IHASBOOK Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg har fått meg et nytt trådløst nettverkskort. Men internet fungerer ikke. Jeg har ikke så veldig peiling. Har koblet til kortet og innstallert driveren. Når jeg skriver ipconfig in cmd så sier den at medium er frakoblet. Jeg får i tillegg ikke motatt ip adresse (sammenheng?) Noen tips? Lenke til kommentar
mithrandil Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 For at du i det hele tatt skal kunne komme på internett, så må du få en ip adresse fra ruteren. Sjekk on det trådløse nettverkskortet er aktivert i Koble til menyen i windows. En annen ting er at du ikke har valgt et trådløst nettverk. Hvis du høyreklikker på det lille trådløse nett ikonet i sys. trayet, og velger vis tilgjengelige nettverk eller noe sånt, for så velge nettverket du skal bruke. (kan hende du må oppdatere listen) Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Litt dumt spm. men har du router eller ap(aksesspunkt)? I så fall, er det langt mellom ap/router og datamaskin? Edit: så ikke posten åvenfor før etter post Endret 5. august 2005 av Filip_KickAss Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Kan mulig ha forklart meg litt utydelig. Men gjerne spør spørsmål om hva dere vil/trenger å vite for å hjelpe. Jeg har en router. Og et trådløst skjermkort. Jeg finner nettet som routeren sender ut. hvis jeg skriver ipconfig i cmd får jeg bare en melding om at medium er koblet ut? Hva betyr dette? Jeg får ikke pinget routeren. Noen tips? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Medium er frakoblet = du er ikke koblet til det trådløse nettet. Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Dubbel klikk på nettverket du skal koble til og det kobler som regel til Hvis du har kryptert nettverket ditt må du skrive inn koden du har brukt Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Når jeg klikker på nettverket jeg skal connecte til ender det med at jeg skal få ip adresse, eller noe med ip adresse. Ihvertfall så streiker det der. Jeg har dhcp (dynamic ... ip adresse delivery?) Ihvertfall så får jeg ikke utdelt noen ip adresse. Jeg får heller ikke pinget routeren! Noen sammenheng? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har en router. Og et trådløst skjermkort. et slikt må jeg få meg!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå