inaktiv000 Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Hei, jeg lurer på om noen har erfaring med denne FTP serveren. Problemet mitt er at vanlige brukere på systemet ikke kan logge på og komme til sitt home dir med default config, og jeg finner ikke utav hva som må til. Tar gjerne imot anbefalinger om andre servere :smile: Lenke til kommentar
SSM Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 ProFTPD har vist seg å være ganske usikker det siste året, spesielt med tanke på den trege rettinga av globbing feilen. Selv bruker jeg pure-ftpd (http://www.pureftpd.org/) da dette har så og si alle funksjonene som proftpd har, har i mange benchmarker vist seg kjappere og det har ennå ikke vært oppdaget noen store sikkerhetshull. Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Hey. Har brukt proFTPD siden eg begynte med linux og kan ikke huske og sett noen sikkerhets hull i proFTPD hvor du kunne få tilgang til systemet. Og du som sier at dem har vist seg så usikkert dei siste åra, post en link til den siste feilen i proFTPD hvor du kunne skaffe deg tilgang til systemet. Deler av denne globbing feilen du snakker om var i libc, men alle har ikke oppgradert libc og lider da av denne globbing feilen. Til deg med problemet, "debug" :smile: ProFTPD debug howto Du kan osså ta deg en tur over på irc.openprojects.net og komme inn på #proftpd. Lettere og få hjelp. Siden eg er ingen guru selv. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 hmm, ok, men har ikke dere støtt på de samme probleme før? altså: default config lar ikke brukere koble seg til med sitt vanlige passord (brukere i /etc/passwd) Lenke til kommentar
Strips Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Har prøvd proftpd tidligere og synes den var litt rotete å sette opp. Pureftp derimot er tingen. Enkel og grei. http://www.pureftpd.org/ Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Blir rotete når man ikke gidder og lese. ProFTPD er ikke noe vanskeligt og sette opp. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 proftpd, legg dette til default conf: # Global, shiat <Global> DisplayLogin .prologin.msg DefaultRoot ~ AccessGrantMsg "Your login was successfull %u :wink: Welcome!" MaxClients 3 </Global> Thats all, da funker det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå