dabbo-baze Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Wow, god musikksmak Julenissen. Endret 31. juli 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jaga Jazzist:- A Livingroom Hush - The Stix Jaga jazzizt er så dårlig. Den suger sånn. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jaga Jazzist:- A Livingroom Hush - The Stix Jaga jazzizt er så dårlig. Den suger sånn. 9011441[/snapback] La meg få høre hvorfor... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Da er fem progrocktråder slått sammen for å samle alt på ett sted for tilhengerne. Søk i tråden nede til venstre, der det står "Skriv inn nøkkelord". Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Jaga Jazzist:- A Livingroom Hush - The Stix Jaga jazzizt er så dårlig. Den suger sånn. 9011441[/snapback] La meg få høre hvorfor... 9011819[/snapback] Jaga Jazzist er genialt! Du kan si at det ikke faller i din smak, og at du ikke liker musikken, men de suger ikke. Men different strokes for different folks, I guess. Endret 31. juli 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
xersess Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 pink floyd: dark side of the moon meddle atom heart mother animal wish you were here er flotte album. noken som liker Focus her? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 pink floyd:dark side of the moon meddle atom heart mother animal wish you were here er flotte album. noken som liker Focus her? Mhm. Glad i Moving Waves, Focus III og Live at The Rainbow. Til dere som ikke har kjennskap: Her er deres mest kjente sang som forsåvidt er litt ulikt resten av materialet som er langt mindre riffbasert. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
xersess Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 elsker det der opptaket der, synes faktisk det er bedre enn orginalen. orginalen er litt slapp sylvia er vell kanskje ein av dei mest kjende sangene deira. det har eit riff som dei fleste kan kjenne igjen trur eg. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jolialaholialaholialaholialaholialaholialaop-pa-pa! Genialt opptak! Blei drøyt skuffa da jeg hørte studioversjonen, den går ca halvparten så fort. Men men, litt show skal man lage live. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Noen av min favoritter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mahavishnu Orchestra: - Inner Mounting Flame - Birds of Fire Jaga Jazzist: - A Livingroom Hush - The Stix Samla Mammas Manna: - Måltid - Klossa Knapitatet Van der Graaf Generator: - Pawn Hearts - Godbluff Magma: - Mekanïk Destruktïw Kommandöh Koenjihyakkei: - Viva Koenji!! - Angherr Shisspa Return to Forever: - Romantic Warrior Weather Report: - Heavy Weather - Mysterious Traveller Änglagård: - Hybris Nektar: - A Tab in the Ocean - Remember the Future Utopia: - Todd Rundgren's Utopia Renaissance: - Scheherazade and Other Stories - Turn of the Cards A Silver Mt. Zion - Born into Trouble as the Sparks Fly Upward (De gikk under navnet 'The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band' da de gav ut dette albumet) Fruupp: - Future Legends Harmonium: - Si on Avait Besoin d'Une Cinquième Saison Godspeed You! Black Emperor: - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven Mike Oldfield: - Amarok Gryphon: - Red Queen to Gryphon Tree Kebnekajse: - Resa Mot Okänt Mål Jeff Wayne: - Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds Rick Wakeman: - The Six Wives of Henry VIII Men nå må det nevnes at jeg hører på mye rart. Sjekk signatur Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Anbefaler IQ (se signatur) og eldre Marillion (mens Fish hadde vokalen). IQ har holdt på lenge, men personlig liker jeg best det av nyere dato (altså 90-). Albumet "Dark Matter" er vidunderlig, spesielt spor 5, "Harvest of Souls". Den er lang, 24 minutter, men kunne ikke ha vært et sekund kortere. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Kan anbefale folk å sjekke ut Anekdoten. Liker du King Crimsons Red liker du dette, med mindre du vil kritisere dem for å stjele lydbildet Obligatorisk side for alle prog-elskere/intr http://www.progarchives.com/top-prog-albums.asp?album_type=4 Endret 11. desember 2007 av tjalla Lenke til kommentar
xersess Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 tjalla. eg må sei eg liker musikk-smaken din. begynte nettopp å høyre på anekdoten. hadde vist 2 album på pc-en. (from within og nucleus) Lenke til kommentar
Addan Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 er dream theater bra ? hvilke sanger/album burde jeg prøve ? Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Seff er Dream Theater bra Images and Words er et bra album å starte med. Der finner du blant annet klassikeren Metropolis pt.1. Lenke til kommentar
Addan Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Takk har allerede hørt enkeltsanger av dem ... men kjøper meg nok et album snart ! Lenke til kommentar
Solid Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ja Images and Words eller Awake er gode album å starte med. Personlig liker jeg kanskje Six Degrees of Inner Turbulence Six Degrees of Inner Turbulence best. Men kanskje ikke det letteste albumet å starte med. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg tror jeg liker prog rock. Jeg elsker Pink Floyd og alt de har laget, hvor anbefaler dere at jeg fortsetter? Helst ikke for heavy, mer Pink Floyd-aktig. Lenke til kommentar
NiceViolence Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Scenes From A Memory er også et meget bra Dream Theater album forøvrig Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Jeg tror jeg liker prog rock. Jeg elsker Pink Floyd og alt de har laget, hvor anbefaler dere at jeg fortsetter? Helst ikke for heavy, mer Pink Floyd-aktig. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på det gamle Genesis (med Peter Gabriel), King Crimson og Yes. Der har du mye fin musikk. Endret 13. desember 2007 av Uin Viel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå