pukki Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det festeste progressive/eksperimentelle bandet er Porcupine Tree! Albumene Deadwing og In Absentia. Løp og kjøp! Dette er gull! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 fått digga på Hawkwind for tida. anbefales Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 fått digga på Hawkwind for tida. anbefales 'Mountain Grill' er i alle fall et killeralbum. Eneste jeg har sjekka ut så langt. Lenke til kommentar
edds Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Av prog så har jeg egentlig bare hørt King Crimson, som jeg forsåvidt elsker. Så i førstepost at radiohead var nevnt som prog. Aldri hørt de forbundet sammen før, men jeg er stor radiohead fan også. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Eksemplene i første tråd er litt dorlige i den forstand at det er lite typiske prog band som er nevnt der. Uansett tjalla så bør du da sjekke ut albumet "masters of the universe". er egentlig ein form for et samle album da, men det er veldig stilig siden sangene passer veldig godt i lag, som eit fult album Edit: har også komt over mykje bra Camel. digger atm det første albumet deira "camel", og det litt seinare albumet mirage. anyone else? Endret 25. april 2008 av xersess Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Mmm, Camel, ja. Moonmadness er en sikker vinner her i gården. Lunar Sea kan jeg spilleom igjen og om igjen, går ikke lei den med det første. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Aldri blitt veldig fascinert av Camel men har da likevel Snow Goose, Moon Madness, Mirage og Nude Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Dere bør også høre Stationary Traveller, Camel er herlig. Noen som hører på Mostly Autumn? God gammel pink floyd-aktig prog med en fantastisk kvinnelig vokal. De tar i bruk veldig mye akustisk gitar og andre folkemusikk-instrumenter som gir sounden ekstra krydder. Gitaristen synger også, og de har en god del fine mann-kvinne-duetter. Endret 25. april 2008 av Speik Lenke til kommentar
xersess Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 link ein flott sang fra youtube eller noke da? speik Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Last.fm De har en Myspace også, men den fant jeg ikke igjen. Anbefaler albumet "Storms over Still Waters". Det er et sikkert kjøp. Kan også nevne at vokalisten synger på Ayreon's The Human Equation som karakteren "Love". Endret 25. april 2008 av Speik Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Dere bør også høre Stationary Traveller, Camel er herlig. Enig. Sterkt undervurdert Camel-album i mine ører hvertfall. Litt mer (80-talls) pop enn tidligere Camel, men allikevel meget bra. Noen som hører på The Watch? Genesis-kloner, var sikker på det var en ukjent Genesis-skive første gang jeg hørte på det. :!: Lenke til kommentar
Seian Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Sant, så sant, skrekk. Stationary Traveller inneholder gode sanger tvers igjennom, og det er ikke snakk om noe hjernedød pop her, men alt ifra fancye synther og typiske Camel-vokaler. En av favorittskivene til Camel til tross for at Camel opprinnelig er et progband. Er det en annen artist som lyder navnet sitt i hodet mitt mens jeg hører på den er Dire Straits i sin beste tid, så de som føler de har mye til overs for de, bør også sjekke ut nevnte plate. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Gong med plata You bør sjekkes ut av alle som liker prog. Comus - First Utterance er og en helt knall progplate. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Gong er godt. har ikkje peil på albuma får det brent av ei veninne. dilla på pot head pixies Lenke til kommentar
n4w Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Føyer til to jeg har hørt jeg: Muse Dream Theater Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Skivebom, kremtkremt. eller i hvert fall sjangerbom Lenke til kommentar
xersess Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Muse, og Dream theater blir merkelig nok rekna for progressivt, skjølv om det etter min meining ikkje er progressivt noke av det. EDIT: diggbar sang! Endret 5. mai 2008 av xersess Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Muse, og Dream theater blir merkelig nok rekna for progressivt, skjølv om det etter min meining ikkje er progressivt noke av det. EDIT: diggbar sang! Progressivt ok, men rock? Vel, muse har jo den i alle fall. Lenke til kommentar
NiceViolence Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Muse, og Dream theater blir merkelig nok rekna for progressivt, skjølv om det etter min meining ikkje er progressivt noke av det. Sikker på at du har hørt på rett band? DT er jo progressivt som fy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå