Hyperio Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Så du liker progressiv rock, men ikke progressiv metal? Kan du heller ikke skrive det i stedet for å rope ut mot Dream Theater? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Om det skulle være noen som liker Eloy, hvilket er en av mine favoritter, her anbefaller jeg å sjekke ut Happy the Man. Muligens ikke så enkelt å få tak i på hverken den ene eller andre måten, men verdt det. Finnes det noen gode norske progressive rock band egentlig? 8195976[/snapback] Gallery er vel et band fra Trondheim som gjør seg godt i mine ører.Popol Ace/Popol Vuh. Gamle bandet til Jahn Teigen. Aerial Adventure fra Stange. Endret 20. mars 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Av nevnte band hører jeg på Rush og Pink Floyd. Men hører mest på prog metal jeg, ikke DT tho. Men ja, siden vi ikke skal snakke om prog metal her så sier jeg bare, Rush - 2112 . Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Prog er elskbart indeed =) Nå hører jeg på både progmetall og progrock, men de progrock banda jeg hører på mest er Rush, Porcupine Tree, Marillion, Ayreon (litt på kanten kanskje) og King Crimson. Oppdaga forresten bandet Restrained her om dagen. Albumet dems kan lastes ned gratis på deres hjemmeside: http://restrainedmusic.com/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Finnes det noen gode norske progressive rock band egentlig? 8195976[/snapback] I aller høyeste grad Popol Vuh/Ace Junipher Greene Saft Ruphus Prudence Aunt Mary Også noen nye: Wobbler White Willow Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Tool regnes som Prog Metal da eller? Forventet å se dem i listen. Verdens beste band! steder. Hvilke band liker du? Har du noen å anbefale? 8195107[/snapback] Tja..personlige favoritter: - Anekdoten - Arena - The Flower Kings - Gordian Knot - Porcupine Tree - Spock's Beard - Sylvan Også liker jeg faktisk DT og "den d****en der".. Porcupine Tree slipper ny skive nå straks. I april. Gleder meg! 8195363[/snapback] Porcupine Tree Endret 20. mars 2007 av xantir` Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Tool regnes som Prog Metal da eller? Forventet å se dem i listen.8196456[/snapback] Tool er Prog Metal jaVerdens beste band! 8196456[/snapback] .. For de som liker kun Tool og ikke har sansen for variasjon Endret 20. mars 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Nå hører jeg på både progmetall og progrock, men de progrock banda jeg hører på mest er Rush, Porcupine Tree, Marillion, Ayreon (litt på kanten kanskje) og King Crimson. 8196272[/snapback] Åh. De er så ufattelig deilige. In Absentia er et skikkelig diggbart album. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Tool regnes som Prog Metal da eller? Forventet å se dem i listen.8196456[/snapback] Tool er Prog Metal jaVerdens beste band! 8196456[/snapback] .. For de som liker kun Tool og ikke har sansen for variasjon 8196488[/snapback] www.last.fm/user/xantir sier ikke at jeg har veldig variert musikksmak sier heller ikke at jeg ikke hører mye på tool men at jeg ikke har sans for variasjon, frekkeste. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) men at jeg ikke har sans for variasjon, frekkeste.8196509[/snapback] Jeg sier ingenting om deg som menneske, men jeg mener det at om man virkelig mener at et band er verdens beste så varierer man musikksmaken sin for lite. EDIT: Neida, jeg prøver ikke å provosere så veldig mye, men jeg mener bare det at man ikke kan kalle noe verdens beste band i noe som helst setting. Endret 20. mars 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 men at jeg ikke har sans for variasjon, frekkeste.8196509[/snapback] Jeg sier ingenting om deg som menneske, men jeg mener det at om man virkelig mener at et band er verdens beste så varierer man musikksmaken sin for lite. EDIT: Neida, jeg prøver ikke å provosere så veldig mye, men jeg mener bare det at man ikke kan kalle noe verdens beste band i noe som helst setting. 8196521[/snapback] Okei, skjønner hva du mener. Er vel egentlig enig. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg simpelten elsker progressive fra 60/70tallet. Ser mange av de store gode er nevnt, så jeg kan jo lage en liten liste med ekstremt gode, litt mindre kjente band. - Tømrerklaus Dansk ganske heavy prog, vet veldig lite om dem men det er fantastisk musikk. Eneste plata som jeg vet dem har gitt ut heter Tømrerklaus, kom ut i 1976 - Pugh's Place Tysk også ganske heavy prog. Gav ut sin første plate i 1969, en singel i 70, så var det over for dem. - Abstract Truth Sør Afrikansk prog. Dette kan jeg ikke si noe annet om en at det er en fantastisk lytteopplevelse. - Lightshine Tysk prog. Ganske mørk, men veldig flott. - Light Tysk prog. Ikke noe kjempefavoritt men veldig spennende, har bare hørt et album (gitt ut noen flere?), med et veldig kristent tema. Så jeg vil kalle det kristen prog rock. - Gravy Train Engelsk prog. Dette badet er rett og slett fantastisk, bare tilfeldigheter som ikke satta dem på lik linje med større band av samme sjanger, spør du meg. De fleste har vel hørt om disse, så de ikke varm nevt: - Caravan De tidligste platene, er de beste platene. Flott musikk, engelsk prog band, med småjazzy musikk til tider - Emerson, Lake & Palmer Engelsk prog rock, veldig kjent og ikke minst anerkjent band - Wishbone Ash (tidlige selvfølgelig) Engelsk prog, tenker på de tidlige utgivelsene, de nyeste er mindre bra. Holder meg til utgivelsene som er innenfor 70tallet - Eloy Tysk prog Kunne selvfølgelig ha skrevet opp mange flere band, men se, jeg gjorde det ikke Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 - Emerson, Lake & PalmerEngelsk prog rock, veldig kjent og ikke minst anerkjent band - Wishbone Ash (tidlige selvfølgelig) Engelsk prog, tenker på de tidlige utgivelsene, de nyeste er mindre bra. Holder meg til utgivelsene som er innenfor 70tallet - Eloy Tysk prog Kunne selvfølgelig ha skrevet opp mange flere band, men se, jeg gjorde det ikke 8196812[/snapback] 3 Fantastiske band. Om du liker Eloy bør du sjekke ut amerikanske Happy the Man. Tittelplata f.eks. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 - Emerson, Lake & PalmerEngelsk prog rock, veldig kjent og ikke minst anerkjent band - Wishbone Ash (tidlige selvfølgelig) Engelsk prog, tenker på de tidlige utgivelsene, de nyeste er mindre bra. Holder meg til utgivelsene som er innenfor 70tallet - Eloy Tysk prog Kunne selvfølgelig ha skrevet opp mange flere band, men se, jeg gjorde det ikke 8196812[/snapback] 3 Fantastiske band. Om du liker Eloy bør du sjekke ut amerikanske Happy the Man. Tittelplata f.eks. 8196858[/snapback] Will do, thanks Eloy er fantastisk ja, ser jeg glemte å skrive en liten kommentar om dem Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Eloy er fantastisk ja, ser jeg glemte å skrive en liten kommentar om dem8196925[/snapback] Jeg kjøpte meg for ikke lenge siden Colours, Planets, Time to turn, Performance og Metromania på LP og fikk med Emerson, Lake & Palmer In Concert og Love Beach, og Happy The Man's selvtittelerte skive for kun 300 kroner til sammen jeg Endret 20. mars 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Eloy er fantastisk ja, ser jeg glemte å skrive en liten kommentar om dem8196925[/snapback] Jeg kjøpte meg for ikke lenge siden Colours, Planets, Time to turn, Performance og Metromania på LP og fikk med Emerson, Lake & Palmer In Concert og Love Beach, og Happy The Man's selvtittelerte skive for kun 300 kroner til sammen jeg 8196971[/snapback] Hvor du handlet hen? Det hørtes jo fantastisk ut! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Eloy er fantastisk ja, ser jeg glemte å skrive en liten kommentar om dem8196925[/snapback] Jeg kjøpte meg for ikke lenge siden Colours, Planets, Time to turn, Performance og Metromania på LP og fikk med Emerson, Lake & Palmer In Concert og Love Beach, og Happy The Man's selvtittelerte skive for kun 300 kroner til sammen jeg 8196971[/snapback] Hvor du handlet hen? Det hørtes jo fantastisk ut! 8197499[/snapback] Var platemesse og jeg gledet mannen så meget når jeg spurte etter Gentle Giant og Eloy at han ga meg flere flotte tilbud Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Åja, daså. Good for you! Håpet på en eller annen eksotisk nettbutikk jeg også kunne fått noen gode tilbud fra Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Nesten alle som jeg hadde tenkt til og anbefale da jeg så tråden er tatt, bortsett fra Riverside. Hovedsakelig prog. rock, men også litt snev av metall. Håper det går fint. De er forøvrig inspirert av Pink Floyd, som så mange andre. Endret 20. mars 2007 av Uin Viel Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Frost* bør nevnes. For fans av Arena, IQ og alt sånt. Debuten "Milliontown" kom ut i fjor (eller 2005..?), knallskive! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå