Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon

SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoho, addicted faktisk.

Änglagård pluss noen til får være de som opprettholder interessen min for rett-frem prog-rock. Skal sies at det er mye møl innen den sjangeren i likhet med mange andre. Hybris-plata får svingt seg masse her i huset, ihverfall.

Lenke til kommentar

Joda, vil påstå at det er som en lillebror med ett års mellomrom. Så ille er den ikke. Litt mer jazzete enn den andre. Det som burde nevne er at den generelle oppfattelsen av plata er dårligere enn Hybris, takket være sånne som Julenissen. :p

Lenke til kommentar

Jeg klarte aldri å få helt tak på Epilog. Men må innrømme at det begynner å bli en god stund siden jeg hørte noen av de. Kanskje jeg må finne fram Epilog igjen, siden erfaring tilsier at slikt fort kan endre seg.

Jeg vil forresten anbefale demo-albumet 'Boris' av Yezda Urfa

cover_3443221122005.jpg

Virkelig forelsket meg i dette albumet.

Har dessverre ikke fått tak deres eneste studioalbum enda. Er ikke noe man finner overalt ;o)

Lenke til kommentar
Ahhh, Arena si Visitor-plate frå '98 er mega bra neo-prog... Anbefalast.

Ja, skulle ønske jeg kunne høre den før jeg skaffa den. Den låta som ligger ute på progarchives.com er jo vanvittig tøff. Enemy Within heter den.

Sannelig godt at neo-prog ikke er så tabu her som det pleier å være andre plasser.

Lenke til kommentar
Ahhh, Arena si Visitor-plate frå '98 er mega bra neo-prog... Anbefalast.

Ja, skulle ønske jeg kunne høre den før jeg skaffa den. Den låta som ligger ute på progarchives.com er jo vanvittig tøff. Enemy Within heter den.

Sannelig godt at neo-prog ikke er så tabu her som det pleier å være andre plasser.

Enemy Without, ja. ;)

Om du er neo-prog-fan, kjøp plata umiddelbart. Eg lovar deg at du ikkje blir skuffa!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Av de jeg har hørt, så anbefaler jeg Acquiring the Taste og The Power and the Glory. Førstelåta på sistnevnte er gull.

Jeg siterer videobeskrivelsen fra youtube:

JOHN WEATHERS IS THE HOTTEST MAN EVER.

This video proves it. Check his face while he drums. Sexy.

Edit: Slenger på enda en video som er en fortsettelse fra den forrige videoen. Denne beviser hvor utrolig godt instrumentbeherskelse den ene "bassisten" har.

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...