ruban Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 hei. jeg trenger en shell konto med perl gratis. jeg har en perl script som jeg vil prøve å køre. en venn av meg sa at jeg trenger en shell konto med perl for å gjøre det. er det sant eller?? hjelp meg til å lage en shell konto. jeg har leta mye på goole men fant ingen. noe sted dere vet jeg kan få en?? takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det du trenger, er perl installert på datamaskinen din, eller et webhotell med perl installert. Det er nok ikke noe som heter en "shell konto". Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Um, en shell konto er da man får ssh/telnet access til en unix/linux maskin. Desverre finnes det veldig få gratis shell providere, og enda færre som er bra(om det i det hele tatt finnes noen). Jeg antar da selvfølgelig at du ikke har noen venner med *nix boxer. Ellers av shell du må kjøpe så kan jeg anbefale www.voltshells.com og www.host-it.no Voltshells er mest stabil, mens host-it er norsk og volt er fra usa, men dette har ingenting å si for ditt bruk. Ellers for å programmere i perl så behøver du bare installere activestate perl(google it) på windows og perl kommer som regel med linux hvis du har det. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Du kan vel få et shell hos meg. N.B: VELDIG få modules. Lenke til kommentar
superlaban Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Joda, perl fra ActiveState.com virker det. Html-dokumentasjonen der er kanskje alene grunn nok til å installere denne. Men jeg vil også anbefale alle perl-programmerere som bruker windows å installere CygWin fra www.cygwin.com Last ned det lille Setup.exe -programmet først. Koble til f.eks. ftp.funet.fi, velg deretter å installere under c:\cygwin (med f.eks. c:\cygwin-download som "nedlastningsmappe") Installer først alle de forhåndsvalgte programmene. Dette tar kanskje fem minutter, avhengig av hvor rask din internett-tilgang er. - Kjør så Setup.exe en gang til - Blås opp vindu til full størrelse - Klikk View i øverste høyre hjørne av vinduet, for å se hele liste alfabetisk - Velg rxvt - velg perl - velg perl_manpages - velg emacs -installer, vent x minutter - Lag en snarvei fra c:\cygwin\bin\rxvt til skrivebordet eller quickstart-linjen. - Høyreklikk snarveien og velg properties. - For "target", skriv inn: C:\cygwin\bin\rxvt.exe -fn -12 -geometry 100x42 -sl 3000 -e bash -ls - Trykk OK Viola! ...og du har nå unix/linux i windows. Der man også kan få apache, emacs, crontab, ls, find, less, grep, man, cd, tar, gzip, pwd, df, postgres og de aller fleste andre godbiter fra *n*x-land. Man har da altså det beste fra begge verdener samtidig, uten å ha dual boot eller virtualisering av OS. Cygwin gjør windows levelig. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Joda, perl fra ActiveState.com virker det. Html-dokumentasjonen der er kanskje alene grunn nok til å installere denne. Men jeg vil også anbefale alle perl-programmerere som bruker windows å installere CygWin fra www.cygwin.com Last ned det lille Setup.exe -programmet først. Koble til f.eks. ftp.funet.fi, velg deretter å installere under c:\cygwin (med f.eks. c:\cygwin-download som "nedlastningsmappe") Installer først alle de forhåndsvalgte programmene. Dette tar kanskje fem minutter, avhengig av hvor rask din internett-tilgang er. - Kjør så Setup.exe en gang til - Blås opp vindu til full størrelse - Klikk View i øverste høyre hjørne av vinduet, for å se hele liste alfabetisk - Velg rxvt - velg perl - velg perl_manpages - velg emacs -installer, vent x minutter - Lag en snarvei fra c:\cygwin\bin\rxvt til skrivebordet eller quickstart-linjen. - Høyreklikk snarveien og velg properties. - For "target", skriv inn: C:\cygwin\bin\rxvt.exe -fn -12 -geometry 100x42 -sl 3000 -e bash -ls - Trykk OK Viola! ...og du har nå unix/linux i windows. Der man også kan få apache, emacs, crontab, ls, find, less, grep, man, cd, tar, gzip, pwd, df, postgres og de aller fleste andre godbiter fra *n*x-land. Man har da altså det beste fra begge verdener samtidig, uten å ha dual boot eller virtualisering av OS. Cygwin gjør windows levelig. jo, cyrwin er bare litt trengere en og kjøre windows i wine, men men det går. det var jo en ide til hvordan og få perl i windows Lenke til kommentar
saivert Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 CygWin er Cygnus sin portering av masse GNU programvare. CygWin er også et bibliotek (les: DLL) som lar deg enkelt portere UNIX programmer over til Win32 (Windows platfomen) på en smertefri måte siden CygWin gir Windows et POSIX lag. Du får så å si alt av GNU programvare via CygWin. Installer også GNU C++ hvis du vil lage programmer i C++ som er rettet mot POSIX eller ren Win32. Jeg brukte selv CygWin for å kompilere noe programvare som egentlig var skrevet for Linux, men som jeg svært gjerne ville kjøre under Windows. Bare litt mer info for å friste folk (eller skremme vekk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå