Gå til innhold

Advarer mot integrert grafikk

Anbefalte innlegg

Du har rett i det snekkern, Windows Vista ønsker helst en HDCP godkjent skjerm som programmer.no så fint omtalte forleden.

Personlig så kommer jeg ikke til å røre Vista før det finnes hack ute som muligjør bruk av eget materiale uten restriksjoner, tenker da på ikke beskyttet DRM materiale som egne mp3 filer, hjemmevideor og ymse filer som jeg har fått gjennom årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har rett i det snekkern, Windows Vista ønsker helst en HDCP godkjent skjerm som programmer.no så fint omtalte forleden.

Personlig så kommer jeg ikke til å røre Vista før det finnes hack ute som muligjør bruk av eget materiale uten restriksjoner, tenker da på ikke beskyttet DRM materiale som egne mp3 filer, hjemmevideor og ymse filer som jeg har fått gjennom årene.

Er det noen grunn til å anta at vista kommer til ha restriksjoner på ikke-DRM materiale?

AtW

Lenke til kommentar
Si at noen har laget en liten fullt animert i 3D figur som hopper rundt på Skrivebordet og start menyen. Med Dx9/Next shadere med skygge og HDR-lys. Denne hopper over og rundt vinduene på skjermen. Dette kan ikke gjøres med GDI (Win32 API) Siden slik grafikk må kjøres fullskjerm. Men dette kan fint gjøres med med det nye API-et.

Bare et eksempel.

Det er da ikke snakk om å bytte til win32 API om man velger vekk eye-candyet? Man kjører da bare en lettere utgave av Aero, etter som jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til å anta at vista kommer til ha restriksjoner på ikke-DRM materiale?

AtW

Nei, det er nok filmselskapene som tvinger gjennom dette for HD DVD innhold.

Lenke til kommentar
Ja det blir jo litt drøyt om et selskap som lager et OS skal tvinge en til å skifte ut halve maskinen.

Ikke rart at noen prøver å lage omveier, de ber jo faktisk om det :wallbash:

Det er nok filmselskapene som er "synderene" her og det gjelder vel om du skal se HD DVD innhold etc. De har vel brent seg etter at DVD-krypteringen ble hacket.

Lenke til kommentar

Herregud, det er jo rett og slett urteit at alle som vil kjøpe windows vista (med små bokstaver -amen) blir nødt til å kjøpe en ny (og dyr?) skjerm? Det blir bare for latterlig. :nei:

Slik som dette utspiller seg, så kan det hende det er like greit å kjøpe WinXP 64bit Edition?

Lenke til kommentar
Vil det være noe stor forskjell på 32bit og 64bit versjonen av Windows Vista?

BKB

kommer Vista i 32-bits versjon i det hele tatt?

Ja, den kommer i 32-bit. Det er vel først og fremst ytelsen som blir bedre med 64-bit.

Lenke til kommentar
Alle disse nye kravene til windows forlenger lista mi over grunner til å velge et annet system enn windows. Jeg kjøper i alle fall ikke ny skjerm for å bruke windows. Nei takk.

Det er ikke noe krav til nye skjermer for å kjøre Windows. Det som er utfordringen er at filselskapene setter krav til HDCP for å kunne spille av HD DVD filmer som er beskyttet. Ikke skyt på Microsoft og Windows. Ditt alternative operativsystem kommer heller ikke til å kunne spille av slikt beskyttet innhold før beskyttelsen evt. er hacket og da vil det nok også bli hacket for Windows.

Lenke til kommentar
Alle disse nye kravene til windows forlenger lista mi over grunner til å velge et annet system enn windows. Jeg kjøper i alle fall ikke ny skjerm for å bruke windows. Nei takk.

Det er ikke noe krav til nye skjermer for å kjøre Windows. Det som er utfordringen er at filselskapene setter krav til HDCP for å kunne spille av HD DVD filmer som er beskyttet. Ikke skyt på Microsoft og Windows. Ditt alternative operativsystem kommer heller ikke til å kunne spille av slikt beskyttet innhold før beskyttelsen evt. er hacket og da vil det nok også bli hacket for Windows.

Jaja, kløktig trekk, enda en metode som gjør orginalen til et dårligere produkt enn kopien, jeg ser industiren nekter plent å ta lærdom av erfaring.

AtW

Lenke til kommentar

Det med at de anbefaler anent skjermkort en integrert er bare tull. Hvordan vil intel ta det om de ikke kan bruke sine integrerte skjermkort i den nye windowsen? :p Det er helt sikkert bra nok integrerte skjermkort når "Vista" har vert ute noen månder :) Og det med sånn cp skjerm...... Vil beholde min crt jeg :D

Lenke til kommentar

Endelig så får andre maskiner litt bedre skjermkort, med tanke på hp ..maskiner i jobb sammenheng.

For min del er det helt greit syns de skulle vert minimum 128mb jeg da.. Men kommer ann på folka som kjøper dette. Holder meg oppdatert med det nyeste av pc utstyr hver 4månde så er ikke problem med meg.

windows Vista og 20" lcd skjerm eller størrre "snakker om Candy"

Lenke til kommentar
Microsoft advarer mot å benytte integrerte grafikkløsninger i kombinasjon med Windows Vista. Selskapet anbefaler å benytte kraftigere, dedikerte grafikkort.

Hvis de faktisk har sagt akkurat dette, er det jo som å be om bråk fra Intel. Regner med det er mer i retning av "man må ha DX9-støtte", noe som flere her har påpekt at Intel antakelig vil komme med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...