EskildO Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Mine favoritter er: Dream Theater Liquid Tension Experiment Pain of Salvation så hører jeg en del på Pagan's Mind SnittLeif: Dream Theater er ikke mye oppskryt! Tenk på at Mike Portnoy og John Petrucci samt de andre er i TOPPKLASSEN når det gjelder musikk. Tror du skal tenke deg litt om jeg Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Jo, Dream Theater ER oppskrytt.. Jeg skrev jo at det er bra, men det er absolutt ikke verdens beste som altfor mange skal ha det til.. Petrucci er en dyktig Prog gitarist og portnoy har sin ene teknikk som han har brukt altfor mye.. Dream Theater ER oppskrytt Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) DT's nye saker er muligens litt oppskrytt.... men album som Images and Words er knakende bra. EDIT: Ny DT er også bra, men ikke fult så bra som det andre.... er vel også litt en smaksak. Endret 2. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 I stand corrected. Gamle DT Nye DT Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Om Dream Theater er oppskrytt eller ikke er jo opp til hver enkelt å bedømme. Jeg synes ikke det, jeg synes de er ekstremt bra. Du synes kanskje ikke det er sååå bra, så du synes det er oppskrytt. That's life, deal with it. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Sjekk ut disse låtene: Yes - Starship Trooper Emerson, Lake and Palmer - Brain Salad Surgery Curved Air - Back Street Love The Nice - America Hawkwind - Master of the Universe Pink Fairies - Do it Atomic Roosters - Devil's Answer Brinsley Schwarz - Funk Angel Ten Years After - Love like a Man Jethro Tull - Locomotive Brath Free - Fire & Water T-Rex - Debora Barclay James Harvest - MockingBird Spooky Tooth - I am the Walrus Can - Oh Yeah Tangerine Dream - Zeit Pink Floyd - Echoes King Crimson - In the Court of King Crimson Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Crimson Glory er absolutt vert å ta en lytt på hvis du liker progressive matal! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Om Dream Theater er oppskrytt eller ikke er jo opp til hver enkelt å bedømme. Jeg synes ikke det, jeg synes de er ekstremt bra. Du synes kanskje ikke det er sååå bra, så du synes det er oppskrytt. That's life, deal with it. Oppskrytt betyr at altfor mange skryter unødvendig mye av noe.. Altså er det ikke en smaksak om Dream Theater er oppskrytt eller ikke.. Jeg har personlig alt som det går ann å eie av Dream Theater musikk og jeg syns det er like fett hver gang, men det er for mange som mener at Dream Theater er det eneste ene fete Prog Metal bandet og at hele bandet er de absolutt beste i verden på sitt instrument. Men nå skulle den tråden her være behjelpelig for utviding av min musikalske horisont. Ikke for å diskutere om hvorvidt Dream Theater er det absolutt kuleste, tøffeste eller råeste bandet i verden. Endret 3. mars 2005 av SnittLeif Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Vi har bare et egentlig bra prog rock band. Dreamtheater. Say what? Mye annen prog som etter min mening er mye bedre. Men jeg sier ikke at de er de ebeste som er bra.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 aero^^: Stakkarsen har sikkert ikke hørt noe annet enn DT Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Cynic - Focus (Remastered) er egentlig helt opplagt, men nevner den for sikkerhets skyld Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Opplagt og opplagt. Må sjekke hva det der er for noe... hehehe Lenke til kommentar
pian Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Ayreon -- Prosjekt, ikke fast lineup Explorers Club -- Prosjekt Flower Kings -- Svensk band holdt på siden 90-tallet Kansas? -- litt gammelt og ikke akkurat metall. Men bra prog! Sieges Even -- Tysk neo-progmetall (synger på engelsk) Endret 3. mars 2005 av pian Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 aero^^: Stakkarsen har sikkert ikke hørt noe annet enn DT Tydeligvis. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg måtte jo selvfølgelig glemme å ta med Circus Maximus.. Har 4 låter av dere på jobb og hjemme.. hører på det stort sett ofte Marion Imperial Destruction Glory of the Empire Sin Ok, thats it, eg har kun 2 av 4 låter her... Sirmaximus, du har å sende! Mangler forøvrig Sin og Marion Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ser mitt snitt til å promotere Anekdoten. Vemod og Nucleus hvis du takler skikkelig snodige saker. From Within og Gravity skal du ha uansett. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Ser mitt snitt til å promotere Anekdoten.Vemod og Nucleus hvis du takler skikkelig snodige saker. From Within og Gravity skal du ha uansett. Herlig band. Skikkelig sært og veldig 70-talls. Og masse mellotron Lenke til kommentar
StianHH Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hvis du er ute etter prog.rock så er jo klart "grunnleggerene" av prog.rocken viktige; Emerson, Lake & Palmer Ellers har jo Pink Floyd endel prog.rock skiver. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Av Pink er det mye bra prog ja. De har holdt på siden 1967, men ikke alt er prog. Disse albumene vil jeg sette inn i progrock-kategorien: 1968 A saucerful of secrets 1969 Umma Gumma 1971 Meddle Har utelatt Atom Heart Mother, Obscured by Clouds og More som kom ut i samme periode. Men fordi om albumene ikke bygger så mye på prog, så betyr det ikke at de er dårlige. Spesielt Atom Heart Mother skårer høyt. Det var den mest solgte plata i England i 1970, sammen med Tubular Bells av Mike Oldfield. De som virkelig vil høre et sykt og rart album, kan forresten sjekke ut The Body av Roger Waters. Han skrev det sammen med Ron Geesin, og de har kompet sammen den sykeste syreplata jeg noensinne har hørt... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Her er en liste over noen. Link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå