Sondre^^ Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 i tilfelle noen har glemt noe; http://www.last.fm/tag/progressive%20rock Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Marillion er vell et prog rock band? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 ingen som har nevnt Queensrÿche her!... jeg vil hvertfall definere det som progrock Eller så har vi zeppelin, dream theater og noe iced earth Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 ingen som har nevnt Queensrÿche her!... jeg vil hvertfall definere det som progrock Prog metall... har mye Rush i seg. Operation Mindcrime er i hvertfall et fantastisk album. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Muse kanskje? Fantastisk band uansett, og kan nok gå under "progressiv rock." Vokalisten/gitaristen/keyboardisten har uttalt at de vil mest sannsynlig lage et "Dark Side of the Moon"-aktig album med 15 minutter lange pianosoloer. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Slipknot kalte Vol 3. for metallens DSOTM. Den ER nyskapende, men det gjør dem ikke prog. Uansett. Om ikke prog så er i hvertfall Muse BRA. Så sjekk dem ut alikevel. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Slipknot kalte Vol 3. for metallens DSOTM. Den ER nyskapende, men det gjør dem ikke prog. Uansett. Om ikke prog så er i hvertfall Muse BRA. Så sjekk dem ut alikevel. 6420169[/snapback] Jeg skal ærlig innrømme at musikksjangre ikke er min sterke side, men de er jo tross alt nr. 18 på denne listen. Men, det kan jo selvsagt være like uvitende folk som meg som har plassert dem der. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hmmm. for all del. Er jo en åpen sjanger. Vet ikke jeg, ikke det jeg forbindet med "tradisjonell" prog i hvertfall. Lenke til kommentar
Froskens Far Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Soft Machine kan være verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Kaipa 6411314[/snapback] The Decca Years 1975-1978 må anskaffes, en pen boks med de første tre albumene. De kom også med fjorårets desidert beste progrock-plate, nemlig Mindrevolutions. Samples: http://forening.proventek.net/kaipa/downloads.cfm Lenke til kommentar
xersess Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 opeth....... har noen prog rock sanger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Søkte litt, men fant ingen slike tråder fra før, så jeg tenkte vi kunne ha en tråd om dette. Det er altså snakk om progressiv _ROCK_. Dream Theater og den d*****n der kan vi snakke om andre steder. Hvilke band liker du? Har du noen å anbefale? Nyttige linker: Prog Archives Her er mine favoritter: Genesis Premiata Forneria Marconi Locanda Della Fate Yes King Crimson Jethro Tull Aphrodite´s Child Soft Machine Henry Cow Ange Aunt Mary Banco Ânglagård Wobbler Van Der Graaf Generator The Strawbs Steve Hackett Samla Mammas Manna Rush Pink Floyd Másfél GONG Junipher Greene Hatfield And The North Fields Ekseption Focus Og mange, mange flere! Kjør Debatt! Endret 29. mars 2007 av Slettet-W15cjW Lenke til kommentar
Seian Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ânglagård 8195107[/snapback] Änglagård, er det ikke? Før opp Asia, Camel og Alan Parsons Project Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ânglagård 8195107[/snapback] Änglagård, er det ikke? Før opp Asia, Camel og Alan Parsons Project 8195177[/snapback] Selvfølgelig. Skrivefeil. Nesten samme knappen. Camel glemte jeg, ja, men Asia blir litt for 80´s for meg. Samme gjelder forresten Parson, men for all del, god produsent. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 steder. Hvilke band liker du? Har du noen å anbefale? 8195107[/snapback] Tja..personlige favoritter: - Anekdoten - Arena - The Flower Kings - Gordian Knot - Porcupine Tree - Spock's Beard - Sylvan Også liker jeg faktisk DT og "den d****en der".. Porcupine Tree slipper ny skive nå straks. I april. Gleder meg! Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 King Crimson er det beste bandet jevnt over, Camel har beste skiva (Mirage). Gentle Giant har eg berre høyrd S/T av, men den er god. Pink Floyd har og mykje bra. Har tenkt å sjekke ut meir innan sjangeren etterkvart, sidan eg stort sett berre er kjend med desse banda. Lenke til kommentar
intheass Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Prog er elskbart, noe jeg hører på: - Jethro Tull - The Flower Kings - Änglagård - Transatlantic - Neal Morse - Rush - Gryphon - Camel Men kan ikke si at jeg har for mye kunnskap om sjangeren eller bandene. Så tips mottas med stor takk Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Finnes det noen gode norske progressive rock band egentlig? Endret 20. mars 2007 av BareMarius Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Finnes det noen gode norske progressive rock band egentlig? 8195976[/snapback] White Willow Wobbler Magic Pie og selv om dette var litt på siden av hva trådstarter ville ha: Pagan's Mind Circus Maximus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå