reichspöbel Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Kalisia - Cybion: 1 sang, 1t 10m, 8 years in the making. Fransk symfonisk sci-fi inspirert progressiv death metal, går innom fantastisk mange forskjellige sjangre og stilarter, men holder seg mye i Symphony X/Ayreon-land. Litt kjedelig til å begynne med, men tar seg opp etterhvert. Ikke helt etter min smak, men jeg tror det er mange som vil elske denne. Anbefales alle som har sans for progressiv musikk, og som tåler litt death-growling Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Paatos og Ephrat likte jeg. Takk for tips. Sitter forøverig og hører på 5.1 Mixen til Porcupine Trees Lightbulb Sun på surround anlegget mitt. Fantastisk! Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Bare hyggelig Regner med du vil like Demians òg. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Demians er fantastisk! Kjøpte skiva etter å ha hørt en låt. Det fantastiske er jo at mannen bak Demians, Nicolas Chapel, spiller alle instrumenter på skiva, i tillegg til å synge. Gleder meg til å se hva unge NC kan skape i fremtiden! Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ja, absolutt impnerende Jeg spår mannen en lysende karriere. Det er mange likhetstrekk mellom ham og Steven Wilson, og sistnevnte har da også rost ham opp i skyene. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Sier ikke nei takk til et evt. samarbeid. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Noen tips til hvor man kan kjøpe progrock man ikke finner på de vanligste butikkene, iTunes eller Spotify? Har flere album jeg kun kan høre på youtube, så noen av dem skal handles inn hvis jeg klarer å finne dem. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 www.ebay.com www.waysidemusic.com www.hicom.net/~dlarson Hvis du mente å kjøpe mp3-filer, så vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Du har jo også norske progrock.no. Skaffer det meste. Jeg handler mye der. Lenke til kommentar
probin Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Dere bør tatt en titt på et proggband fra frankrike; Parallaxe jeg syns faktisk det utklasserer Liquid tension experiment i noen deler. du får hørt samples på hjemmesiden dems under denne linken: Parallaxe disco (jeg har IKKE hørt hele albumet, da jeg ikke har fått varen fra de enda. jeg har hørt et par sanger fra en nettradio) Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det var veldig dyrt der LueDotten. Vegrer meg veldig for å betale mer enn 100kr for en skive med mindre det er med DVD, bonusshit osv. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Eg anbefaler Yellow Moon Bands album Travels into Several Remote Nations of the World. Skikkelig kul instrumental psykedelisk prog-sak. Mykje gøy man kan finne på spotify. Takk til alle som kjem med anbefalingar her forresten, spesielt rikspøbel, har oppdaget masse nytt i det siste. Fantastisk mykje bra musikk. Endret 13. mai 2009 av someOen Lenke til kommentar
gard. Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Kalisia - Cybion: 1 sang, 1t 10m, 8 years in the making. Fransk symfonisk sci-fi inspirert progressiv death metal, går innom fantastisk mange forskjellige sjangre og stilarter, men holder seg mye i Symphony X/Ayreon-land. Litt kjedelig til å begynne med, men tar seg opp etterhvert. Ikke helt etter min smak, men jeg tror det er mange som vil elske denne. Anbefales alle som har sans for progressiv musikk, og som tåler litt death-growling Takk for anbefalingen! Var ei grei plata, men hadde forventa litt mer. Ikke på høyde med Crimson (Edge of Sanity) eller Light of Day, Day of Darkness (Green Carnation). Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Vet ikke om det er noen som liker Riverside her, men de har postet en sang fra sitt kommende album på myspace-siden sin. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Hæ? Har ikke de akkurat gitt ut et album? Rapid Eye Movement? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Akkurat var det vel ikke, men de gir i hvertfall ut nytt snart. Er vel 22. Juni elns. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Hooh! Fikk Banco del Mutuo Soccorso's Darwin! i posten i dag. Herlig skive! Anbefales på det sterkeste til alle som liker 70-talls alá Museo Rosenbach(og andre typiske italienske progband). Italiensk prog på sitt beste! Fikk i tillegg Pineapple Thief's Abducting The Unicorn, 137 og 10 Stories Down, samt Seventh Wonder's Mercy Falls. Mye å kose meg med i kveld! Endret 13. mai 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Darwin! og Io Sono Nato Libero er to gode, men ujevne album imo. Ujevn er faktisk det stikkordet jeg sitter igjen med hva gjelder hele den italienske 70-talls progrocken. Himmelske enkeltsanger (La Evoluzione på Darwin! f.eks. er fantastisk) men få album jeg liker fra start til slutt. Men jeg skal gi Darwin! et par omdreininger til, håper den kommer seg. Endret 13. mai 2009 av Speik Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg synes både Storia Di Un Minuto og Per Un Amico med Premiata Forneria Marconi er jevnt over veldig gode album. Ingen dårlige sanger på dem, imo. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Oh her var det mykje snacks å ta tak i! Eit knippe personlige favorittalbum: Rush - Moving Pictures Opeth - Watershed Marillion - Script for a Jester's Tears Pink Floyd - Dark Side of the Moon Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness Death - Symbolic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå