huf Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Oi i svarte, Marillion si Clutching At Straws-plate er berre fantastisk bra. Fleire år sidan eg har høyrt ei betre plate. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) - Endret 26. januar 2020 av Slettet-W15cjW Lenke til kommentar
Speik Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg liker veldig godt prog og progressiv musikk Noen som har noe lignende som Ayreon og Symphony x ? Pain of Salvation og Voyager burde passe ganske bra. Ellers er Pink Floyd, Yes, Marillion og resten av gamlekara sikkert noe for deg også. Lenke til kommentar
PappaP Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Finnes et norsk forum for progressiv rock. Her diskuteres det meste om sjangeren. Du vil også kunne få med deg det meste av konserter, radio og annet som arrangeres av prog i Norge. Progressiv Rock - et forum for norske proggere Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jeff Wayne - War of The Worlds (1978) En av de mest engasjerende platene ever. Blander hørespill (med Richard Burton som forteller), musikal, klassisk musikk og mer tradisjonell prog-rock. Kan ikke sammenlignes med noe annet. Liker du dette så skaff deg live-versjonen som ble spilt inn i fjor. Suveren lyd. Åpningslåta! Se filmen hos Youtube Opprinnelig med Phil Lynott fra Thin Lizzy som presten Endret 11. januar 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hm, noen som har hørt noe på Three? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det bassriffet på Ric'en er elsk! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det strømmet til med tips om gamlekara, men for å si det sånn, det er en grunn til at jeg ikke har mer av King Crimson, Yes, Rush og alle de andre dinosaurene.. Magic Pie - Motions of Desire Muse - Origin of Symmetry Opeth - Orchid Redemption - The Origins of Ruin Sylvan - Presets Three - The End is Begun Foreløpig hørt gjennom Opeth (meh, men måtte jo ha den og) og Muse (woohoo!), blir koselige timer med musikk dette. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Three - The End is Begun Ganske så flott skive. Lenke til kommentar
FPSdag Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Prog-metal/sludge bandet Baroness er absolutt verd å sjekke ut! Siste plata "the red album" har fått strålende omtale.. Myspace: http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=54969598 Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Prog-metal/sludge bandet Baroness er absolutt verd å sjekke ut! Siste plata "the red album" har fått strålende omtale.. Myspace: http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=54969598 kan anbefale den på det sterkeste, når du først hører på den så virker det litt kjedelig, men ettervært utvikler det seg til en utrolig behagelig orgasme av en cd! sjekk de ut Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Anbefaling: Nordagust Skamrost i siste Monster, og fy f*en så bra det er! Hør "Make Me Believe" og grin du også. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Anbefaling: Nordagust Skamrost i siste Monster, og fy f*en så bra det er! Hør "Make Me Believe" og grin du også. Det ble bedre etter hvert som jeg hørte på det, ikke ille. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Noken som har formeininger om Gallery? Var oppvarming for dei på Garage her på fredag. Hadde ikkje hørt så mykje av dei, men det var slett ikkje verst =) For øvrig vore sløv på progfronten i det siste. Er det komt ut noke nytt i gata til Porcupine Tree? Helst i lignande gate til siste albumet, den litt meir rocka delen sådan (som eg for øvrig syns var heilt knall). Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 For øvrig vore sløv på progfronten i det siste. Er det komt ut noke nytt i gata til Porcupine Tree? Helst i lignande gate til siste albumet, den litt meir rocka delen sådan (som eg for øvrig syns var heilt knall). Pure Reason Revolution - The Dark Third. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) For øvrig vore sløv på progfronten i det siste. Er det komt ut noke nytt i gata til Porcupine Tree? Helst i lignande gate til siste albumet, den litt meir rocka delen sådan (som eg for øvrig syns var heilt knall). Pure Reason Revolution - The Dark Third. Slett ikkje verst. Førsteinntrykket er bra, men må nok synke litt og analyserast litt først =) Andre gode forslag? Endret 16. januar 2008 av Whiteshit Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 For øvrig vore sløv på progfronten i det siste. Er det komt ut noke nytt i gata til Porcupine Tree? Helst i lignande gate til siste albumet, den litt meir rocka delen sådan (som eg for øvrig syns var heilt knall). Pure Reason Revolution - The Dark Third. Slett ikkje verst. Førsteinntrykket er bra, men må nok synke litt og analyserast litt først =) Andre gode forslag? Hva med Pineapple Thief? De slapp nytt album for ikke lenge siden. Har ikke hørt deres nyeste, men det er sikkert like konge som det andre de har gitt ut. Har du ikke hørt noe av dem er det selvsagt bare å kaste seg over alt! Anbefaler da spesielt "Variations On a Dream". Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Anbefaling: Nordagust Skamrost i siste Monster, og fy f*en så bra det er! Hør "Make Me Believe" og grin du også. Ja, det var veldig bra. De har klarer å røre noe i meg, og fange en spesiell stemning. Edit: Har du noe lignende musikk du kan anbefale? Endret 16. januar 2008 av Uin Viel Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Paatos kan du prøve. Låta "Tea" duger. Norske White Willow har litt av samme stemningen. Vil tro du kommer til å like Anekdotens skiver "From Within", "Gravity" og "A Time of Day" også. God jakt! Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Skal sjekke dem ut i nærmeste fremtid, tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå