Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon

SnittLeif

Anbefalte innlegg

After Crying

Alamaailman Vasarat

Alas

Anamorphose

Archimedes Badkar

Atlas

Atmosphera

Bi Kyo Ran

Cardiacs

Cluster

Comus

Congreso

Crucis

Czeslaw Niemen

Dün

El Reloj

Fields

Fireballet

Fläsket Brinner

Gnidrolog

Hölderlin

Island

Itoiz

J.A. Seazer

Khan

Kraan

Latte E Miele

Maneige

Oaksenham

Ole Lukkoye

Osiris

Revival

Ripaille

Sahara

Semiramis

Sheshet

Sloche

Tasavallan Presidentti

The Wilde Flowers

Yezda Urfa

Noe nytt der?

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en link i denne tråden som resulterte i følgende:

3 timer manisk leting i kjeller og loft.

2 timer med latter og lit gråt kanskje

2 timer med intens lytting til..Tangerine Dream.

Hva lette jeg etter? En lp spiller og noen lp plater av Tangerine Dream.

De 2 timene med latter og gråt var funnet av klær jeg hadde på meg på 80 tallet..(ball genser ruler) samt masse ting jeg trodde var kastet.

De 2 timene på loftet med en gammel LP spiller og et slitent anlegg fra konfirmasjons dagene er uten tvil de fineste 2 timene sålangt dette året.

;)

Lenke til kommentar

Hei!

Har i det siste fått øynene opp for en del Prog, selv om mye av det kan bli for sært for min smak.

Noen her som har hørt: Wishful Thinking – Hiroshima, og har noe info på bandet?

Spurte på Apolon i Bergen, og de fant en plate i Japan, men vet ikke helt. Noen som har hørt noe mer av dette?

Har også hørt en del på greske Aphrodite’s Child i det siste, og de 2 første albumene er svært bra. 666 blir derimot litt for sært for min smak.

Noen som har andre band å anbefale meg?

Lenke til kommentar
Camel anbefales på det sterkeste. Siden du liker Genesis vil sikkert Steve Hacketts soloalbum (spesielt Voyage of the Acolyte og Spectral Mornings) falle i smak også. Ellers er Gentle Giant og Van der Graaf Generator også å anbefale. Sistnevnte er kanskje litt sært (stort sett ingen gitar, bare perkusjon, orgel, bass og saksofon). Og selvfølgelig, Pink Floyd da, hvis du ikke er kjent med dem.
Lenke til kommentar

Gentle Giant er også veldig sært, da.

Men ja, heilt einig med Jaffe sine anbefalinger, men også Bacamarte, Emerson lake & palmer, og Jethro Tull. Jethro Tull er kanskje ikkje så veldig likt på Genesis, Yes, King Crimson og Rush, men du kommer nok til å like det :)

Og viss du vil utfordre litt meir melankolsk musikk: Barclay James Harvest - Octoberon

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Lite aktivitet her for tiden ... Anyways, i det siste har jeg som vanlig fortsatt min prog-reise (ok, den formuleringa høres dum ut, men :p), og nå i det siste har det vært Eloy som har stått for tur. Fantastisk band egentlig. Jeg kom tilfeldigvis over en låt fra Time to Turn i spotify, og ble helt betatt med en gang. Jeg er en stor fan av atmosfæriske og spacy greier, gjerne med fengende basslinjer og rytmer, så da er jo Eloy midt i blinken! Uansett, hvilke andre band vil dere anbefale som er omtrent i samme gate?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...