ohkaasa Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Jeg min idiot, kjøpte en Qtec 450 w psu, som jeg byttet ut min Chieftec psu med, jeg visste ikke da at dette regnes for å være noe av det dårligste man kan kjøpe. Jeg mistenker psu`et for levere litt ustabil spenning, noe som muligens kan være en medvirkende årsak til: 1. for høy CPU temp, tempen ligger nå på idle 52 grader, mot tidligere 47-48 2.litt ustabil Vcore, svinger mellom 1.3 og 1.36 tror jeg det var (er ikke det litt lav spenning?) 3.litt for lav ytelse i BF2, tenker da på fps I går hadde jeg også en BSOD, og etterpå har ikke windows klart å boote ferdig. Qtec er 450W og Chieftec 360W, etter hva jeg har lest så klarer ikke Qtec å levere mer enn halvparten av oppgitt Watt, stemmer dette? og isåfall hva klarer den Chieftc psu`n å levere effektivt? Med tanke på at jeg har ett 7800 GTX kort så bør jeg vel gi det nok strøm Config er forøvrig: Asus P5GD1 HK P4 3.0 Ghz prescott 1 st DVD brenner 1 S-ATA 200 Gb disk 2 IDE disker i Raid på totalt 340 Gb 1 XFX 7800 GTX skjermkort 2048 Gb PC3200 minne + diverse USB stash Endret 5. august 2005 av ohkaasa Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Til det oppsettet ditt så skal du bare glemme begge de strømforsyningene. Det at Q-tec ikke leverer mere en halvparten en oppgitt er vel å ta i litt men de oppgir peak effekt, noe som gjør at den kneler lenge før 450W belastning over tid. Tenker at den Q-tecen klarer 300-350W kontinuerlig. Som ikke dette er nok så har Q-tec veldig lav Ampere på 12V sammelignet med tilsvarende strømforsyninger. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en 500W eller større fra f.eks. Bzerk eller Mist. Har forresten en 500W Bzerk i min maskin til å fore et 6800Ultra kort. Lenke til kommentar
ohkaasa Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Kjøpte en Bzerk på 500w i da, første som slo meg var at det virker som Vcore er mer stabil Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 tagan er også veldig bra! veldig stille også... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ikke kjøp Q-tech! Alt de selger er noe dritt. (Ikke ta det personlig alle dere som har kjøpt q-tech) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå