Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Småproblemer med DEH-P5730MP...

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg spilleren fra Pioneer som står i topic. Jeg har et lite problem med den, nemlig at alt nullstilles hver gang jeg slår av batteriet. Vi snakker om at cd-en begynner på nytt, alle de lagrede radiostasjonene forsvinner, lydinnstillinger forsvinner, kort sagt alt. Er dette normalt? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men har du koblet spilleren til batteriet?eller bare til tenningen.

hvis du bare har koblet den til tenningen,så er det jo ikke rart,at den nullstiller seg.

Kun til tenningen, men saken er jo at dette gikk helt fint med den gamle spilleren, en Blaupunkt av elendig kvalitet.

En kompis av meg kjører et liknende anlegg, modellen som er hakket kjipere for å være nøyaktig. Han har null problemer med dette... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Spilleren skal ha kobling mot batteri og tenning.

Legg gjerne opp egen 8 - 10 kvadrats strømkabel med sikring tilsvarende den på spillern. Har du festa spiller til karosseriet med skruen bak på spillern?

Kjekt både for jording av spillerchassis og for at folk ikke skal ha for lett for å nappe den ut ;)

Lenke til kommentar

Du kan f.eks prøve dette her:

Koble gul ledning på rød og rød på gul

Dette gjorde ihvertfall jeg på min nye spiller DEH-P8600MP.

Måtte stille alt på ny hver gang jeg tok ut tennings nøkkelen, men etter at jeg byttet dem om så er alt lagret hele tiden.

Lenke til kommentar

Legg gjerne opp egen 8 - 10 kvadrats strømkabel med sikring tilsvarende den på spillern. Har du festa spiller til karosseriet med skruen bak på spillern?

Kjekt både for jording av spillerchassis og for at folk ikke skal ha for lett for å nappe den ut ;)

Skal sjekke ut dette. Var dog en erfaren mann som innstallerte spilleren, så jeg tror at slike ting er fikset. Men jeg skal sjekke det ut. Vil det forresten hjelpe mot problemet?

ild: Hvilken funksjon har dette helt egentlig?

Lenke til kommentar

Skal sjekke ut dette. Var dog en erfaren mann som innstallerte spilleren, så jeg tror at slike ting er fikset. Men jeg skal sjekke det ut. Vil det forresten hjelpe mot problemet?

ild: Hvilken funksjon har dette helt egentlig?

ill er illumination, dvs, belysning av knapper og display, noen biler har egen tilkobling til dette slik at lyset justeres opp og ned sammen med lyset i speedometer osv. (Gikk utifra at du mente ill og ikke ild)

Ditt problem her er at den gule ledningen ikke har spenning når du slår av tenningen, dvs at den ikke er koblet til batteriet, noe den skal være..

Rød skal kobles til pluss/tenning. Gul skal kobles til fast pluss, "direkte" til batteri.

Noen spillere og noen biler har litt "teite" løsninger på dette, så derfor kan man fort få problemer med dette..

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
ill er illumination, dvs, belysning av knapper og display, noen biler har egen tilkobling til dette slik at lyset justeres opp og ned sammen med lyset i speedometer osv. (Gikk utifra at du mente ill og ikke ild)

Ditt problem her er at den gule ledningen ikke har spenning når du slår av tenningen, dvs at den ikke er koblet til batteriet, noe den skal være..

Rød skal kobles til pluss/tenning. Gul skal kobles til fast pluss, "direkte" til batteri.

Noen spillere og noen biler har litt "teite" løsninger på dette, så derfor kan man fort få problemer med dette..

Lykke til videre :)

Nei, jeg mente "ild" som i brukeren ild. ;)

Fikk da svar uansett, så jeg er fornøyd jeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...