:utakt Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Noen tanker om Anekdotens siste skiveslipp? Syns spesielt "In for a ride" røsker bra. Digger disse svenskene! Lenke til kommentar
Subtacto2007 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hører på den radioen der nå, noen som hørte klokken 22:25?En sang om en sebra, noen som vet hva den heter? 8622116[/snapback] Det stemmer. Siste låt før progmagasinet startet var Bluessøsken med "Se der går en sebra med halen i sky", hentet fra Cden med samme navn. Mer info (og bestilling av CDen) : Bluesøsken Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Noen som kan anbefale noe jazzete prog-rock 8571106[/snapback] Kanskje du burde sjekke ut norske Shining. Sinnsykt rå blanding av rock og jazz med progressive elementer. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hører på den radioen der nå, noen som hørte klokken 22:25?En sang om en sebra, noen som vet hva den heter? 8622116[/snapback] Det stemmer. Siste låt før progmagasinet startet var Bluessøsken med "Se der går en sebra med halen i sky", hentet fra Cden med samme navn. Mer info (og bestilling av CDen) : Bluesøsken 8623844[/snapback] Takk! Genial sang Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Noen tanker om Anekdotens siste skiveslipp? Syns spesielt "In for a ride" røsker bra. Digger disse svenskene! 8622641[/snapback] Hører på det nå for første gang - høres helt ut som noe jeg kommer til å høre mer på. Kjenner mest til From Within av tidligere utgivelser og den liker jeg veldig godt. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Beggars Opera, knall band. Nesten skremmende at så få har hørt om det.. Lenke til kommentar
miar Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Mine favoritter: Camel Genesis Yes Pink Floyd Jethro Tull Gentle Giant Änglagård Wobbler Rush + mange flere Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Beggars Opera, knall band. Nesten skremmende at så få har hørt om det.. 8850210[/snapback] Har hørt om de, liker det veldig godt. Prog er sjangeren jeg hører mest på og min favoirtt band er Rush Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Beggars Opera, knall band. Nesten skremmende at så få har hørt om det.. 8850210[/snapback] Har hørt om de, liker det veldig godt. Prog er sjangeren jeg hører mest på og min favoirtt band er Rush 8861016[/snapback] Ja, selv liker jeg det jeg har hørt av rush, men er mest glad i Pink Floyd selv om kanskje ikke alle ville legge bandet under sjangeren prog-rock Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Beggars Opera, knall band. Nesten skremmende at så få har hørt om det.. 8850210[/snapback] Har hørt om de, liker det veldig godt. Prog er sjangeren jeg hører mest på og min favoirtt band er Rush 8861016[/snapback] Ja, selv liker jeg det jeg har hørt av rush, men er mest glad i Pink Floyd selv om kanskje ikke alle ville legge bandet under sjangeren prog-rock 8861038[/snapback] Psyceldelic/ Progressive Lenke til kommentar
Howie-O Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Ellers så har jeg selv sansen for dredg. Anbefaler å starte med albumet Leitmotif 8570866[/snapback] Dredg progrock? Ville ikke akkurat sagt det. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Er i Ukraina naa, og det er en butikk her uti hvor jeg kjopte Emerson, Lake & Palmer; Trilogy og Emerson, Lake & Palmer, samt Yes; Tales From Topographic Oceans og Yessongs hvorav alle var originaler og kostet meg 30 kroner. Det var ufattelig mye progrock paa den sjappa, og naa gjelder det bare aa anbefale i haugevis. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Dredg progrock? Ville ikke akkurat sagt det. 8861149[/snapback] De har gått mye vekk fra prog sjangeren på de senere albumene men anbefaler fortsatt Leitmotif som et prog rock album. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Er i Ukraina naa, og det er en butikk her uti hvor jeg kjopte Emerson, Lake & Palmer; Trilogy og Emerson, Lake & Palmer, samt Yes; Tales From Topographic Oceans og Yessongs hvorav alle var originaler og kostet meg 30 kroner. Det var ufattelig mye progrock paa den sjappa, og naa gjelder det bare aa anbefale i haugevis. 8902154[/snapback] Se om du finner musikk av litt mindre kjente band! Som for eksempel Hallelujah og Suck. Forøvrig er det bare å bla tilbake i tråden, blant andre så har jeg anbefalt en haug med god (litt mindre kjent) prog. Tømmerclaus, for eksempel. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Er i Ukraina naa, og det er en butikk her uti hvor jeg kjopte Emerson, Lake & Palmer; Trilogy og Emerson, Lake & Palmer, samt Yes; Tales From Topographic Oceans og Yessongs hvorav alle var originaler og kostet meg 30 kroner. Det var ufattelig mye progrock paa den sjappa, og naa gjelder det bare aa anbefale i haugevis. 8902154[/snapback] Regner med at du vil ha noen av de klassiske albumene. Her er min favoritter av de mest kjente bandene: Rush: - 2112 - A Farewell to Kings - Hemispheres Genesis: - Selling England By the Pound - The Lamb Lies Down on Broadway - Foxtrot - Nursery Cryme - Trespass Yes: - Close to the Edge - Fragile Jethro Tull: - Thick as a Brick - Aqualung - A Passion Play King Crimson: - In the Court of the Crimson King Pink Floyd: - Dark Side of the Moon - Meddle - Wish You Were Here Emerson, Lake & Palmer: - Tarkus - Brain Salad Surgery Camel: - Moonmadness - Mirage Ganske standard album av noen av de største klassikerne. Hvis du vil ha tips til litt mindre kjente band er det bare å si fra. Endret 20. juni 2007 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kan anbefale folk å sjekke ut Triumvirat. Tysk 70-tallsprog med sterke røtter til ELP. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Regner med at du vil ha noen av de klassiske albumene. Her er min favoritter av de mest kjente bandene: Rush: - 2112 - A Farewell to Kings - Hemispheres Genesis: - Selling England By the Pound - The Lamb Lies Down on Broadway - Foxtrot - Nursery Cryme - Trespass Yes: - Close to the Edge - Fragile Jethro Tull: - Thick as a Brick - Aqualung - A Passion Play King Crimson: - In the Court of the Crimson King Pink Floyd: - Dark Side of the Moon - Meddle - Wish You Were Here Emerson, Lake & Palmer: - Tarkus - Brain Salad Surgery Camel: - Moonmadness - Mirage Ganske standard album av noen av de største klassikerne. Hvis du vil ha tips til litt mindre kjente band er det bare å si fra. 8903995[/snapback] Trenger forsaavidt bare band. Er det et bra band saa kjoper jeg alt de har av dem. Men du kan gjerne poste flere. Hallelujah, Tommerclaus og Suck er ogsaa notert. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Noen av min favoritter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mahavishnu Orchestra: - Inner Mounting Flame - Birds of Fire Jaga Jazzist: - A Livingroom Hush - The Stix Samla Mammas Manna: - Måltid - Klossa Knapitatet Van der Graaf Generator: - Pawn Hearts - Godbluff Magma: - Mekanïk Destruktïw Kommandöh Koenjihyakkei: - Viva Koenji!! - Angherr Shisspa Return to Forever: - Romantic Warrior Weather Report: - Heavy Weather - Mysterious Traveller Änglagård: - Hybris Nektar: - A Tab in the Ocean - Remember the Future Utopia: - Todd Rundgren's Utopia Renaissance: - Scheherazade and Other Stories - Turn of the Cards A Silver Mt. Zion - Born into Trouble as the Sparks Fly Upward (De gikk under navnet 'The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band' da de gav ut dette albumet) Fruupp: - Future Legends Harmonium: - Si on Avait Besoin d'Une Cinquième Saison Godspeed You! Black Emperor: - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven Mike Oldfield: - Amarok Gryphon: - Red Queen to Gryphon Tree Kebnekajse: - Resa Mot Okänt Mål Jeff Wayne: - Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds Rick Wakeman: - The Six Wives of Henry VIII Men nå må det nevnes at jeg hører på mye rart. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Noen av min favoritter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mahavishnu Orchestra: - Inner Mounting Flame - Birds of Fire Jaga Jazzist: - A Livingroom Hush - The Stix Samla Mammas Manna: - Måltid - Klossa Knapitatet Van der Graaf Generator: - Pawn Hearts - Godbluff Magma: - Me kanïk Destruktïw Kommandöh Koenjihyakkei: - Viva Koenji!! - Angherr Shisspa Return to Forever: - Romantic Warrior Weather Report: - Heavy Weather - Mysterious Traveller Änglagård: - Hybris Nektar: - A Tab in the Ocean - Remember the Future Utopia: - Todd Rundgren's Utopia Renaissance: - Scheherazade and Other Stories - Turn of the Cards A Silver Mt. Zion - Born into Trouble as the Sparks Fly Upward (De gikk under navnet 'The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band' da de gav ut dette albumet) Fruupp: - Future Legends Harmonium: - Si on Avait Besoin d'Une Cinquième Saison Godspeed You! Black Emperor: - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven Mike Oldfield: - Amarok Gryphon: - Red Queen to Gryphon Tree Kebnekajse: - Resa Mot Okänt Mål Jeff Wayne: - Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds Rick Wakeman: - The Six Wives of Henry VIII Men nå må det nevnes at jeg hører på mye rart. 8907003[/snapback] Du hører på mye utrolig deilig musikk. jazz-fusion for the people! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) EDIT: Jeg lager en egen tråd for det jeg så vi kan duskitere KUN emerson, lake and palmer Endret 5. juli 2007 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå