Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt trådløst nettverkskort

Anbefalte innlegg

:whistle: Jeg har fått meg et nytt trådløst nettverkskort. Men internet fungerer ikke. :innocent:

Jeg har ikke så veldig peiling. Har koblet til kortet og innstallert driveren. Når jeg skriver ipconfig in cmd så sier den at medium er frakoblet. Jeg får i tillegg ikke motatt ip adresse (sammenheng?)

Noen tips? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at du i det hele tatt skal kunne komme på internett, så må du få en ip adresse fra ruteren. Sjekk on det trådløse nettverkskortet er aktivert i Koble til menyen i windows.

En annen ting er at du ikke har valgt et trådløst nettverk. Hvis du høyreklikker på det lille trådløse nett ikonet i sys. trayet, og velger vis tilgjengelige nettverk eller noe sånt, for så velge nettverket du skal bruke. (kan hende du må oppdatere listen)

Lenke til kommentar

Kan mulig ha forklart meg litt utydelig. Men gjerne spør spørsmål om hva dere vil/trenger å vite for å hjelpe.

Jeg har en router. Og et trådløst skjermkort.

Jeg finner nettet som routeren sender ut.

hvis jeg skriver ipconfig i cmd får jeg bare en melding om at medium er koblet ut? Hva betyr dette?

Jeg får ikke pinget routeren.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Når jeg klikker på nettverket jeg skal connecte til ender det med at jeg skal få ip adresse, eller noe med ip adresse. Ihvertfall så streiker det der.

Jeg har dhcp (dynamic ... ip adresse delivery?) Ihvertfall så får jeg ikke utdelt noen ip adresse. Jeg får heller ikke pinget routeren! Noen sammenheng?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...