Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon

SnittLeif

Anbefalte innlegg

Hva tycks folk her i gården om Genesis? Jeg har virkelig fått sansen for alt fra Gabriel- og Hackett-perioden, med "Foxtrot" og "Selling England by the Pound" i spissen :yes: Supper's Ready er bare eargasm all the way :dribble:

Har også fått utrolig sans for Gabriel-Genesis, men sliter med å få tak i CD'ene, har vært innom mange platebutikker i Oslo, og ingen har de klassiske Selling England eller Broadway albumene, bare de nyere...

Hvis noen kommer over Broadway i Oslo, setter jeg pris på en PM...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva tycks folk her i gården om Genesis? Jeg har virkelig fått sansen for alt fra Gabriel- og Hackett-perioden, med "Foxtrot" og "Selling England by the Pound" i spissen :yes: Supper's Ready er bare eargasm all the way :dribble:

Har også fått utrolig sans for Gabriel-Genesis, men sliter med å få tak i CD'ene, har vært innom mange platebutikker i Oslo, og ingen har de klassiske Selling England eller Broadway albumene, bare de nyere...

Slet også med å finne Broadway og Pound så jeg endte med å kjøpe de på amazon.com

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Har et par spørsmål til dere kjennere av prog-rocken. Hvilke av Van der Graaf Generators album bør sjekkes ut? Hvilke band bør jeg sjekke ut hvis jeg elsker King Crimson? Føler at jeg har veldig mye å oppdage innenfor den progressive rocken.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Har et par spørsmål til dere kjennere av prog-rocken. Hvilke av Van der Graaf Generators album bør sjekkes ut? Hvilke band bør jeg sjekke ut hvis jeg elsker King Crimson? Føler at jeg har veldig mye å oppdage innenfor den progressive rocken.

Definitivt The Quiet Zone/The Pleasure Dome

Liker du King Crimson så bør du sjekke ut de to svenske banda Anekdoten (plata Nucleus)og Änglagård (plata Hybris). Veldig sterkt påvirket av plata Red. Mellotron ftw.

Lenke til kommentar

Emerson, Lake & Palmer bør vel kanskje falle i smak. Greg Lake var jo med i King Crimson i en periode. Og Bill Bruford var med i både King Crimson og Yes og U.K.

Det noe obskure japanske bandet Bi Kyo Ran har også mye King Crimson i seg. De var jo et rent KC-coverband i starten. Det selvtitulerte albumet er absolutt å anbefale.

H to the He Who Am the Only One og Pawn Hearts er mine Van der Graaf-favoritter.

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Slet også med å finne Broadway og Pound så jeg endte med å kjøpe de på amazon.com

Hadde stort sett alt på Platekompaniet i Tr.heim i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg har alle foruten Trespass og From Genesis to Revelation. Kjøpte de fleste på www.waysidemusic.com. Under 100 kr for The Lamb er jo ikke så ille.

Lenke til kommentar

Steven Wilson, kjent fra Porcupine Tree, kommer med soloalbumet Insurgentes i november. Jeg vet ikke om det kommer til å bli progressiv rock i det hele tatt, men siden Porcupine Tree som regel er regnet som et prog-band (kan diskuteres), poster jeg det her. Jeg gleder meg noe utrolig mye. Jeg er en stor fan av Steven Wilson og PT, så dette albumet tror jeg kommer til å bli bra.

med ett og et halvt minutt med musikk har kommet, og musikken høres ganske lik ut som Porcupine Tree (egentlig litt for lik). Uansett, musikken vi hører i traileren er helt tydelig klippet, så det kan tyde på at det er en ganske lang sang. Noen andre enn meg som gleder seg?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg digger "gammel" rock, sånn som ac/dc led zeppelin og andre div band.

Hører aller mest på Whitesnake/David coverdale liker også godt Uriah Heep og Thin lizzy Åsså er jo Kiss Live tøft da.

(Håper jeg har posta i rett tråd nå heh)

Lenke til kommentar

Det har alltid vore vanskelig å lage ein top-liste med dei beste sangene eg veit. Listen min ville blitt fyllt med bare gamle progsanger, untatt "Porcupine Tree - Trains" evt nokon andre Opeth-sanger . Trains er ein fantastisk sang, kanskje den einaste sangen eg kan plassere på ein top-20-liste med dei gode gamle banda som Pink Floyd, King Crimson, Jethro, Hawkwind osv..

Godt arbeid fra ein nyare gruppe rett og slett!

Lenke til kommentar

Porcupine Tree er en av favorittartistene mine, og Trains er genial, men langt fra favorittlåten. Deadwing og FOABP er favorittplatene, men det er også deilig å høre på early-days Steven Wilson inniblant også.

Sjekk ut

gitarsoloen fra Voyage 34. Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...