Gå til innhold

Nytt kompakt-kamera til rundt 3000..

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg nytt kamera og tenkte å bruke ca 3000 kroner på det.

Fra før har jeg Sony DSC W1, men synes dette er litt for stort. Vil gjerne ha et like bra, men mindre og lettere.

Sett på Ixus 40/50 og et par Casio-kameraer.. Noen som kan anbefale noen av disse, eller evt andre tilsvarende?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på forumet etter:

Nikon Coolpix 5900.

Skrevet MYE om dette, og mange anbefaler det meget varmt. Litt større enn Ixus 40/50, men det får du igjen i bildekvalitet... Kamera i størrelse med Ixus 40/50 får så liten optikk at bildekvaliteten blir skadelidende. Du kan også søke på Coolpix 7900 som er nøyaktig samme kamera, bare med syv megapixler og ikke fem.

Pentax Optio S5 (dette er en serie. De nyeste heter S5n og S5z).

Casio sliter med mer støy i sine bilder enn tilsvarende kamera fra mange andre produsenter som f.eks Canon og Nikon, men Z750 skal visst være bra tross mer støy enn andre.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Søk på forumet etter:

Nikon Coolpix 5900.

Skrevet MYE om dette, og mange anbefaler det meget varmt. Litt større enn Ixus 40/50, men det får du igjen i bildekvalitet... Kamera i størrelse med Ixus 40/50 får så liten optikk at bildekvaliteten blir skadelidende. Du kan også søke på Coolpix 7900 som er nøyaktig samme kamera, bare med syv megapixler og ikke fem.

Pentax Optio S5 (dette er en serie. De nyeste heter S5n og S5z).

Casio sliter med mer støy i sine bilder enn tilsvarende kamera fra mange andre produsenter som f.eks Canon og Nikon, men Z750 skal visst være bra tross mer støy enn andre.

Har Nikon Coolpix 5900 selv, og den gir utrolig gode bilder, eneste negative med kameraet, sikkert engangstilfelle, men mitt kamera har blitt tregere... Var kjempe kjapt den første dagen, men andre dag gikk det utrolig sent. Var innom fotobutikk, og mannen bak disken mente at det ikke bare var forskjell, men en betydelig forskjell.. Han mente jeg burde gå tilbake å reklamere kameraet. Han testet det mot sitt eget kamera som han hadde bak disken, og sjekket at begge kameraene var likt innstilt...

Noen andre som har hatt dette problemet? :(;):ermm:

Lenke til kommentar
eneste negative med kameraet, sikkert engangstilfelle, men mitt kamera har blitt tregere... (...) Noen andre som har hatt dette problemet? :(  ;)  :ermm:

Ikke hørt om andre med lignende problemer. Har du prøvd å formatere minnekortet? Kan være at det har blitt ustabilt, noe det lett blir om man bare sletter ett og ett bilde fremfor å formatere det.

Hvis det ikke hjelper, prøv med et annet minnekort. Hvis problemet er like ille da, så lever kameraet inn på garantireparasjon. Skal ikke bli tregere sånn helt uten videre.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
eneste negative med kameraet, sikkert engangstilfelle, men mitt kamera har blitt tregere... (...) Noen andre som har hatt dette problemet? :(  ;)  :ermm:

Ikke hørt om andre med lignende problemer. Har du prøvd å formatere minnekortet? Kan være at det har blitt ustabilt, noe det lett blir om man bare sletter ett og ett bilde fremfor å formatere det.

Hvis det ikke hjelper, prøv med et annet minnekort. Hvis problemet er like ille da, så lever kameraet inn på garantireparasjon. Skal ikke bli tregere sånn helt uten videre.

Vi testet kameraene med det interne minnet.

Skal levere inn kamera så snart som mulig, men må jeg levere det inn der jeg kjøpte det? Bor i Stavanger og kjøpte kameraet i Oslo. (Billigst der :p ) Og de har dessverre ikke butikk i Stavanger. Nærmeste er i Bergen.

Lenke til kommentar
Skal levere inn kamera så snart som mulig, men må jeg levere det inn der jeg kjøpte det? Bor i Stavanger og kjøpte kameraet i Oslo. (Billigst der :p ) Og de har dessverre ikke butikk i Stavanger. Nærmeste er i Bergen.

Så lenge du har kjøpt norsk modell, kan du levere det til en hvilken som helst Nikonforhandler. Hvis du fikk med norsk bruksanvisning, så har du høyst sannsynlig norsk utgave. Er garantilappen i tillegg stemplet Interfoto, så er du sikker (ikke sikker på om garantilappene til kompaktkamera er stemplet Interfoto).

Hvis du har EU modell, så skal du fortsatt ha et års norsk garanti, men vet ikke hvor mange butikker som er villige til å ta mot EU modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...