huf Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ikkje for å vere drittsekk, men Tales Of Mystery And Imagination kom i 1976. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Ikkje for å vere drittsekk, men Tales Of Mystery And Imagination kom i 1976. Allmusic.com opererer med 1975 mens Wikipedia har 1976. Meget mulig allmusic tar feil. Endret 7. februar 2008 av tjalla Lenke til kommentar
xersess Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Anglagard har eit par fine sanger, er addicted i kung bore. svensk prog, ganske stilig musikk Lenke til kommentar
Seian Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hoho, addicted faktisk. Änglagård pluss noen til får være de som opprettholder interessen min for rett-frem prog-rock. Skal sies at det er mye møl innen den sjangeren i likhet med mange andre. Hybris-plata får svingt seg masse her i huset, ihverfall. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) er ikkje akkurat favoritt prog-stilen min, er ikkje det eg meiner. men dei har noken fine som ein kan elske har ikkje høyrt så mykje av dei. noke å anbefale vidare fra dem? Endret 7. februar 2008 av xersess Lenke til kommentar
Seian Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 De ga ut bare to studio-skiver, så hvis du har hørt Hybris, er det nok naturlig å flytte seg videre med Epilog. Knakenes godt album det òg. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 takker. da skal huske på det Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Knakenes godt album det òg. Når likevel ikke Hybris opp til knærne. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Joda, vil påstå at det er som en lillebror med ett års mellomrom. Så ille er den ikke. Litt mer jazzete enn den andre. Det som burde nevne er at den generelle oppfattelsen av plata er dårligere enn Hybris, takket være sånne som Julenissen. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg klarte aldri å få helt tak på Epilog. Men må innrømme at det begynner å bli en god stund siden jeg hørte noen av de. Kanskje jeg må finne fram Epilog igjen, siden erfaring tilsier at slikt fort kan endre seg. Jeg vil forresten anbefale demo-albumet 'Boris' av Yezda Urfa Virkelig forelsket meg i dette albumet. Har dessverre ikke fått tak deres eneste studioalbum enda. Er ikke noe man finner overalt ;o) Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ja, Sacred Baboon av Yezda Urfa er også kjempetøff. Liker den måten de klarer å trekke inn elementer fra band som Gentle Giant og Yes, men samtidig klare å være original. De har både Sacred Baboon og Boris på Wayside Music til 15 $. Knallgod butikk, forresten - hvis du er interessert i litt sær prog. Jeg bruker å bestille derfra. Lenke til kommentar
huf Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ahhh, Arena si Visitor-plate frå '98 er mega bra neo-prog... Anbefalast. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Meeeen hvis det er flott prog du er ute etter la meg anbefale Eloy, Happy the Man, Genesis og Rush Eloy først, en mann etter mitt hjerte Tror jeg skal saumfare denne tråden, her er det nok mange godbiter som har gått meg hus forbi. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ahhh, Arena si Visitor-plate frå '98 er mega bra neo-prog... Anbefalast. Ja, skulle ønske jeg kunne høre den før jeg skaffa den. Den låta som ligger ute på progarchives.com er jo vanvittig tøff. Enemy Within heter den. Sannelig godt at neo-prog ikke er så tabu her som det pleier å være andre plasser. Lenke til kommentar
huf Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ahhh, Arena si Visitor-plate frå '98 er mega bra neo-prog... Anbefalast. Ja, skulle ønske jeg kunne høre den før jeg skaffa den. Den låta som ligger ute på progarchives.com er jo vanvittig tøff. Enemy Within heter den. Sannelig godt at neo-prog ikke er så tabu her som det pleier å være andre plasser. Enemy Without, ja. Om du er neo-prog-fan, kjøp plata umiddelbart. Eg lovar deg at du ikkje blir skuffa! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Enemy Without, ja. Om du er neo-prog-fan, kjøp plata umiddelbart. Eg lovar deg at du ikkje blir skuffa! Tehe, jada. Det er notert. Da har jeg ditt ord på det, og du skal sannelig få høre det hvis ikke den faller i god jord . Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tenkte jeg skulle sette meg litt inn i Gentle Giant, hvilken skive burde jeg begynne med? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Av de jeg har hørt, så anbefaler jeg Acquiring the Taste og The Power and the Glory. Førstelåta på sistnevnte er gull. Jeg siterer videobeskrivelsen fra youtube: JOHN WEATHERS IS THE HOTTEST MAN EVER.This video proves it. Check his face while he drums. Sexy. Edit: Slenger på enda en video som er en fortsettelse fra den forrige videoen. Denne beviser hvor utrolig godt instrumentbeherskelse den ene "bassisten" har. Endret 1. april 2008 av Seian Lenke til kommentar
someOen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Av Gentle Giant anbefaler jeg Octopus, men nå har jeg bare hørt det albumet og det første. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skal sjekke ut det dere har anbefalt. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå