someOen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Porcupine Tree er så utrolig bra, blant mine yndlingsband. Mitt personlige favorittalbum er kanskje Stupid Dream. Jeg er forrsten enig i at Trains er en fantastisk sang. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 På tide og utforske horisonten litt. La oss si at jeg begynner på bar bakke med Pink Floyd og Ayreon i baklommen. Hvor skal reisen fortsette? Kom med forslag. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg er Ayreon-frelst og en himla blodfan av Porcupine Tree, så det ville jo vært en plass å begynne. Prøv albumene Deadwing og Fear of a Blank Planet. Ellers har man folk-progrock bandet Mostly Autumn som jo er fronted av hun som synger karakteren "Love" på Ayreons The Human Equation. Opeth, Pain of Salvation, Radiohead, Sigur Ròs er alle favoritter hos meg. Går man ut fra Floyd-smaken din vil du like gamle klassikere som Supertramp, Camel og King Crimson. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Takker. Alle er notert. Det var på tide å prøve noe nytt. Opeth har jeg hørt litt av. Blandt annet det siste albumet. Har hørt mye bra om de og Mikael Åkerfeldt gjorde en fantastisk jobb på THE albumet. Får ta en titt på de eldre albumene. Ellers er det mye spennende i vente. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg tror du vil like Phideaux - kan til tider minne om Pink Floyd. Den nye skiva Doomsday Afternoon er knall. Trykk her for flere anbefalinger. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Kjempe bra. Dette må sjekkes ut også. Morsomt i grunn, for litt siden viste jeg ikke at dem fantes. Mange andre spennende anbefalinger i nederste link. Her er det mye å ta fatt på. Lenke til kommentar
Rael Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Liker du 70-talls-Genesis? Klikk og les: Oslo Konserthus lørd. 27. sept: The Musical Box presenterer en autentisk rekonstruksjon av Genesis' oppsetning A Trick of the Tail fra 1976! Endret 24. august 2008 av Rael Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Føy disse til listen din, ultimatedeskjet: Hatfield And The North (albumet: The Rotters' Club), King Crimson, Yes, Gong, Soft Machine, Grateful Dead og Traffic. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 De er notert. Alltid spennende med ny musikk. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Føy disse til listen din, ultimatedeskjet: Hatfield And The North (albumet: The Rotters' Club), King Crimson, Yes, Gong, Soft Machine, Grateful Dead og Traffic. Om vi skal runke skikkelig på sjangerne så vil jeg nok ikke inkl. Grateful Dead og Traffic i en prog-liste. Psychedelia derimot har de begge til felles. Andreplata til Traffic trekker jeg forøvrig stadig fram som en av mine personlige 60-tallsfavoritter. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Et nytt band som kan føyes til på listen over ting man bør høre litt på, er Amaseffer fra Israel. En dash Ayreon, en dash filmscore godt krydret med musikalske referanser til midtøsten. Definitivt noe for seg selv; og bra laget. Svenske Faith sin siste kreasjon, Blessed?, kan også være vel verdt å sjekke ut. Doom metall a la Candlemass krydret med innslag fra folke musikk og symfonisk rock ender opp i en gansk så artig og tidvis veldig fengende blanding. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg tror Gentle Giant holder på å bli et av mine yndlingsband nå Lenke til kommentar
gard. Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har litt lyst å utvide min progressive horisont jeg også Det jeg har; Arena Ayreon Cynic Disillusion Dream Theater Evergreyy Galahad Genesis Green Carnation Into Eternity King Crimson The Mars Volta Opeth Orphaned Land Pain of Salvation Pink Floyd Porcupine Tree Queensrÿche Rush Symphony X + noen småting som jeg ikke vet om telles som prog. Lenke til kommentar
NiceViolence Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Phideaux kan være verdt å prøve ut, slik jeg oppfatter det er det en blanding mellom Pink Floyd og Ayreon Coheed and Cambria kan også være verdt å sjekke ut, litt som Rush. Også har vi Marillion, som er inspirert av blant annet Genesis EDIT: Circus Maximus er en finfin blanding mellom Symphony X og Dream Theater, flinke norske musikere! EDIT 2: Yes, hvordan kan jeg glemme de? Prog-elefanter fra 70-tallet. Endret 11. september 2008 av NiceViolence Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Gentle Giant, Camel og Jethro Tull er band du må sjekke ut! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Nokon som kan anbefale noko godt, gjerne eldre og progressivt? Eg har hørt det meste, så eg tar gjerne i mot anbefalinger fra mindre kjente band. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg tror Gentle Giant holder på å bli et av mine yndlingsband nå Gentle Giant er rått, men har ikkje hørt for mykje. Anbefal eit album da Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) xersess: In the Glass House er det beste albummet etter min mening. Utenom det anbefaler jeg Free Hand og Octupus. Endret 23. september 2008 av Jokkulf Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Then I must have it! Takker. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Ja, In a Glass House er et av mine favorittalbum når det kommer til progrock. Det ligger i hvert fall i det øverste sjiktet sammen med Selling England by the Pound (Genesis), Moving Pictures (Rush), Close to the Edge (Yes) , 2112 (Rush) og In the Court of the Crimson King (King Crimson) Endret 23. september 2008 av Jokkulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå