xersess Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Very nice! Absolutt fantastiske album du stiller det opp mot også, fekk nettopp veldig god tru på dette albumet. "Bestilte" det nettopp, får det om 80%. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ok, du får si hva du synes når du har hørt igjennom det da. Jeg er spent på å høre andres meninger da jeg ikke har snakket med så mange som har hørt på Gentle Giant. Jeg synes i hvert fall det er obligatorisk å nevne dem når man snakker om progrock. Vurderer å lage en albumguide når jeg har fått hørt igjennom alle albummene godt nok. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Gjer det! Har berre hørt nokon sanger her og der med venner, og det falt i smak. Idiotisk av meg å ikkje skaffe eit album før no. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Gentle Giant er supergenialt! Jeg har tre album pluss et dobbelt samlealbum med dem på cd. Fantastisk musikk. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hawkwind. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hawkwind er fett. Må få hørt mer enn Hall Of The Mountain Grill som forøvrig er en knallplate. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Er ganske n00b på Hawkwind selv. Har hørt Hall of the Mountain Grill og Space Ritual. Den sistnevnte er best, men begge er blandt det beste jeg har hørt av prog-rock, en sjanger jeg egentlig ikke har sansen for lenger. Endret 24. september 2008 av Rodion Raskolnikov Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Er ganske n00b på Hawkwind selv. Har hørt Hall of the Mountain Grill og Space Ritual. Den sistnevnte er best, men begge er blandt det beste jeg har hørt av prog-rock, en sjanger jeg egentlig ikke har sansen for lenger. Hawkwind ja - et band som i de første tiårene skiftet bandmedlemmer og musikkstil oftere enn andre skiftet undertøy. Har alltid hatt sans for gruppa selv :-) Levitation fra 1980 regnes for å være et godt sted å starte med gruppa. Litt laid-back heavy prog med space-tendenser, og briljant tromming fra Ginger Baker (han som var i Cream sammen med Eric Clapton) gjør at plata låter svært bra på det feltet. Godt produsert og med mange gode låter. Selc har jeg og en svakhet for "Chronicles of the Black Sword", hvor gutta er nærmere hair metal i stilen, "Xenon Codex" som er en mer spaca variant av det samme, samt de tidlige 80-talls electronica/rock eksperimentelle utgivelsene "Church of Hawkwind" og "Choose Your Masques". Av 70-tallsutgivelsene er "In Search of Space" artig - preget av tidens tann riktignok, men med en god del rester af folkinnflytelsene hørbare gjennom eimen av tung psykedelia/space. "Warrior on the edge of time" blir ellers regnet for å være en av deres klassiske 70-tallsutgivelser, også den noe tyngre og mer psykedeliske "doremi faso latido" er blant de anbefalte. Og selvsagt live-albumet "Space Ritual". -- De som liker Hawkwind bør også ta en titt på Ozric Tentacles, forøvrig. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Har alltid hatt sans for gruppa selv :-) Av en eller annen grunn er jeg ikke særlig overrasket. Tror jeg skal ta høre på dem sånn halvt kronlogisk. Warrior on the Edge of Time og Doremi Faso Latido er de neste på listen min. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Bare hørt 'Warrior on the Edge of Time' selv. Ikke kjempeimponert, men ikke det verste jeg har hørt i alle fall. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 En kompis som jobber i platebutikk ga meg en promo med et band eg ikkje hadde hørt om før, Ephrat. Absolutt verdt å sjekke ut om du liker neo-prog ala Arena. Eg liker platen veldig godt så langt. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) To av songane frå Steven Wilsons nye album Insurgentes kan høyres på myspacen hans no, "Harmony Korine" og "Get All you Deserve". Fantastisk. Endret 24. november 2008 av someOen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 To av songane frå Steven Wilsons nye album Insurgentes kan høyres på myspacen hans no, "Harmony Korine" og "Get All you Deserve". Fantastisk. Interessant, må sjekke det ut. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ok, du får si hva du synes når du har hørt igjennom det da. Jeg er spent på å høre andres meninger da jeg ikke har snakket med så mange som har hørt på Gentle Giant. Jeg synes i hvert fall det er obligatorisk å nevne dem når man snakker om progrock. Vurderer å lage en albumguide når jeg har fått hørt igjennom alle albummene godt nok. Har hørt mykje på GG no, men hadde heilt glemt å gje tilbakemelding! Progrock heilt etter min smak. Så langt liker eg best Three Friends og In a Glass House. Sjekk sitatet i signatur Lenke til kommentar
Jambimaster Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hører ikke så mye på prog, men er veldig glad Rush, Yes og Pink Floyd. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ok, du får si hva du synes når du har hørt igjennom det da. Jeg er spent på å høre andres meninger da jeg ikke har snakket med så mange som har hørt på Gentle Giant. Jeg synes i hvert fall det er obligatorisk å nevne dem når man snakker om progrock. Vurderer å lage en albumguide når jeg har fått hørt igjennom alle albummene godt nok. Har hørt mykje på GG no, men hadde heilt glemt å gje tilbakemelding! Progrock heilt etter min smak. Så langt liker eg best Three Friends og In a Glass House. Sjekk sitatet i signatur Bra! Knallalbum begge to Lenke til kommentar
Seian Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Så langt liker eg best Three Friends og In a Glass House. Neste stopp: Acquiring the Taste og The Power and the Glory som er mine favorittalbum av dette merkelige bandet. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Ikke hørt så mye på Gentle Giant selv, men favoritten her må være Octopus. Bacamarte - Último Entardecer: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hører ikke så mye på prog, men er veldig glad Rush, Yes og Pink Floyd. Veldig gode grupper i det minste Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Bacamarte - Último Entardecer: Se filmen hos Youtube Likte den sangen veldig godt, sjølv om vokalen ikkje var heilt favoritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå