dei. New Born Day er ei av favorittplatene mine frå Noreg. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Vil bare minne folk her inne på Spotify-playlisten vår. Legg til mer, men ikke låter fra samme artist tett etterhverandre. http://open.spotify.com/user/ulytau/playli...UZR11ATZPsNRYiw Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Gode nyheter! TRANSATLANTIC'S THE WHIRLWIND - Coming in October!26th August 2009 For Immediate Release August 26th 2009 TRANSATLANTIC'S THE WHIRLWIND Coming in October!! TRANSATLANTIC - the Progressive Rock Supergroup featuring DREAM THEATER's Mike Portnoy, MARILLION's Pete Trewavas, THE FLOWER KINGS' Roine Stolt and Neal Morse (Ex-SPOCK'S BEARD) – will release their long-awaited third album in October 2009. THE WHIRLWIND is a 77-minute piece of music that is sure to satisfy the band's legions of fans that have patiently waited almost the entire decade for the reunion of these 4 musicians. THE WHIRLWIND will be available in two formats: A Regular Edition Single CD of the entire 77 minute Epic as well as a 2-CD Special Edition containing a Bonus Disc with 8 newly recorded Studio Tracks. (4 new Transatlantic compositions and 4 Cover Songs) The Track Listing for the Special Edition is: Disc One: THE WHIRLWIND Disc Two: 1. SPINNING 2. LENNY JOHNSON 3. FOR SUCH A TIME 4. LENDING A HAND 5. THE RETURN OF THE GIANT HOGWEED (Genesis) 6. A SALTY DOG (Procol Harum) 7. I NEED YOU (America / The Beatles) 8. SOUL SACRIFICE (Santana) TRANSATLANTIC'S THE WHIRLWIND is currently scheduled for the following release dates: October 23rd 2009: Germany, Austria, Switzerland October 26th 2009: Europe October 27th 2009: North America Jeg gleder meg enormt! For de som ikke har hørt Transatlantic tidligere: http://open.spotify.com/user/luedotten/pla...qf0jzHEhCVV1EAE http://www.myspace.com/transatlanticprog Endret 26. august 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Aldri hørt Transatlantic. Men et grufullt stykt cd-cover til tross, virker en 77 minutt epic meget tiltrekkende. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Don't judge a book by it's cover. Dette er jo et typisk progcover spør du meg. Ikke at det er pent, men det er da litt av sjarmen. Endret 26. august 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
gard. Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ikke så innmari ille cover da. Risky å ha én låt på 77 minutter, men med tanke på hvem Transatlantic er tror jeg den blir guddommelig! Gleder meg nå Lenke til kommentar
xersess Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jo, det var eit heilt fryktelig cover, men skal sjekke ut musikken uans! Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Dette har vi venta på! Gleder meg noe jævlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå