Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må nevne yndlingsbadet mitt Porcupine Tree. Vet ikke om dette bandet har blitt nevt enda i tråden, for det skremmende få som vet om dette fantastiske badet :)

 

har lagdt til en låt på Spotify spillelisten, Arriving Somewhere but Not Here.

Endret av Merath
Lenke til kommentar
Jeg må nevne yndlingsbadet mitt Porcupine Tree. Vet ikke om dette bandet har blitt nevt enda i tråden, for det skremmende få som vet om dette fantastiske badet :)

Er du sikker på at det var dette du mente? Jeg hører om Porcupine Tree hele tiden, føler jeg. De har 323 000 lyttere og 23 000 000 sanger spilt på last.fm, og det er ikke som om alle musikkinteresserte er registrerte der ... Jeg kan love deg at det fins mange, mange mindre kjente artister/band som fortjener mer oppmerksomhet enn de får nå mer enn Porcupine Tree (ehm, strengt tatt har jeg ikke hørt noen av PTs album ennå, og det kommer så vidt jeg har skjønt mye god musikk derfra, men dere tar poenget).

 

Jeg kommer ikke til å legge sanger til spillelista. Jeg har fortsatt mange av de mest kjente albumene fra de mest kjente bandene innen prog-rocken å høre gjennom. Men bra initiativ for de som har hørt mer enn meg. :)

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Hvis man snakker om progrock etter 1990, så er Änglagård min absolutte favoritt. Tror faktisk det er et av mine favorittband uansett sjanger, uansett epoke. Ligger ingen sanger på spotify, og det er svært vanskelig å få tak i platene deres til en anstendig pris. Har sett LP-er av dem gå for flere tusen på ebay.

Lenke til kommentar

@Jethrotulling: Jeg vet ikke hva du mener med "anstendig pris", men du kan få Hybris (Epilog "Soon available") for 165 SEK pluss frakt (50 kroner for 1-2 CD-er, tydeligvis ...) her: http://www.alvarsdotter.com/Shop_eu.html

 

Ikke billig, men billigere enn før de ble relansert så vidt jeg har skjønt.

 

Forresten er jeg også glad i Änglagård, spesielt Hybris. :) Takk til han som skrev albumguiden her og minnet meg på at jeg hadde albumene på dataen ...

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Hvis du liker LTE bør du sjekke ut Gravity, ligger i samme gate som LTE. http://www.myspace.com/gravity33

Var kjapp levering fra shopen dems også. De sa min CD var første salg til Norge, hehe :cool:

 

Takk for tipset om LTE-box, må vurdere seriøst å handle den, selv om det er $130.

Det er begrenset opplag. Første mann til mølla. Jeg tør ikke la være å kjøpe, i frykt for at jeg skal angre den dagen det er umulig å få tak i. Dessuten kan man jo selge det som er mindre interessant i boksen, for å tjene inn igjen noen kroner.

 

Takk for tipset om Gravity! Skal definitivt sjekkes ut grundigere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...