Gå til innhold

kald luft fra et kjøleskap


blind:.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for alle svar!:D

 

Men jeg kom på en annen konge ide.

 

sette en sver radiator i side døra, med feks en bord vifte ell mange 120mm vifter, som kjøles med vann, ha en vanntank i kjøle skapet, og slange til radiatoren, og pumper ++. da blir jo tempen til raddisen på ca 5 - 8c, noe som jeg synes låter bra, jeg vet ikke om dette fungerer, men det koster jo ikke all verden å gjenoføre..

 

noen hundringser på skrot handlern, slanger og en punpe.

 

Og selv om dette ikke funker så ekstremt bra, har det nok en grei efekt, vil jeg tro.

 

og dette ser jo sikert bra ut å da:D:D

 

kjøle friken meg får sikkert et smil også!!:)

Lenke til kommentar
Hovedproblemet (som 1000 andre sikkert har nevt) er at kjøleskapet ikke er beregnet til å kjøle ting som produserer varme. Mest sansynlig ryker kompressoren, eller at du rett og slett ikke vil få kjølt så mye som du regner med.

Du kunne jo laget en timer som "slår på" kjøleskapet med jevne mellom rom eller ved en temperatur sensor som måler temperaturen og ved XºC begynner den å kjøle til for eks X-5ºC

Vet ikke hvor fort det kjøles eller hvor hardt denne måten går utover kjøleskapet, men en annen ting du kunne ha gjort er å mekke sammen 2stk kjøleskap. Tar av kompressoren på det ene og kobler den til ribbene på det andre skapet, jeg vet ikke hvordan kjøleskap er bygde opp, så koblet slik at det er en switch mekanisme som bytter mellom kompressorene, teorien er der da :hmm: ... På denne måten vil jo kompressorene få halvparten så mye stress og mye bedre tilværelse

Lenke til kommentar
KFK-gassene er da ikke i hele kjøleskapet, så tror du kan borre i vei. Men kjøleelementene er da ikke i sidene mener jeg, men i døra er det da ikke, så det går da fint å borre i den. Så fremst ikke det er lekasjer i kjøleelementene og ellers i systemet så går alt greit.

KFK, står for Klor, Fluor og karbon. Og dette er stoffer som ikke finnes i naturen, eller som naturen ikke produserer. Så det er ikke bra for miljøet om dem slippes ut.

Klor, Flour og karbon finnes og blir dannet av naturen da! ellers hadde det ikke vært grunnstoffer.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...