Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

V Med Spocks Beard kan aldri slå feil. Forøvrig alt av solo-materialet til Neal Morse kan anbefales. Spesielt One og Sola Scriptura.

Vil ellers bare få anbefalt Moon Safari som har noen låter som kan høres på Myspacet deres her for fans av Yes og Genesis kan det bare ikke slå feil.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Huff, satte meg til å høre litt Genesis på Spotify etter gammelt. Noen som har lagt merke til den forferdelige EQ-en på remasteren av A Trick of the Tail? Spesielt Squonk høres jævlig ut, for å si det mildt :(. På en andre siden har Hackett blitt kraftig framhevet i miksen, og man kan faktisk høre gitarspillet hans på flere låter enn pipingen på Dance on a Volcano og slutten av Entangled...

 

edit: er forresten ikke bare EQ og diskant generelt, men hele den varme, analoge lyden til albumet er borte.

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar

Forbannet være hele post-Hackett Genesis egentlig. Det gikk ganske fort i dass etter Wind and Wuthering vil jeg si. Når man kommer til Abacab er i alle fall alt håp ute. Det værste er at Banks, Collins & co. mener at denne inkarnasjonen av bandet er den beste, at de fikk mye større kunstnerisk frihet etter Gabriel og Hackett dro. Større frihet til hva da? Lage 3-minutters sviskepop?

 

Moon Safari skal sjekkes ut forresten!

Lenke til kommentar

Å se intervjuer med de samme vandalene som har laget ting som Invisible Touch, Who Dunnit og Illegal Alien og det eneste de kritiserer er The Lamb Lies Down... er skandaløst.

 

Yasgurs Farm er forøvrig en favoritt sang med Moon Safari --- Tror de bør ha den på Myspacet --- Svenskene kan virkelig dette med prog.

Lenke til kommentar

Genesis var vel ikke det eneste bandet som fant ut at det var mer penger å tjene på pop/rock musikk en det var på progrock på slutten av 70-tallet. Synd musikk handler så mye om penger, for om de faktisk synes det de lagde etter WW er bedre sier noe om hvor idioter de er...

 

Anbefaler hardcore Genesis fans og ta en titt på det nye boxsetset "Genesis 70-75". Kan fås til rundt en tusenlapp. Liveopptak, lange intervjuer om hvert album med alle medlemmene. Og alle albumene opp til Lambs remastered i 5.1.

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
Akkurat var det vel ikke, men de gir i hvertfall ut nytt snart. :) Er vel 22. Juni elns.

Den har lekket ut og endelig høres det ut som de har greid det, sitter i hvert fall her med et godt førsteinntrykk :yes:

 

mmm, ny Riverside. Gleder seg. Masse :new_woot:

 

 

Har også fått med meg det. Elsket deres to første skiver, men den forrige var en enorm skuffelse. Så langt sitter jeg igjen med inntrykket at denne også er en stor skuffelse. :\

 

Fikk en promo av en kompis som driver platebutikk igår. Inntrykket etter første gjennomhøring er positivt :yes:

Lenke til kommentar

Masse. Kan anbefale Gazpacho - Night. Meget god plate. Bandet Airbag er ute med sin debutplate Identity som jeg tror er verdt å skjekke ut. Jeg har hvertfall planer om det.

 

Dette er nok de to best kjente norske prog-rock bandene. Vil du ha litt hardere saker så kan du skjekke ut Pagan's Mind og Circus Maximus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...