Jethrotulling Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Som i Air-albumet? Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Som i Air-albumet? Referer du til meg?! Har ikke hørt Air. Kun Blomljud! Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg tenkte på albumet Moon Safari, av bandet Air. Men bandet Moon Safari har jeg ikke hørt. Får gjøre det nå. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Skikkelig glad prog/pop fra sverige. Litt i samme gate som The Flower Kings Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Sverige har mye bra prog ja! To andre fantastiske svenske band er Anekdoten og Änglagård. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Oh yeah. Anekdoten med Nucleus og Änglagård med Epilog. Virkelig to knallplater som henter sin inspirasjon fra King Crimsons Red. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Klarer aldri helt å bestemme meg for hva som er mitt favorittalbum fra Anekdoten. Vemod står høyt på lista i alle fall, høyere enn Nucleus (syns det blir litt for grunge-aktig av og til). From Within er kanskje favoritten. Kommer an på humøret, egentlig. Det er jo et ekstremt mørkt og trist album ("Hole" er primeksempelet...) Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Enig med Vemod. Det er så ... vemodig og flott *param-posj* Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hva syns folket om Van der Graaf Generator da? Jeg .. *ehm* .. skaffa meg noen album for en god stund siden, men det falt aldri i smak. Var et eller annet med den monotone orgellyden, mangelen på klare melodier, låtstrukturen, vet ikke helt. Men i det siste har jeg satt på noen album av dem, og det er jo egentlig et genialt band (spesielt vokalisten ... som en veldig agressiv og sint Peter Gabriel). Tror kanskje musikken deres er noe krevende å fordøye til å begynne med (av overnevnte grunner), var i alle fall sånn for meg, men etter flere gjennomhøringer liker jeg det bare mer og mer. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Van der Graaf Generator regner jeg blant topp 10 prog-band noensinne. Prøv å spille Pawn Hearts midt på natta Lemmings er jo også en bra låt å begynne med. Jeg tror forresten at jeg fikk taket på VdGG når jeg hørte Killer for første gang. Endret 11. januar 2009 av Jethrotulling Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja, det er noe med det å få taket på dette bandet ... Tror det var Pilgrims fra Still Life jeg hørte her for noen dager siden. Da bare falt det på plass, og nå er Still Life og Godbluff allerede høyt oppe på favorittlista her . Har ikke sjekka ut Pawn Hearts enda. Det skal jeg gjøre Hva syns du om Quiet Zone / Pleasure Dome forresten? Ser det er mange delte meninger rundt om kring. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg liker ikke vokalen til Hammil på det albumet. Ellers er det slett ikke et dårlig album, men de som kom før, minus Aerosol Grey Machine, er bedre. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kva for nokre album er dei beste til King Crimson? Eg elsker In The Court of the Crimson King, men det andre eg har høyrd av dei (Starless and bible black, Red) har ikkje heilt falt i smak. Forsåvidt greit nok, men ikkje på lang nær så bra som in the court.. Noko eg har gått glipp av? =) Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Beste King Crimson-album, imo: 1. In the Court of the Crimson King - det klassiske albumet 2. Larks' Tongues in Aspic - det teknisk avanserte albumet 3. Red - det opphypa, men fortsatt veldig bra albumet 4. Starless and Bible Black - det avant-gardistiske albumet 5. Lizard - det jazzy albumet Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Prøv å gi Red et par sjanser til. Men er enig i at 'In the Court of the Crimson King' er deres beste album. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Skulle jeg anbefalt 3 KC skiver ville det blitt Red, Discipline og Thrak. Der har du da både 70, 80 og 90 talls KC representert, og de er også mine favorittskiver i tillegg til In The Court... Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Beste King Crimson-album, imo: 1. In the Court of the Crimson King - det klassiske albumet 2. Larks' Tongues in Aspic - det teknisk avanserte albumet 3. Red - det opphypa, men fortsatt veldig bra albumet 4. Starless and Bible Black - det avant-gardistiske albumet 5. Lizard - det jazzy albumet Uvanlig at debut-skiva fortsatt står allment respektert som bandets beste etter en lang diskografi. Endret 13. januar 2009 av Speik Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja, det er sant. Men man har jo slike som Joe Cocker. Ga ut With a Little Help from My Friends i 1969, og det er fortsatt dette som regnes som det beste albumet, etter en sammenhengende karriære siden da. Ikke akkurat prog da, men bra musikk likevel. Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Av original prog-rock er det ingenting som slår Rush! De som startet hele prog-sjangeren etter min mening. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Hva for noe? Det var vel ikke før med 2112 i 1976 at musikken til Rush kan kalles prog, og da hadde jo sjangeren eksistert i 8-10 år allerede. Edit: jeg er forøvrig enig i at Rush er veldig bra prog (og er ikke bare prog-albumene som er bra, men store deler av diskografien) Endret 13. januar 2009 av Jaffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå