Gå til innhold

Advarer mot integrert grafikk

Anbefalte innlegg

Folk sa akkurat det samme når xp kom men de aller aller fleste kjører jo xp på "default" :roll:

Husk at det er ca 4 år siden XP kom...maskinene er betydelig mye bedre enn de var da..

når vista er 4år gammelt så vil selv integrete skjermkort av den elendigste typen du kan finne klare vista OS elementene helt greit....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I Vista kan man velge om man ønsker standard XP design eller det nye vista.

Hva med oss som velger "Windows Classic" i XP ?

Er det noe håp? Jeg har konsekvent nektet å kjøre "barnehage"-looken til xp.

Vet ikke om jeg tør å kjøpe ny bærbar pc nå hvis jeg skal oppgradere til Vista neste år....

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan dette vil påvirke resten av maskinen i spill o.l.

De skulle lagd en gamers edition, slik at spill startet fortere, bedre ytelse og rask oppstartstid av windows.

Har lest (skryt fra Microsoft? ble usikker på hvor jeg leste det nå..) at Vista generelt er mye kjappere enn XP til å strarte opp programmer og spill - samt at windows starter raskere (skulle jo bare mangle :) ). Var snakk om prosent, husker ikke nøyaktig, men husker 50% og 25% (Windows starter 25% raskere og applikasjoner starter opptil 50% raskere enn i XP? Kan det stemme?)

Lenke til kommentar

Det er jo ikke snakk om at du MÅ ha et ok grafikk kort for å kjøre vista. Det er snakk om at de som faktisk HAR et bra kort uansett vil få muligheten til å bruke disse til diverse fine effekter i OS'et. Det er jo egentlig på høy tid at de svinaktig raske grafikk-kortene kan brukes til noe annet enn bare spill.

-Stigma

Lenke til kommentar
' date='05/08/2005 : 16:06'] Var snakk om prosent, husker ikke nøyaktig, men husker 50% og 25% (Windows starter 25% raskere og applikasjoner starter opptil 50% raskere enn i XP? Kan det stemme?)

Det er svada!

De sier også sånne idiotiske ting som at "windows Vista vil være 50% sikrere" .....

Hvordan i alle dager skaffer du grunnlag for en slik uttalelse??

-Stigma

Lenke til kommentar
,05/08/2005 : 16:06] Var snakk om prosent, husker ikke nøyaktig, men husker 50% og 25% (Windows starter 25% raskere og applikasjoner starter opptil 50% raskere enn i XP? Kan det stemme?)

Det er svada!

De sier også sånne idiotiske ting som at "windows Vista vil være 50% sikrere" .....

Hvordan i alle dager skaffer du grunnlag for en slik uttalelse??

-Stigma

Hehe, minner meg om endel reklamer "70% mer intenst blikk" osv (noen som vet enheten for blikkintensitet?)

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke fokuset på utseendet. Det er vel ikke vinduene man titter på men det inni.

Håper de fokuserer på at det skal bli lettere å gjøre ting. Redusere antall museklikk som skal til for å utføre en oppgave og slikt.

Og så håper jeg de tar hintet fra Opera med "mouse gestures", det er genialt, og noe jeg vil ha med i windows

Lenke til kommentar

Bra for ATI og nVidia, dårlig for brukere. Hvorfor i alle dager skal operativsystemet ha så høye krav og være så resurskrevende? Har M$ gjort dette med vilje, eller er det alvorlige problemer med kernelen? Selv om jeg er imot integrert grafikk som bruker systemminnet(dere vet godt hva jeg mener), så mener jeg likevel at dette er ei skremmende utvikling. Jeg satser på folkevandring til Linux.

Lenke til kommentar
Bra for ATI og nVidia, dårlig for brukere. Hvorfor i alle dager skal operativsystemet ha så høye krav og være så resurskrevende? Har M$ gjort dette med vilje, eller er det alvorlige problemer med kernelen? Selv om jeg er imot integrert grafikk som bruker systemminnet(dere vet godt hva jeg mener), så mener jeg likevel at dette er ei skremmende utvikling. Jeg satser på folkevandring til Linux.

Personlig ser jeg ikke helt problemet, noe er det jo like greit å bruke grafikkortet til når det står å idler i windows, om man ikke liker det, så er det bare å slå det av.

AtW

Lenke til kommentar

OS X :w00t:

Lenke til kommentar

Husk også at det kommer integrerte løsninger med DX9 i hardware. blant annet fra ATI som har chipset klart for både intel og amd. Jeg tror også at Intel kommer med en ny grafikkdel som har DX9 integrert ikke så lenge etter Vista er sluppet på markedet.

Lenke til kommentar

Å måtte kjøpe en ny MAC skall lissom være løsningen for folk som ikke vil kjøpe ny/ oppgradere PC for å kunne kjøre Vista? (høyst sarkastisk: :thumbup: )

Lenke til kommentar

Å måtte kjøpe en ny MAC skall lissom være løsningen for folk som ikke vil kjøpe ny/ oppgradere PC for å kunne kjøre Vista? (høyst sarkastisk: :thumbup: )

Skal ikke OS X komme for PC også da?

Lenke til kommentar

Jeg sverger enda til Windows Classic, jeg kan ikke fordra barnehage theme't som følger meg xp. Men det nye gui'et er ikke det verste syns jeg. Det er mye verre med alle de drm funksjonene som er stappet inn i Vista. Aldri i livet om jeg installerer det før jeg absolutt må på min maskin!

Lenke til kommentar
Folk sa akkurat det samme når xp kom men de aller aller fleste kjører jo xp på "default" :roll:

Not me!

Her ligner det mer win2000 enn xp for å si det sånn.

Men stusser litt på at MS "anbefaler" at folk har en dvd-brenner.

Hvis du kjøper Vista på dvd, så burde det virke med en dvd-leser.

Lenke til kommentar

Not me!

Her ligner det mer win2000 enn xp for å si det sånn.

Men stusser litt på at MS "anbefaler" at folk har en dvd-brenner.

Hvis du kjøper Vista på dvd, så burde det virke med en dvd-leser.

Det er vel fordi brukerene må ta backup av dataene sine ofte.

Lenke til kommentar

Er det ingen her som har noen peiling på hva det snakkes om?

Win32 API'et som brukes i dag er gammelt og utdatert. Det skal byttes ut. I dag kjøres allt av grafikk på CPU (Bortsett fra en del håpløst dårlige direct-draw "plugins"). I Vista skal grafikken kjøres gjennom GPU'ens 3D pipeline og dermed sparer man masse CPU-tid (Raskere PC!).

Uendelige nye muligheter for oss programmerere som er dritt lei gamle Win32.

Og for alle de som ikke vet hva Microsoft sin strategi er, her er ett hint:

De lager platformer. Mesteparten av nyheter ligger i diverse API-er som skal hjelpe utviklere.

Mange videoavspillinger samtidig. Ingen begrensninger på GUI i programmer. Mange 3D programmer samtidig. Tenk hvor fett med 3D vinduer som man kan manipulere i alle retninger.

Dette er bare noen av mulighetene. Alle som programmerer bør glede seg. Og de som bruker programmer bør glede seg..

Endret av martiol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...