yahord Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg lurer på hvordan jeg kan få sett tv på min PC LCD skjerm. Jeg trodde det skulle gå ann når jeg kjøpte mitt X800 Pro VIVO kort, men jeg får det ikke til.. Setter pris på hjelp Lenke til kommentar
moiself Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Kjøp et tvkort... det er nok det beste... Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Som det sies, et TV kort er ikke dumt. Sjekk webshoppene, de har som regel Pinnacle, Hauppauge og Terratec sine i alle fall.. Jeg har prøvd alle tre og likte best Hauppauge. For tiden bruker jeg et Hauppauge WinTV PCVR 500 MCE eller hva det heter, med To tunere, så jeg kan se og ta opp samtidig. Fungerer utrolig bra. Opptakene blir fine også. Veldig lett å programere innspillingen av programmer også. Med en ordentlig stor HD kan man lagre vanvittig mange timer opptak. Man bør vel ha Windows Media Center versjonen (som jeg bruker) for å få det til å funke, med mindre man får tak i de filene som trengs for å få det til å fungere. Desverre er det litt problemer med en sånn sort strek i bildet på enkelte kanaler. Hauppauge kjenner til det men har ikke kunne hjulpet meg med det problemet foreløpig. Hva tenkte du å gjøre ha en kabel fra en Tuner / VHS? Er bare nyskjerrig, eller lurte selgern deg: Du ville hatt et "All in wonder" kort og fikk et rent X800? ATI sine All in wonder kort er ganske fine til å vise TV og ta opptak også. Men nå har du et X800 kort allerede.. så.. kjøp et løst TV kort du. Finnes USB løsninger også. Har hørt folk har litt varierende erfaring med dem. Lenke til kommentar
yahord Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Hva tenkte du å gjøre ha en kabel fra en Tuner / VHS? Er bare nyskjerrig, eller lurte selgern deg: Du ville hatt et "All in wonder" kort og fikk et rent X800? ATI sine All in wonder kort er ganske fine til å vise TV og ta opptak også. Men nå har du et X800 kort allerede.. så.. kjøp et løst TV kort du. Finnes USB løsninger også. Har hørt folk har litt varierende erfaring med dem. Jeg har som sagt et x800 pro vivo kort. Kan du forklare litt bedre? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Nå er ikke jeg noen ekspert på TV-kort, men du burde vel ha kjøpt et All-In-Wonder kort, ikke et VideoInn-Video-Out kort. Lenke til kommentar
yahord Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 hahaha, det suger Vel... jeg har ikke sett noen x800 pro all in wonder kort før Det er vel like greit at jeg kjøpte x800 pro ViVo, enn x800 pro. Vivo er bedre til å overklokke Æsj, jeg har ikke lyst til å kjøpe et TV kort. Det MÅ jo finnes en annen løsning Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Løsningen er vel å koble til en videospiller på video-innporten din og jekke opp et eller annet program for å se inn-signalet... Burde funke fint, det... Lenke til kommentar
wildv Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Eller så kan du kjøpe mitt Radeon 9800 AIW-kort. Det er et slikt et du burde ha. Det beste PCI-baserte TV-kortet er uten tvil ATI Theater 550 PRO. (Jeg har prøvd en del tvkort...) Fungerer som varm fot i smør med Windows Mediacenter Edition 2005! Med litt "tweaking" får du til og med en norsk programguide til å fungere på PC-en. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Grunnen til at ditt kort ikker virker er at det ikke har tvtuner, bare video-in. Med en ekstern videomaskin eller annen form for tuner kan du få bilde på skjermen, men den beste løsningen er nok absolutt et tvkort. Koster ikke allverdens. Lenke til kommentar
yahord Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Jeg er gjerrig. Uansett så er jeg lei av å kjøpe nye småting til mangler på PC'en min. Det kommer alltid til å være sånn og jeg skjønner det, men jeg har bruk for mye penger i det siste alt mulig slags tull uansett. Jeg har en TV på samme rommet, så jeg er ikke desperat. Hadde bare lyst til å se på HD tv på LCD skjermen min Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hvor får du HD signaler fra da? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hvor får du HD signaler fra da? godt spørsmål Lenke til kommentar
Lou Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hvis du kjøper deg tv kort, så ikke glem lisensen Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hvis du kjøper deg tv kort, så ikke glem lisensen Joda, bare å glemme lisensen. Du blir kanskje lisenspliktig hvis du bor en plass der det ikke betales lisens, men utsalgssted av tv-kort har ikke opplysningsplikt sånn som f.eks. Elkjøp har når de selger en TV. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Med litt "tweaking" får du til og med en norsk programguide til å fungere på PC-en. Kunne du linke til en plass det forklares litt om det, eller forklart det raskt selv. Du bruker vel ikke det programmet som følger med da? Lenke til kommentar
yahord Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Godt spørsmål... Jeg har egentlig ikke noe HD tv signaler. Men det kommer sikkert snart. Det er jo noen xbox spill som kan spilles i HD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå