Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 What the? Lage en diskusjonstråd om progressiv rock hvor det ikke er lov å diskutere Dream Theater? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 What the? Lage en diskusjonstråd om progressiv rock hvor det ikke er lov å diskutere Dream Theater? 8292959[/snapback] Det er jo bare logisk. Det blir som å diskutere Spock's Beard i en tråd om Progressive Metal Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hva synes folket om Van Der Graaf Generators Godbluff-album? Selv har jeg nettopp kjøpt det, og etter kanskje fem/seks snurrer (egentlig en snurr - rippet - men samme det), synes jeg det er et meget interresant album og mye nytt som ikke gjør det noe kjedelig. Den teatralske stemningen er veldig spesiell, og det er veldig avvekslende i forhold til annen musikk innen rock. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Noen som var og så disse gutta i Oslo på lørdag? Jeg var der, og det suverent. Helt utrolig! 8288406[/snapback] Jeg hadde så inderlig lyst, men jeg har akkurat wasta bort alle pengene i London. Mr. Crowley: Godbluff er en flott skive. Muligens min favoritt av Van der Graaf. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 True, Sheik Yerbouti er også en meget sterk kandidat. Vel, nå er jeg ganske glad i Marillion, spesielt Fish-perioden, så jeg er egentlig ganske spent. Og som du sier så har vel aldri Rush skuffet meg heller. Det er to band jeg ville gjort hva som helst for å få se live, det er Pink Floyd, og Rush. Nå har jeg lest på hjemmesiden til Rush at de skal spille her i Oktober, og stemmer dette så betaler jeg gledelig en tusenlapp for å stå der. Håper bare ikke det blir i Spektrum, det er kanskje den dårligste scena i hele Oslo, sett heller opp alt i Valle Hovin. 8292948[/snapback] http://www.oslospektrum.no/rush.446520-2516.html Desverre... Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 http://www.oslospektrum.no/rush.446520-2516.html Desverre... 8293769[/snapback] Aaaaah, crap Men, tror alikevel at jeg kommer til å skaffe meg billetter dit. Får goosebumps når jeg ser de spiller Spirit Of The Radio på Toronto Rocks, så tør ikke tenke på hvordan det er å stå der selv :] Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Må få anbefale Sörskogen. Progressiv rock fra Mikael Åkerfeldt og Dan Swanö. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Må få anbefale Sörskogen. Progressiv rock fra Mikael Åkerfeldt og Dan Swanö. 8293991[/snapback] Beste tipset jeg har fått på dette forumet hittil! Dette hadde jeg ikke fått med meg. Takker. Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) 10. Mothers Of Invension [Frank Zappa] 8286319[/snapback] Hva er ditt favoritt verk av Zappa? Han var et geni av de sjeldne! 8286599[/snapback] ehh... sisteplass for å fylle opp top 10 lista, for å være ærlig. Han er et geni, men musikken hans er ikke så mitt spesialfelt... Men jeg har bare hørt albumet We're Only In It For The Money/Lumpy Gravy @nest0r: Herregud... spektrum er hvertfall ikke oslos dårligste scene. Hvis du har vært rundt steder som jeg, hadde du skjønt. Men at det ikke ble hovin er litt kjipt, men Rush er Rush, så desså. Gleder meg som faen. Skal stå der minst 3 timer før bilettsalget starter. Who's with me?! Endret 3. april 2007 av Steinvakt Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Må få anbefale Sörskogen. Progressiv rock fra Mikael Åkerfeldt og Dan Swanö. 8293991[/snapback] Beste tipset jeg har fått på dette forumet hittil! Dette hadde jeg ikke fått med meg. Takker. 8297072[/snapback] Np Ene riffet er også brukt i Opeth. De har visst spillt inn 3-4 låter, men er bare "Mordet i Grottan" Som har blitt lagt ut... Lenke til kommentar
Deisz Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Søkte litt, men fant ingen slike tråder fra før, så jeg tenkte vi kunne ha en tråd om dette.Det er altså snakk om progressiv _ROCK_. Dream Theater og den d*****n der kan vi snakke om andre steder. Hvilke band liker du? Har du noen å anbefale? Nyttige linker: Prog Archives Her er mine favoritter: Genesis Premiata Forneria Marconi Locanda Della Fate Yes King Crimson Jethro Tull Aphrodite´s Child Soft Machine Henry Cow Ange Aunt Mary Banco Ânglagård Wobbler Van Der Graaf Generator The Strawbs Steve Hackett Samla Mammas Manna Rush Pink Floyd Másfél GONG Junipher Greene Hatfield And The North Fields Ekseption Focus Og mange, mange flere! Kjør Debatt! 8195107[/snapback] mange av de artistene/gruppene du ramser opp er sinnsykt gode, spessielt Pink Floyd. Sanger som: Another Brick In The Wall Southampton Dock Perfect Sence Dark Side Of The Moon (Brain Damage) Comfortable Numb! <3 In The Flesh........ DVDen In The Flesh fra 2000 er å anbefale, den eier<3 Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Håper inderlig at vi kan få noe mer Pink Floyd en gang i framtida, og gjerne da også et Norgesbesøk. Så dem live på Valle Hovin i 1994, og det var aldeles sinnsykt. Laserlys som skjøt ut i nattehimmelen og gikk helt til månen (så ihvertfall sånn ut). Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Har sett igjennom en del her, og det eneste jeg hører på av de som er nevnt er Tool og Pink Floyd, liker begge veldig. Noen som har noe ¨å anbefalle? Vet ikke helt hvor jeg skal begynne Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Et par av mine favoritter (og to av de beste skivene innenfor progrock i det hele tatt) Yes - Close To The Edge King Crimson - In The Court of The Crimson King Skulle være en fin begynnelse ville jeg tro. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Rush - 2112 Gentle Giant - The Power and The Glory og Free Hand Er de som surrer og går en del hos meg nå. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Takker for svar. Prøvde å høre på Porcupine Tree, men likte ikke vokalen, skal sjekke de 4 nå. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Goblin > Alt annet av 70's prog. Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Takker for svar. Prøvde å høre på Porcupine Tree, men likte ikke vokalen, skal sjekke de 4 nå. 8304976[/snapback] Jeg kjøpte albumet Up The Downstair to dager siden uten å ha hørt noe fra dem tideligere. Jeg syntes det var ganske bra. Hørtes ut som en blanding av alternativ, psykelisk og prog rock. Til alle sammen, Pocupine Tree er å anbefalle! P.S. Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet er ute 16. April, for de intresserte! Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Blæ, jeg klare ikke høre på Porcupine Tree. Det minner meg om Linkin Park, bare uten rappingen. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Blæ, jeg klare ikke høre på Porcupine Tree. Det minner meg om Linkin Park, bare uten rappingen.8306934[/snapback] Da burde du sette deg mer inn i musikken, når du klarer å sammenligne to såpass ulike band Forresten så minner Rush om Ole Staveteig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå