T2 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 For de som ikke ønsker å kjøre Vista med "Aero Glass" grensesnitt som krever sitt av grafikk-kortet, så er det bare å velge det bort. For de er kanskje tekst-vinduer med hvit tekst på sort bakrunn det optimale, slik det var tidlig på 80-tallet. For oss som liker litt fancy grensesnitt i Windows og har brukbare grafikk-kort, så kan vi kose oss med det nye. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) For de som ikke ønsker å kjøre Vista med "Aero Glass" grensesnitt som krever sitt av grafikk-kortet, så er det bare å velge det bort. For de er kanskje tekst-vinduer med hvit tekst på sort bakrunn det optimale, slik det var tidlig på 80-tallet. For oss som liker litt fancy grensesnitt i Windows og har brukbare grafikk-kort, så kan vi kose oss med det nye. Bare velge det bort? Og bare få kjørt halvparten av de nye programmene? Husk: Totalt annerledes fra GDI. EDIT: Win32 API Les om Win32. Og etterkommeren.. Med Garbage collection. Det vil jeg si er den største nyheten. Ingen flere minnelekasjer og tregere sytem når det har blitt brukt litt. Genialt. Endret 5. august 2005 av martiol Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 For de som ikke ønsker å kjøre Vista med "Aero Glass" grensesnitt som krever sitt av grafikk-kortet, så er det bare å velge det bort. For de er kanskje tekst-vinduer med hvit tekst på sort bakrunn det optimale, slik det var tidlig på 80-tallet. For oss som liker litt fancy grensesnitt i Windows og har brukbare grafikk-kort, så kan vi kose oss med det nye. Bare velge det bort? Og bare få kjørt halvparten av de nye programmene? Husk: Totalt annerledes fra GDI. EDIT: Win32 API Les om Win32. Og etterkommeren.. Med Garbage collection. Det vil jeg si er den største nyheten. Ingen flere minnelekasjer og tregere sytem når det har blitt brukt litt. Genialt. Hvilke nye programmer er du snakker om som ikke får kjørt? AtW Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 beta 1 av vista fungerer hvertfall ypperlig på min dell i6000 med 512mb ram, p-m 1.6 og 64mb x300 skj kort. og det er med aero på. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hvorfor er det slik at MS lager et OS hvor man må ha et BRA grafikk kort bare for å nyte OSet? Skjønner ikke hvor de vil henne. Det er jo ikke det de gjør; de lager et OS der du kan ha fancy effekter som krever endel av skjermkortet. For alle andre er det fritt frem å bruke den mindre krevende utgaven. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Hvilke nye programmer er du snakker om som ikke får kjørt? AtW De som bruker den nye APIen i GUI'et til programmet. Endret 5. august 2005 av martiol Lenke til kommentar
martiol Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hvorfor er det slik at MS lager et OS hvor man må ha et BRA grafikk kort bare for å nyte OSet? Skjønner ikke hvor de vil henne. Det er jo ikke det de gjør; de lager et OS der du kan ha fancy effekter som krever endel av skjermkortet. For alle andre er det fritt frem å bruke den mindre krevende utgaven. Men da går man glipp av mye. Skjermkortet må støtte Dx9 for å kunne kjøre de programmene som bruker det i GUIet. Summering: -Å BRUKE WINDOWS BLIR RASKERE MED AVELON SIDEN DET IKKE BRUKER CPU. -FOR Å FÅ KJØRT DE PROGRAMMENE SOM BRUKER DET NYE API'ET MÅ MAN HA PÅ AVELON. (Noe man ikke kommer unna uansett.) Man kan kjøre i legacy modus (win32 modus) men da kan man ikke kjøre programmer som bruker de nye funksjonene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hvilke nye programmer er du snakker om som ikke får kjørt? AtW De som bruker den nye APIen i GUI'et til programmet. Og hvorfor endres ikke dette i programmet når du endrer det i windows? Sånn som det er nå forandres jo layouten til alle program som har "windows-layout" om du endrer innstilligene i windows. AtW Lenke til kommentar
martiol Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Hvilke nye programmer er du snakker om som ikke får kjørt? AtW De som bruker den nye APIen i GUI'et til programmet. Og hvorfor endres ikke dette i programmet når du endrer det i windows? Sånn som det er nå forandres jo layouten til alle program som har "windows-layout" om du endrer innstilligene i windows. AtW Si at noen har laget en liten fullt animert i 3D figur som hopper rundt på Skrivebordet og start menyen. Med Dx9/Next shadere med skygge og HDR-lys. Denne hopper over og rundt vinduene på skjermen. Dette kan ikke gjøres med GDI (Win32 API) Siden slik grafikk må kjøres fullskjerm. Men dette kan fint gjøres med med det nye API-et. Bare et eksempel. Endret 5. august 2005 av martiol Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hvilke nye programmer er du snakker om som ikke får kjørt? AtW De som bruker den nye APIen i GUI'et til programmet. Og hvorfor endres ikke dette i programmet når du endrer det i windows? Sånn som det er nå forandres jo layouten til alle program som har "windows-layout" om du endrer innstilligene i windows. AtW Si at noen har laget en liten fullt animert i 3D figur som hopper rundt på Skrivebordet og start menyen. Med Dx9/Next shadere med skygge og HDR-lys. Denne hopper over og rundt vinduene på skjermen. Dette kan ikke gjøres med GDI (Win32 API) Siden slik grafikk må kjøres fullskjerm. Men dette kan fint gjøres med med det nye API-et. Bare et eksempel. Om de ikke spesifikt lager et "3d-figur-programm" (som uansett blir endel av eyecandy-biten), tror du ikke de som lager programmer disabler dette når man ikke kjører windows i riktig modus? Har vansklig for å se for meg at dette kan bli et reelt problem. AtW Lenke til kommentar
martiol Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Det spørs hva programmerene vil med programmene sine. Poenget er at man i windows miljøet har tilgang til mer enn bare 2d. Og tro meg det vil bli brukt. Ser for meg Samurize i Vista :Sikle: ... Lenke til kommentar
martiol Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Noen linker: WPF -vector-based graphics system = enormt fremskritt GDI GDI cannot animate properly (no notion of synchronizing with the framebuffer) = en faktisk begrensning Looking Glass - Hvis vi får muligheten vil vi bruke den. Sånn er det bare. Mange der ute som blir positivt overrasket når den grafiske fremstillinge av programmer kan gi dem nye muligheter rent funksjonsmessig. Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jepp, jeg gleder meg til etterkommeren til Win32, WinFX. Da kan man straks få til litt fetere ting enn før bare med standard API'et. Lenke til kommentar
msulland Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Markedet for MS er bedrifter. Dere som sitter hjemme og synes dill dall er fint er ikke hovedgruppen ms tjener på. Synes Vista er bra jeg, for det betyr at bedrifter på tenke seg om på nytt. Ny hardware og software blir dyrt, kanskje for dyrt for mange. Dermed vil open source vinne kraftig fram. Software som gir mye og krever lite. PS: Skal dere virkerlig ha pent os prøv os x har prøvd vista og må si jeg er meget skuffet når jeg har powerbooken stående vedsiden av. Dere som bare har prøvd Windows vil synes Vista er pent. Dere som har brukt OS X, bare glem Vista Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 PS: Skal dere virkerlig ha pent os prøv os x har prøvd vista og må si jeg er meget skuffet når jeg har powerbooken stående vedsiden av. Dere som bare har prøvd Windows vil synes Vista er pent. Dere som har brukt OS X, bare glem Vista Du har prøvd vista? Eller har du prøvd vista beta 1? AtW Lenke til kommentar
BKB Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Vil det være noe stor forskjell på 32bit og 64bit versjonen av Windows Vista? BKB Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Vil det være noe stor forskjell på 32bit og 64bit versjonen av Windows Vista? BKB kommer Vista i 32-bits versjon i det hele tatt? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Litt off topic muligens, men var det ikke snakk om at en måtte ha en spesiell type skjerm også. Mener jeg leste noe om det en eller annen plass Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Litt off topic muligens, men var det ikke snakk om at en måtte ha en spesiell type skjerm også.Mener jeg leste noe om det en eller annen plass Det blir vel å tøye grensene litt langt, hæ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Fant noe her : Neste Windows-versjon, Windows Vista, stiller ikke bare høye krav til PCen, du må nok også kjøpe en ny dataskjerm hvis du skal se ordentlig på skjermen http://programmer.no/art.php?artikkelid=18004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå