Gå til innhold

Blogg: Nye konsepter på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Life: The Opposite Sides

 

Du kan lage deg en figur men du kan kun bestemme det visuelle om deg selv. Ikke noe annet ! Du starter i en svær interaktiv by hvor du må jobbe deg opp i hva du vil. Du kan bli en stor gangster med egen stor villa eller verve deg inn i FBI å bekjempe de som er fiendtlig.

 

Dette er en stor verden hvor spillerne styrer alt fra økonomi til mat og drikke. Alle står fritt til å gjøre hva de vil. Vil du bli leiemorder så værsågod ! Vil du jobbe i McDonalds så gjør du det ! Siden du starter ganske strippa kan f.eks store gangstere leie dere som leiesoldater og gjøre oppdrad som f.eks å stjele biler, rane banker og lignende mens dere tjener 10% f.eks.

 

Egentlig Grand Theft Auto bare på en mye større skala . Grand Theft Auto møter virkeligheten.

 

Jeg kan egentlig skrive veldig mye mer detaljert om dette spillet , egentlig 20 a4 sider. Er egentlig det "perfekte" spill som mange drømmer om.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
Life: The Opposite Sides

 

Du kan lage deg en figur men du kan kun bestemme det visuelle om deg selv. Ikke noe annet ! Du starter i en svær interaktiv by hvor du må jobbe deg opp i hva du vil. Du kan bli en stor gangster med egen stor villa eller verve deg inn i FBI å bekjempe de som er fiendtlig.

 

Dette er en stor verden hvor spillerne styrer alt fra økonomi til mat og drikke. Alle står fritt til å gjøre hva de vil. Vil du bli leiemorder så værsågod ! Vil du jobbe i McDonalds så gjør du det ! Siden du starter ganske strippa kan f.eks store gangstere leie dere som leiesoldater og gjøre oppdrad som f.eks å stjele biler, rane banker og lignende mens dere tjener 10% f.eks.

 

Egentlig Grand Theft Auto bare på en mye større skala . Grand Theft Auto møter virkeligheten.

 

Jeg kan egentlig skrive veldig mye mer detaljert om dette spillet , egentlig 20 a4 sider. Er egentlig det "perfekte" spill som mange drømmer om.

Da verver jeg meg inn i marinen og jobber på hangarskip

Lenke til kommentar

Jeg synes trådstarter har et lite lys av en ide i sin post. Hva med å lage et spill der en styrer TEAM TEGNSETTING gjennom diverse forum, og må løse diverse hjernetrim-oppgaver for å sette riktige tegn på riktig sted. Kanskje litt Mattis møter josefine møter mario møter the incredible machine møter tetris møter doom3? Vanskelighetsgraden går fra lette stor bokstav-feil til avanserte grammatikk-tvister og stygge tilfeller av "leetspeak".

 

Når en er ferdig med en level, eller en post, får en lov å bruke et gitt antall banneord for å flame den som skrev feil, alt ettersom hvor bra du gjorde det. Setter du et tegn på feil plass, kommer selvfølgelig noen og counter-flamer, og et inferno starter. En moderator låser tråden - game over.

 

:!:

Lenke til kommentar
Jeg synes trådstarter har et lite lys av en ide i sin post. Hva med å lage et spill der en styrer TEAM TEGNSETTING gjennom diverse forum, og må løse diverse hjernetrim-oppgaver for å sette riktige tegn på riktig sted. Kanskje litt Mattis møter josefine møter mario møter the incredible machine møter tetris møter doom3? Vanskelighetsgraden går fra lette stor bokstav-feil til avanserte grammatikk-tvister og stygge tilfeller av "leetspeak".

 

Når en er ferdig med en level, eller en post, får en lov å bruke et gitt antall banneord for å flame den som skrev feil, alt ettersom hvor bra du gjorde det. Setter du et tegn på feil plass, kommer selvfølgelig noen og counter-flamer, og et inferno starter. En moderator låser tråden - game over.

 

:!:

Eh...trådstarter er en moderator

Lenke til kommentar
Vil du jobbe i McDonalds så gjør du det !

Leiemorder på McDonalds... :p

'Vil du ha en BigMac?'

'Nei, jeg klarer meg med en vanlig hamburger'

'En BigMac og en Stor PommesFrites og en Fanta, det blir 150 kr.'

'Eh.. Jeg skulle bare ha en hamburger...'

'Vær så god, din BigMac.'

'Nei. Jeg skulle ikke ha BigMac!! Jeg Skulle Bare Ha En Hamburger!'

'Det blir 150 kr, takk!'

'NEI! JEG SKAL BARE HA EN HAMBURGER!'

*PANG*

'Neste'

:roll:

Lenke til kommentar

Det er tragisk og kanskje umoralsk (særlig om det er vanedannende) å lage et spill hvor man leker vanlig arbeid... Jeg synes spill er til for at man skal kunne være noe man ikke så lett kan være i virkeligheten, så kan bot-er ta drittjobbene. Det vil si, man KAN være dasstømmer, men det vil være nok av bot-er som sikler etter de verste jobbene.

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, da. Jeg beklager dobbelpost, men det er vel den enkleste måten å bumpe (er det ikke det det heter?) tråden på, noe jeg synes må være helt fint i dette tilfellet, i og med at jeg vil legge til mer.

 

Det er kanskje ikke et komplett konsept (det var jo ikke det andre forslaget mitt heller), men jeg vil gjerne se et realistisk skadesystem i "voldsspill", et alternativ til hitpoints.

 

Hvis man blir truffet av en kule, kaster man seg / faller man nesten alltid ned, uansett hvor kulen treffer.

 

En spiller som er så skadet at den ikke kan kjempe (det skal ikke så mye til) kan bli liggende og vente på "medic" (som for eksempel redder spilleren hvis den er truffet gjennom noen blodårer i armen) eller respawne.

 

Dette er ganske kjente konsepter i eksisterende spill, men drømmen er at alle skudd påvirker kroppen realistisk. Det tøffeste er om modellene har fullstendig, fungerende innmat. Ikke sånn at nevroner lager tankene og sånt, men at blodet flyter i årene, muskler driver lemmene, nerver aktiverer muskler, skjellettet bærer kroppen, huden og senene holder delene på plass og forskjellige hjernesentre styrer sanser, livsviktige funksjoner, logisk og kreativ tenkning og resten som jeg ikke har nevnt.

 

Døden vil i de fleste tilfeller ikke komme så brått som i dagens spill.

 

Hvis man blir skutt i hjertet, vil det skades realistisk, pumpemekanismen svekkes, blodet flyter ut og i løpet av kanskje noen sekunder ville man miste bevisstheten og dø hvis man ikke får øyeblikkelig hjelp. Dessuten kan ribbenene knuses og åndedrettet hemmes, og da er man på tynn is. :p

 

Skudd i hodet vil ha forskjellig effekt avhengig av hvilke sentre som rammes (og sterke våpen har større sannsynlighet for å treffe viktige sentre). Man kan for eksempel bli døv eller gal hvis man mot formodning våkner etter treffet. Alternativet er at man er truffet i et av de kritiske områdene eller bare har blødd så mye at man ikke kan reddes (eventuelt fått skader på hjernen etter skuddet, blod inni hodet etc.).

 

Et skudd i benet kan brekke det, og ved hjelp av AI må modellene lære å gå videre med brukket ben. Så lite som mulig vil være skriptet på forhånd, og mulighetene vil være "uendelige".

 

Alt ville naturligvis ha sett ekte ut også, måten blodet flyter ut på, for eksempel.

 

Jeg har inspirasjon fra Deus Ex og SOF2, hehe.. Kombinasjon og videreutvikling.

 

Tillegg: Hitpoints blir erstattet av en blodtapsindikator (mye av det samme). Når den når null, må man få øyeblikkelig hjelp (har de egentlig mulighet til å redde soldater som har tapt for mye blod? Saltvannsinnsprøytning eller noe?). Stamina blir en felles indikator for melkesyre og oksygen (kanskje mer, og maksimalverdien bestemmes for eksempel av hvor mye man har sovet og hvor mye man allerede har presset kroppen). Når den når null, besvimer man. Et skudd i hodet vil tømme stamina-"baren" øyeblikkelig og gi den en negativ verdi, dermed knock-out.

 

Alt sammen kan kombineres med ferdighets-systemet jeg skrev om i en annen post. Det kunne ha blitt et artig spill. Jeg trenger bare en handling... Hva om man er norsk soldat i en elitegruppe som... dreper russere i forsvar eller noe sånt? Hehe. :D Et "realistisk skytespill". Da blir det vel også "Iron sights", realistisk rekyl og rekkevidde på våpnene, altså umulig å bruke pistol på avstand.

 

Ja, et realistisk taktisk skytespill med veldig tydelige rollespillelementer og noen snikeoppdrag. Fett. Så kan man jo selvfølgelig bruke alle fartøy i tillegg. I snikeoppdragene skal sniking være den eneste løsningen. Da har man lettere beskyttelse på kroppen for å kunne forflytte seg fort og klatre etc., så man tåler ikke mer enn "de slemme".

 

Nå gjelder det bare å få noen med makt til å lese dette og bli "fenget" med en gang. Det er jo ganske kommerst, så hvorfor ikke?

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Ja, da. Jeg beklager dobbelpost, men det er vel den enkleste måten å bumpe (er det ikke det det heter?) tråden på, noe jeg synes må være helt fint i dette tilfellet, i og med at jeg vil legge til mer.

 

Det er kanskje ikke et komplett konsept (det var jo ikke det andre forslaget mitt heller), men jeg vil gjerne se et realistisk skadesystem i "voldsspill", et alternativ til hitpoints.

 

Hvis man blir truffet av en kule, kaster man seg / faller man nesten alltid ned, uansett hvor kulen treffer.

 

En spiller som er så skadet at den ikke kan kjempe (det skal ikke så mye til) kan bli liggende og vente på "medic" (som for eksempel redder spilleren hvis den er truffet gjennom noen blodårer i armen) eller respawne.

 

Dette er ganske kjente konsepter i eksisterende spill, men drømmen er at alle skudd påvirker kroppen realistisk. Det tøffeste er om modellene har fullstendig, fungerende innmat. Ikke sånn at nevroner lager tankene og sånt, men at blodet flyter i årene, muskler driver lemmene, nerver aktiverer muskler, skjellettet bærer kroppen, huden og senene holder delene på plass og forskjellige hjernesentre styrer sanser, livsviktige funksjoner, logisk og kreativ tenkning og resten som jeg ikke har nevnt.

 

Døden vil i de fleste tilfeller ikke komme så brått som i dagens spill.

 

Hvis man blir skutt i hjertet, vil det skades realistisk, pumpemekanismen svekkes, blodet flyter ut og i løpet av kanskje noen sekunder ville man miste bevisstheten og dø hvis man ikke får øyeblikkelig hjelp. Dessuten kan ribbenene knuses og åndedrettet hemmes, og da er man på tynn is.  :p

 

Skudd i hodet vil ha forskjellig effekt avhengig av hvilke sentre som rammes (og sterke våpen har større sannsynlighet for å treffe viktige sentre). Man kan for eksempel bli døv eller gal hvis man mot formodning våkner etter treffet. Alternativet er at man er truffet i et av de kritiske områdene eller bare har blødd så mye at man ikke kan reddes (eventuelt fått skader på hjernen etter skuddet, blod inni hodet etc.).

 

Et skudd i benet kan brekke det, og ved hjelp av AI må modellene lære å gå videre med brukket ben. Så lite som mulig vil være skriptet på forhånd, og mulighetene vil være "uendelige".

 

Alt ville naturligvis ha sett ekte ut også, måten blodet flyter ut på, for eksempel.

 

Jeg har inspirasjon fra Deus Ex og SOF2, hehe.. Kombinasjon og videreutvikling.

 

Tillegg: Hitpoints blir erstattet av en blodtapsindikator (mye av det samme). Når den når null, må man få øyeblikkelig hjelp (har de egentlig mulighet til å redde soldater som har tapt for mye blod? Saltvannsinnsprøytning eller noe?). Stamina blir en felles indikator for melkesyre og oksygen (kanskje mer, og maksimalverdien bestemmes for eksempel av hvor mye man har sovet og hvor mye man allerede har presset kroppen). Når den når null, besvimer man. Et skudd i hodet vil tømme stamina-"baren" øyeblikkelig og gi den en negativ verdi, dermed knock-out.

 

Alt sammen kan kombineres med ferdighets-systemet jeg skrev om i en annen post. Det kunne ha blitt et artig spill. Jeg trenger bare en handling... Hva om man er norsk soldat i en elitegruppe som... dreper russere i forsvar eller noe sånt? Hehe.  :D Et "realistisk skytespill". Da blir det vel også "Iron sights", realistisk rekyl og rekkevidde på våpnene, altså umulig å bruke pistol på avstand.

 

Ja, et realistisk taktisk skytespill med veldig tydelige rollespillelementer og noen snikeoppdrag. Fett. Så kan man jo selvfølgelig bruke alle fartøy i tillegg. I snikeoppdragene skal sniking være den eneste løsningen. Da har man lettere beskyttelse på kroppen for å kunne forflytte seg fort og klatre etc., så man tåler ikke mer enn "de slemme".

 

Nå gjelder det bare å få noen med makt til å lese dette og bli "fenget" med en gang. Det er jo ganske kommerst, så hvorfor ikke?

4744535[/snapback]

 

 

Jeg er egentlig helt enig i dette, men er det ikke litt vanskelig å få til at man blir "gal" og liknende? Man kan jo ikke forandre tankene til den som spiller..

 

Men ellers er jeg helt enig i konseptet.

Jeg vil uansett ha fler tillegg, f.eks. at man må gå diverse kurs for å få gjøre forskjellige ting, som i Americas Army. (Selv om det er et fryktelig dårlig spill, mest pga at det mangler singleplayer/store multiplayerbrett.)

En kombinasjon av Operation Flashpoint og AA hadde vært fint.. :D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...