Kris R Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg skal lage gigabitsnettverk hjemme og trenger hjelp. Hva slags utstyr trenger jeg? Jeg har en Shuttle SN25P med Gigabitlan og en annen pc med 10Mb nettverkskort. Jeg har et modem uten ruterfunksjonalitet, Alcatel Speed Touch Home som uansett skal byttes ut. Trenger jeg noe mer enn dette:? 1x Intel PRO/1000 MT Desktop Adapter D-Link DGL-4300 108 Mbps RJ 45 CAT6, 300MHz, 15 meter Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Jeg ville styrt unna D-Link, men har ikke noe forslag på noe andre routere med gigabit lan mulighet. Hvilke ISP har du? Husk at du ikke kan bytte ut modemet du har med denne routeren, da må routeren ha innebygget adsl modem. Endret 5. august 2005 av TheBoz Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg har Telenor 704/128, men skal bytte til noe bedre, trolig Combitel 2464/384. Modemet må uansett byttes fordi det ikke støtter mer enn 2Mbps. Har ikke routeren innebygget adsl-modem? Ifølge hardware.no's egen test er routeren god! http://www.hardware.no/artikkel/17735 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå