Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon

SnittLeif

Anbefalte innlegg

For øvrig vore sløv på progfronten i det siste. Er det komt ut noke nytt i gata til Porcupine Tree? Helst i lignande gate til siste albumet, den litt meir rocka delen sådan (som eg for øvrig syns var heilt knall).

Pure Reason Revolution - The Dark Third.

Slett ikkje verst. Førsteinntrykket er bra, men må nok synke litt og analyserast litt først =)

Andre gode forslag?

Hva med Pineapple Thief? De slapp nytt album for ikke lenge siden. Har ikke hørt deres nyeste, men det er sikkert like konge som det andre de har gitt ut. Har du ikke hørt noe av dem er det selvsagt bare å kaste seg over alt! :) Anbefaler da spesielt "Variations On a Dream".

Tja, var slett ikkje verst dette her heller =) Men dette var meir i Blackfield-gata. Ikkje at det er bad i seg sjøl, men leitte etter noko litt meir rocka. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt veldig mye på progressiv rock i det siste. For tiden er jeg så og si avhengig av Gentle Giant, liker det ekstremt godt! :) Noen som har noen anbefalinger til meg som er ganske ny innen sjangeren? Helst noe som ligner/minner om GG, for det liker jeg som sagt veldig godt.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at å foreslå noe som er i samme gate som Gentle Giant er som å stjele en batong fra en politimann, bruke den til å bryte seg inn i et hus og stjele en surround-anlegg, også slå ned en annen politimann og stjele bilen hans for å transportere surround-anlegget til lensmannen og prøve å selge det til han.

Det lar seg ikke gjøre.

Meeeen hvis det er flott prog du er ute etter la meg anbefale Eloy, Happy the Man, Genesis og Rush

Lenke til kommentar
In the court of the crimson king (av king crimson ofc), et av det beste prog-albumet noken gang! noken som er enige? :)

Skal si meg enig der. Sammen med bl.a Close To The Edge av Yes er In The Court... blant mine absolutte progrock favoritter.

Mja, absolutt en av mine største favoritter, men jeg kan ikke sette ett album på toppen; det er så mye bra. Selling England by the Pound, Close to the Edge, Aqualung, The Dark Side of the Moon, 2112 osv. Men som sagt, In the Court of the Crimson King er en av mine største favoritter.

Lenke til kommentar
uten å ha lest noe før i tråden her:

Ayreon og Alan Parsons Project anbefales.

Noen som btw. likte eller ikke likte det siste Ayreon-albumet?

Jeg synes det var bra, men Ayreonismen begynner kanskje å bli litt tynnslitt? Altså, både musikk, cover og tekster begynner å bære litt preg av at det har vært brukt før... Greit album, men ikke det beste Ayreon har laget.

Lenke til kommentar
uten å ha lest noe før i tråden her:

Ayreon og Alan Parsons Project anbefales.

Noen som btw. likte eller ikke likte det siste Ayreon-albumet?

The Alan Parsons Project - 1975 - Tales Of Mystery And Imagination

The Alan Parsons Project - 1977 - I Robot

..er å anbefale av APP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...