JacEr Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Av og til lages det gode filmer av gode bøker, ofte ikke. Hva er ditt eksempel på der en god bok ble en helt rævva film? Min personlige mening: "Den Røde Darge" av Thomas Harris, første boken i triologien om Hannibal Lecter. Mener også at svert mange filmatiseringer av Tom Clancys bøker hører hjemme i denne listen. Din mening? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Lord of The Rings. I forhold til boken er filmene ræva. Det er begrenset hvor lenge panoreringer, close-ups og slow-motion er fengende. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Nesten samtlige Stephen King-filmatiseringer, noen eksempler: - The Tommyknockers - Children of the Corn - Trucks Jeg er meget spent på disse to filmene: - The Girl who loved Tom Gordon, George A. Romero som skal regissere den :o - Bag of Bones, kanskje den beste Stephen King-boken. (Bortsett fra Dark Tower selvsagt.) Lenke til kommentar
Clavain Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 William Gibson-novellen som ble til filmen Johnny Mnemonic... Kanskje ikke den beste novellen i Burning Chrome, men likevel... Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Harry potter filmene er jo tragiske da. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Tjaa, den første HP filmen var elendig, men syns egentlig de bare blir bedre og bedre. Ser egentlig bare filmene fordi jeg har lest bøkene. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Filmateseringene av HP bøkene ødla hele inntrykke av harry potter for meg, hater nest HP nå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Harry Potter 1 og 2-filmene var dårlige, ja. Men 3'eren er ikke så værst. Men filmene er langt i fra like gode som bøkene. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Bag of Bones, kanskje den beste Stephen King-boken. Skal den filmatiseres? Ble så utrolig glad inni meg nå, det er så absolutt en av de aller beste bøkene jeg noensinne har lest, håper filmen ikke ødelegger det. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hm, var det ikke noe snakk om at Bruce Willis muligens skulle spille hovedrollen i Bag of Bones? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Harry Potter 1 og 2-filmene var dårlige, ja. Men 3'eren er ikke så værst. Men filmene er langt i fra like gode som bøkene. Enig.. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hm, var det ikke noe snakk om at Bruce Willis muligens skulle spille hovedrollen i Bag of Bones? Han er så definitivt ikke en passende Noonan. Lenke til kommentar
simerix Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Harry Potter og fangen fra azkaban var en fyrverkeri av en bok ...Men filmen sugde no helmaks Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hitchhiker's Guide to the Galaxy Lenke til kommentar
knutby Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Synes det blir for dumt og sammenligne film og bokversjon. Det er jo to totalt forskjellige medier og bør ikke sammenlignes slik. Det er jo samme historien fortalt på forskjellige måter. Man har lov å ikke like filmen, men blir latterlig når man sier at boka var så mye bedre. Lenke til kommentar
Carolin Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Gennerelt sett: En bok er en bok, og en film en film! Jeg har ikke sett en eneste Harry Potter film, Ikke Eragorn, har Ingen planer om å Se Hobbiten om den kommer og angrer bittert på at jeg så Ringenes Herre. Filmer av bøker blir kun bra om du tenker dem hver for seg er nå min mening. Og om det er en bok du er virkelig glad i, er du dømt til å bli skuffa... Den eneste filmen jeg har syntes vært ok er "den som frykter ulven". Lenke til kommentar
Simen_M Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Da Vinci koden er heller ikke av de beste filmatiseringene jeg har vært borti. Tenker spesielt på den rare slutten i filmen.. Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Battle Royale, boken er imo en veldig bra bok, men filmen derimot er ikke akkurat noe å skryte av. Filmen forandret mye på historien og slutten. Men veldi bra bok da vertfall Haikerens guide til galaksen er med god margin den artigste boken jeg noen gang har lest, filmen kan ikke sammenlignes. De artigste delene av boka var jo ikke med på filmen! Lenke til kommentar
Groening Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Stormbreaker. Syntes boken var skikkelig god, men filmen var jo drit. Når jeg leide den igjen for å se om den var så dårlig som jeg husket, det var den ikke, den var verre. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har vel ennå til gode å være fornøyd med filmatiseringen av en bok. Alt for mye av handlingen forsvinner i overgangen til lerretet. Jo lengre bøker, jo mer må kuttes. Blant de verste tilfellene IMHO er de to første Harry Potter filmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå