Samene Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg ble spurt om ett internett problem idag men kunne dessverre ikke gi noe tydelig svar, så jeg håper noen her kan hjelpe. Det dreier seg om en rimelig ny maskin som er koblet direkte til en 2000/500 linje over ett modem. De som leverer linjen sier de får kontakt med modemet som nylig er tilsendt. Problemene oppstod selvfølgelig når han returnerte fra ferie og maskinen har ikke vært tilkoblet noe i den perioden. Det som er merkelig er at han kommer på nett med både IE og firefox, men da helt vilkårlig og kun i ca. fem minutter (tiden varierer) før nettet forsvinner igjen. I tillegg logger msn messenger inn og ut men ikke nødvendigvis i takt med nettleserene. Det jeg har tenkt på er at nettverks-kortet kan ha begynt å jukse, eller at det er dårlig kontakt ett sted, noe jeg har gjort han oppmerksom på. Syntes å huske å ha lest om denne problematikken tidligere hvor løsningen lå i xp sine innstillinger, men husken svikter. Så da vet jeg ikke hva jeg skal anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå