Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da la jeg til noen sanger jeg synes fortjener en plass på lista, og jeg skal legge til flere senere :)

 

Soft Machine, Rush, Utopia, Gentle Giant, Grobschnitt, Jethro Tull, Gong og Genesis

 

EDIT: Er enig i reglene. Kun en sang per band. Så lages det heller ny liste hver måned hvor sangene kan byttes ut :)

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Det kommer forhåpentligvis etterhvert. Lista har vokst og er god foreløpig. Jeg tror jeg har mye å lære av deg Jethrotulling da jeg har ikke vært borti så mange progband fra frankrike, italia, tyskland osv, men merker nå helt klart at jeg har gått glipp av noe :)

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Alltid hyggelig å bidra til at andre oppdager nye band ;)

 

Personlig ble jeg positivt overrasket over The Locomotive. Dem hadde jeg aldri hørt om. Av de bedre prog-gruppene jeg har hørt fra USA, faktisk. Ellers var det mange hyggelige gjensyn. Hadde blant annet helt glemt hvor kul Seven av Soft Machine var. Jeg har liksom holdt meg til Third en stund ...

Lenke til kommentar
Alltid hyggelig å bidra til at andre oppdager nye band ;)

 

Personlig ble jeg positivt overrasket over The Locomotive. Dem hadde jeg aldri hørt om. Av de bedre prog-gruppene jeg har hørt fra USA, faktisk. Ellers var det mange hyggelige gjensyn. Hadde blant annet helt glemt hvor kul Seven av Soft Machine var. Jeg har liksom holdt meg til Third en stund ...

Hyggelig at jeg også bidra med noe for din del da ;)

Lenke til kommentar

La til ein song av Pure Reason Revolution, ein av mine nye favorittar. Vanskelig å bestemme meg for kva for ein song eg skulle legge til, men berre tok den. Anbefaler alle albumet The Dark Third. Deires nyeste album Amor Vincit Omnia kan forsåvidt og anbefales, men dei har endret stilen veldig og er ikkje lenger spesielt prog rock. Uansett, fantastisk band.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...