Gå til innhold

Kompaktkamera 1000/1300 kroner..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk liten tillitt til både HP og Kodak.

Min første scanner var en HP. Maskinvaren var kanskje normal i prisklassen, men programmvaren var noe helt for seg selv. Ulogisk så det holdt. Scannet du i høyere oppløsning enn 150dpi så ble bildet interpolert opp :no: selv om den klarte 600x1200. Måtte krysse av i et eget felt for å indikere at du ville scanne i den oppløsningen du faktisk valgte og det var langt fra åpenbart at det var nettopp dette denne "ekstrafunksjonen" gjorde!

Mitt andre digitalkamera var en Kodak. 6440 tror jeg. Møkk!!! :thumbdown:

Masse funksjoner som så ut til å være midt i blinken for en som var vant til å bruke speilrefleks... eller... Men så å si samtlige funksjoner og modus var begrenset av "ja, men bare hvis...", "nei, ikke i denne modusen..." og masse jall :(

Og bildene ble rare. Ser mange steder ut som bildet har vært behandlet i Photoshop med et paintbrush filter. Og dette var ikke grunnet høy komprimering. Sammenlignet med andre bilder med tilsvarende mengde komprimering og har ennå ikke funnet lignende "komprimeringartefakter".

Fant dette kamera i produktguiden:

Sony Cyber-shot DSC-S40

Bra vidvinkel (til å være kompaktkamera), bra videofunksjon og et bra testresultat.

Koster noen hundre penger mer, men det er jeg sikker på at det er verdt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...