Samtron87 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Har nå fått kjøpt meg XFX GeForce 6600 GT 128MB. Jeg tok ut det gamle, et Geforce TI-4200 64.mb grafikkort og satt i det nye. Og det gikk greit. Men når jeg skal spille spill, blir skjermen svart!! Jeg skal ta et eksempel: Prøvde battlefield 2 demo, og fikk startet det og spilt. Men grafikk-innstillingene var lave, (veldig lave, alt på LOW) så jeg tenkte jeg skulle skru opp grafikken litt. Når jeg var ferdig med med og skulle starte å spille igjen, ble skjermen svart! Det sammen skjer med HL2 åsså! Prøvde også 3DMark03, men da ble skjermen svart idet første test var ferdig med loade. (Fly testen) Hva kan være galt. Jeg satt bare in grafikkortet uten å koble til noe, jeg bare satt det rett inn. Må jeg kanskje koble til noe mer? Det er jo en sånn kontakt ting på kortet! Jeg vet ikke!! Kan noen hjelpe meg!! PCen: Dell dimension 8200 Intel Pentium 4 Prosessor, med 2.4 GHz CPU 512 mb ram 111GB XFX GeForce 6600 GT 128MB som jeg som sagt har problemer med!!! Endret 5. august 2005 av SiestaZ Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 mulig du har litt lite strøm...huska og slette de gamle driverene? instalert de nye? Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 det skal kobles til en strømkontakt på baksiden av skjermkortet! det er ikke så vanskelig og se vilken strømkontakt som passer i det hullet Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 det skal kobles til en strømkontakt på baksiden av skjermkortet! det er ikke så vanskelig og se vilken strømkontakt som passer i det hullet Tror også at det er strømmen som er problemet. Det skal være en molex kontakt som du skal sette på høyre siden av kortet. Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Og hvilken funksjon har den? Endret 5. august 2005 av SiestaZ Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Vist ikkje det med ekstra strøm til kortet fungerer kan du prøve med å instalere drivere til skjermkort på nytt og sjekke at du har nyeste verson av DirectX. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Agp eller pci-e slottet klarer ikke å levere nok strøm til skjermkortet. Vanligvis er det 1.5v og skjermkortet ditt krever mer enn det. Derfor er den ekstra strømkontakten godt til hjelp. Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Ok får prøve det! Vist ikkje det med ekstra strøm til kortet fungerer kan du prøve med å instalere drivere til skjermkort på nytt og sjekke at du har nyeste verson av DirectX. Har sjekket det, men eller takk! Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Ehhh... ? Har du satt i strømkontakten i grafikkortet ditt nå? Skjønte ikke helt om du gjorde det. Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Har nå fått ordnet det!! Takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå