Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Kalisia - Cybion: 1 sang, 1t 10m, 8 years in the making. Fransk symfonisk sci-fi inspirert progressiv death metal, går innom fantastisk mange forskjellige sjangre og stilarter, men holder seg mye i Symphony X/Ayreon-land. Litt kjedelig til å begynne med, men tar seg opp etterhvert. Ikke helt etter min smak, men jeg tror det er mange som vil elske denne. Anbefales alle som har sans for progressiv musikk, og som tåler litt death-growling :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere bør tatt en titt på et proggband fra frankrike; Parallaxe

jeg syns faktisk det utklasserer Liquid tension experiment i noen deler.

 

du får hørt samples på hjemmesiden dems under denne linken:

Parallaxe disco

 

(jeg har IKKE hørt hele albumet, da jeg ikke har fått varen fra de enda. jeg har hørt et par sanger fra en nettradio)

Lenke til kommentar

Eg anbefaler Yellow Moon Bands album Travels into Several Remote Nations of the World. Skikkelig kul instrumental psykedelisk prog-sak. Mykje gøy man kan finne på spotify.

 

Takk til alle som kjem med anbefalingar her forresten, spesielt rikspøbel, har oppdaget masse nytt i det siste. Fantastisk mykje bra musikk.

Endret av someOen
Lenke til kommentar
Kalisia - Cybion: 1 sang, 1t 10m, 8 years in the making. Fransk symfonisk sci-fi inspirert progressiv death metal, går innom fantastisk mange forskjellige sjangre og stilarter, men holder seg mye i Symphony X/Ayreon-land. Litt kjedelig til å begynne med, men tar seg opp etterhvert. Ikke helt etter min smak, men jeg tror det er mange som vil elske denne. Anbefales alle som har sans for progressiv musikk, og som tåler litt death-growling :)

 

Takk for anbefalingen!

 

Var ei grei plata, men hadde forventa litt mer. Ikke på høyde med Crimson (Edge of Sanity) eller Light of Day, Day of Darkness (Green Carnation).

Lenke til kommentar

Hooh!

Fikk Banco del Mutuo Soccorso's Darwin! i posten i dag. Herlig skive! Anbefales på det sterkeste til alle som liker 70-talls alá Museo Rosenbach(og andre typiske italienske progband). Italiensk prog på sitt beste!

 

Fikk i tillegg Pineapple Thief's Abducting The Unicorn, 137 og 10 Stories Down, samt Seventh Wonder's Mercy Falls.

 

Mye å kose meg med i kveld! :love:

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Darwin! og Io Sono Nato Libero er to gode, men ujevne album imo. Ujevn er faktisk det stikkordet jeg sitter igjen med hva gjelder hele den italienske 70-talls progrocken. Himmelske enkeltsanger (La Evoluzione på Darwin! f.eks. er fantastisk) men få album jeg liker fra start til slutt.

 

Men jeg skal gi Darwin! et par omdreininger til, håper den kommer seg.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...