Joakim Skurk Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg synes både Storia Di Un Minuto og Per Un Amico med Premiata Forneria Marconi er jevnt over veldig gode album. Ingen dårlige sanger på dem, imo. Enig der, men jeg liker førstnevnte best. Rush - Moving Pictures Klassiker! Dog synes jeg 2112 er Rush' beste skive. Skal man plukke enkeltlåter, derimot. Da må man til Moving Pictures. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tough teeeeiims Rush er sannelig digg Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Oh her var det mykje snacks å ta tak i! Eit knippe personlige favorittalbum: Marillion - Script for a Jester's Tears Jasså, så det er ikke bare jeg som er Marillion fan her på bruket. Dog synes jeg Hogarth æraen er bedre, med Marbels i spissen. Forøvrig er Fish også bra, jeg liker en del av soloalbumene hans. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Akkurat var det vel ikke, men de gir i hvertfall ut nytt snart. Er vel 22. Juni elns. Den har lekket ut og endelig høres det ut som de har greid det, sitter i hvert fall her med et godt førsteinntrykk Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Rush - Moving Pictures Klassiker! Dog synes jeg 2112 er Rush' beste skive. Skal man plukke enkeltlåter, derimot. Da må man til Moving Pictures. Støttes. Synes også på leggen min: Jeg syns alikevel at det ikke finnes et album som er dårlig av Rush Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Akkurat var det vel ikke, men de gir i hvertfall ut nytt snart. Er vel 22. Juni elns. Den har lekket ut og endelig høres det ut som de har greid det, sitter i hvert fall her med et godt førsteinntrykk mmm, ny Riverside. Gleder seg. Masse Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Akkurat var det vel ikke, men de gir i hvertfall ut nytt snart. Er vel 22. Juni elns. Den har lekket ut og endelig høres det ut som de har greid det, sitter i hvert fall her med et godt førsteinntrykk mmm, ny Riverside. Gleder seg. Masse Har også fått med meg det. Elsket deres to første skiver, men den forrige var en enorm skuffelse. Så langt sitter jeg igjen med inntrykket at denne også er en stor skuffelse. :\ Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Snittleif: Er du en slik Rushfan? Se filmen hos Youtube Endret 15. mai 2009 av tjalla Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Nei, ikke på langt nær Jeg bare klarer ikke finne noe dårlig med Rush Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Jeg har også til gode å høre noe dårlig fra Rush, men albumene "Presto" og "Roll the Bones" har ingen spesielt gode låter i min mening. Den beste perioden deres var nok den progressive syns jeg, altså fram til Moving Pictures. Men det er som du sier vanskelig å finne noe dårlig i diskografien deres. Rush er en av de få gamle prog-bandene som klarte å reformere og tilpasse seg på 80- og så senere på 90-tallet, uten å ofre sjela si for å si det sånn (tenker spesielt på f.eks. Genesis og Yes) Endret 15. mai 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Ephrat var konge! Takker for tipset. Andre band med midtøsten-aktige influenser? Lenke til kommentar
Apebein Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Har folk prøvd dette forumet? http://progrock.diskusjonsforum.no/ Norsk forum til hyllest for progressiv rock! Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 De italienske bandene Metamorphosi og Area har noe midtøstensk over seg. Det samme gjelder naturlig nok Revival fra Iran og Osiris fra Bahrain. Ja, jeg er med på progrock.diskusjonsforum.no, men jeg er relativt skjelden inne der, siden de har relativt lav aktivitet. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Noen som skal se The Watch spille Genesis fra 70-tallet på Gamla I morra? http://www.gamla.no/?p=316 Er 20år inngang , så får bli neste gang på meg. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Appropå Riverside. Fått med dere Lunatic Soul? Soloprosjektet til vokalisten. Fantastisk behagelig skive. Endret 15. mai 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Indukti bør vel også nevnes. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Duda burde virkelig gå til logoped eller få fyken. Takler ikke vokalen på halvparten av låtene. Men på en annen side er han virkelig en drivkraft i det polske progmiljøet, så logoped ville vært å foretrekke. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Av polsk prog foretrekker jeg Czeslaw Niemen. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Enda et polsk band som bør nevnes er After... siste skiva, hideout, er fantastisk! Edit: Nye skiva til Riverside er forresten meget bra. Ny retning, og jeg liker det! Endret 16. mai 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Nå har det gått omkring en måned siden spillelista ble lagt ut. Derfor sletta jeg alle sangene, så kan vi starte med blanke ark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå