CypheroN Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Elsker denne lista deres.. mye jeg ikke hadde hørt før, og TRIANA er feeeeettt! edit: eller, vokalen var ikke såå bra, men likte godt det ekserpimente arabiske gitarspillet. finnes det noe bra instrumentalt som er likt? Endret 15. april 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg kommer ikke på noe i farta. Men jeg la til et til spansk band på slutten av lista. Ikke så veldig likt, men tøft likevel. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ok, takk takk, skal sjekke ut mer senere. Lenke til kommentar
Merath Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Jeg må nevne yndlingsbadet mitt Porcupine Tree. Vet ikke om dette bandet har blitt nevt enda i tråden, for det skremmende få som vet om dette fantastiske badet har lagdt til en låt på Spotify spillelisten, Arriving Somewhere but Not Here. Endret 16. april 2009 av Merath Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Jeg må nevne yndlingsbadet mitt Porcupine Tree. Vet ikke om dette bandet har blitt nevt enda i tråden, for det skremmende få som vet om dette fantastiske badet Er du sikker på at det var dette du mente? Jeg hører om Porcupine Tree hele tiden, føler jeg. De har 323 000 lyttere og 23 000 000 sanger spilt på last.fm, og det er ikke som om alle musikkinteresserte er registrerte der ... Jeg kan love deg at det fins mange, mange mindre kjente artister/band som fortjener mer oppmerksomhet enn de får nå mer enn Porcupine Tree (ehm, strengt tatt har jeg ikke hørt noen av PTs album ennå, og det kommer så vidt jeg har skjønt mye god musikk derfra, men dere tar poenget). Jeg kommer ikke til å legge sanger til spillelista. Jeg har fortsatt mange av de mest kjente albumene fra de mest kjente bandene innen prog-rocken å høre gjennom. Men bra initiativ for de som har hørt mer enn meg. Endret 16. april 2009 av TanTheMan Lenke til kommentar
Merath Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) ah okey, var ikke klar over at de gjorde det så bra. Har bare følt at det ikke er mange som har hørt om dem. Har ikke funnet noen andre som hører på de, hvis jeg ser bort i fra internett så klart. Endret 16. april 2009 av Merath Lenke til kommentar
Speik Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 PT er en av favorittene mine, faktisk så er alt av Steven Wilson genialt. Ser ut som denne tråden er for det meste dedikert til klassisk progrock / 70-talls band, moderne prog bør også nevnes! Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ja, er veldig mye 70-talls her . Men det er jo tross alt en mye større mengde (kvalitets)prog fra den tidsalderen, så det er jo ikke så rart. Men for all del, det er jo mye bra i dag også, f.eks. Porcupine Tree som nevnt, og Anekdoten. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 De holder seg kanskje ikke helt innenfor progrock hele tiden, men Pure Reason Revolution bør absolutt sjekkes ut. Så de i Danmark, og de spilte bedre live enn på plate o.o Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvis man snakker om progrock etter 1990, så er Änglagård min absolutte favoritt. Tror faktisk det er et av mine favorittband uansett sjanger, uansett epoke. Ligger ingen sanger på spotify, og det er svært vanskelig å få tak i platene deres til en anstendig pris. Har sett LP-er av dem gå for flere tusen på ebay. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) @Jethrotulling: Jeg vet ikke hva du mener med "anstendig pris", men du kan få Hybris (Epilog "Soon available") for 165 SEK pluss frakt (50 kroner for 1-2 CD-er, tydeligvis ...) her: http://www.alvarsdotter.com/Shop_eu.html Ikke billig, men billigere enn før de ble relansert så vidt jeg har skjønt. Forresten er jeg også glad i Änglagård, spesielt Hybris. Takk til han som skrev albumguiden her og minnet meg på at jeg hadde albumene på dataen ... Endret 16. april 2009 av TanTheMan Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Oh. Den var jeg ikke klar over. Sjelden jeg bestiller så dyre cder, selv om 165 sek slett ikke er en ublu pris. Mulig jeg bestiller. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Forhåndsbestilte meg akkurat denne. Herlig nyere instrumental progressiv rock/metal. Noen andre som er glad i Liquid Tension Experiment? Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hvis du liker LTE bør du sjekke ut Gravity, ligger i samme gate som LTE. http://www.myspace.com/gravity33 Var kjapp levering fra shopen dems også. De sa min CD var første salg til Norge, hehe Takk for tipset om LTE-box, må vurdere seriøst å handle den, selv om det er $130. Lenke til kommentar
Merath Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Har funnet et radioprogram som blir streamet over internett kalt Morow. Blir streamet Prog rock hele døgnet. Har ikke fått hørt så mye på det enda, men virker lovende. Er også forskjellige intervjuer av forskjellie artister. Morow Endret 17. april 2009 av Merath Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Prøv også Delicious Agony nettradio. http://www.deliciousagony.com/ Spiller kun prog i alle former, alt fra 70-talls prog og prog-metal til klassisk-inspirerte greier og diverse mer eller mindre sære ting. Lenke til kommentar
Merath Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Flott da har jeg enda mer å høre på Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hvis du liker LTE bør du sjekke ut Gravity, ligger i samme gate som LTE. http://www.myspace.com/gravity33 Var kjapp levering fra shopen dems også. De sa min CD var første salg til Norge, hehe Takk for tipset om LTE-box, må vurdere seriøst å handle den, selv om det er $130. Det er begrenset opplag. Første mann til mølla. Jeg tør ikke la være å kjøpe, i frykt for at jeg skal angre den dagen det er umulig å få tak i. Dessuten kan man jo selge det som er mindre interessant i boksen, for å tjene inn igjen noen kroner. Takk for tipset om Gravity! Skal definitivt sjekkes ut grundigere! Lenke til kommentar
CardinalOnVideo Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Favoritt progband er helt klart The Gutter Twins, selvom det kanskje grenser mer mot Alt. Rock. Andre band er Tool, Dream Theater, Piano Magic, Radiohead, The Twilight Singers, Mark Lanegan Band, Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) De holder seg kanskje ikke helt innenfor progrock hele tiden, men Pure Reason Revolution bør absolutt sjekkes ut. Så de i Danmark, og de spilte bedre live enn på plate o.o Knallbra band! Nyskiva deres er merkelig, men samtidig veldig bra! Endret 17. april 2009 av qweac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå