kunchun Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Når jeg kom hjem fra jobb i forrigårs å skulle slå på pc'en, kom jeg ikke lenger enn til det første vinduet hvor jeg kan velge om jeg vil inn i BIOS eller ikke. Så jeg har sittet å prøvd å prøvd io hele natt mned å formatere og installere windows på nytt. På begge harddiskene mine, har en wd 37gb raptor og en 250g maxtor elns. Jeg får startet opp windows cd'en, men når jeg har formatert disken(e) og kopiert inn de nødvendigfe filene for å gå videre til å installere windows. Så booter den windows cd'en pånytt etter rebooten. Samme hvilke boot instillinger jeg har på. Noen som har forslag til hvordan jeg får løst det her problemet? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Ha minst mulig inne i PC'en før du installerer. Ta bort unødvendige HD'er. Når OS er på plass, setter du dem inn igjen. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Har allerede prøvd. EDIT: Eller mener du sånn som floppy? Endret 5. august 2005 av SkranXz Lenke til kommentar
schwami Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hva med å ta ut cd'en når windows-installasjonen rebooter. Når den trenger cd'en igjen vil den bare spørre etter den. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Sorry, allerede prøvd. Den låser seg i den fasen hvor man prøver å boote fra cd-rom. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Har du forsøkt å slå av "boot other device" i bios? den instillingen skal ligge rett under de andre boot-innstillingene Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Jeg fant ingenting med "boot other device" Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det kan være at noen innstillinger i bios ikke vil endre seg. Da må du resette bios og så prøve på nytt. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Jeg har allerede hatt batteriet i HK ute 2 ganger. Da resetter vel BIOSen seg? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ikke uten at du også flytter på en jumper på hovedkortet som det står "clear cmos" eller "ccmos" ved siden av. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 ok.. Dytter den oppover? Var ikke tykkeste greia så jeg vil liksom ikke ødelegge den:P Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 På de fleste hovedkort vil det være en jumper som dekker to av tre pinner på hovedkortet, som regel står det i manualen at den skal dekke pin 1 og 2. Du tar av jumperen, og plasserer den nå over pin 2 og 3. Flytt den tilbake til 1 og 2, og slå så strømmen på igjen. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 "Tar av sier" du? Dra ut av hk på en måte, skjønner seriøst ikke hvordan jeg skal ta den av. Er jo ikke store tingen. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 nForce K8Triton Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Er det dette hovedkortet? GigaByte K8NSPro Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Det er ikke helt likt, men nesten. Ser hvor den jumperen er lissom. Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Se i biosen der hvor du kan velge start rekkefølge av stasjoner Hvis det står Cdrom da må du velge HDD0 eller Harddrive i den duren Endret 6. august 2005 av Gforce Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ok. Måten å resette bios er på dette kortet litt annerledes enn det jeg forklarte. På kortet ser du to pinner. For å resette plasserer du en jumper eller metall-binders over de to pinnene. Bios skal nå være resatt. Ta vekk jumperen eller bindersen, og start opp maskinen på normal måte. Nå kan du gjøre de endringene du skal i bios Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Se i biosen der hvor du kan velge start rekkefølge av stasjonerHvis det står Cdrom da må du velge HDD0 eller Harddrive i den duren Altså, jeg hadde floppy på første og hd og hd på de andre. Enda så boota den fra cd-ron, og det skal visst være normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå