Skrue Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 LOL! :!: Meen, om du insisterer, så kan du jo få en i retur! Har jo en pumpe her, som nok aldri kommer til å bli brukt. Så hvis du tør..... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 LOL! :!: Meen, om du insisterer, så kan du jo få en i retur! Har jo en pumpe her, som nok aldri kommer til å bli brukt. Så hvis du tør..... Takk som byr, men jeg mente det ikke så veldig alvorlig da Tør ikke og vannkjølingsannlegget mitt ligger i skapet og koser seg, så har dessverre ikke bruk for en til pumpe (si gjerne ifra viss du vil ha noen defekte CPU og GPU blokker til forskning ) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Neida, forstod jo fleipen! Ville bare nevne at jeg har en slik pumpe liggende, og dermed kunne jeg tatt deg på ordet! Ellers takk for tilbudet om flere forskningsobjekter, men jeg tror jeg har så jeg greier meg for en stund! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Skrue Skrevet 11/08/2005 : 00:18 Ellers takk for tilbudet om flere forskningsobjekter, men jeg tror jeg har så jeg greier meg for en stund! Ja, nå husker ikke jeg om det er du som står bak det også, men det er vel nogelunde fastslått hva som er problemet med blokkene til BW settet. Ble det ikke konkludert med at disse er brukbare i finish, og kjølevnen er vel også akseptabel, men at godset i plexien rundt nippel- gjengene rett og slett er underdimensjonert, og dermed sprekker mer eller mindre av seg selv? Edit; litt i overkant mye leif Endret 10. august 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Det stemmer ganske bra ja. Men konstruksjonen / kjøleløsninga er uansett gammaldags. Det er forøvrig godset rundt "O"-ring tetninga for niplene som synes for dårlig. Det oppstår en brist i plexien der, som siden forplanter seg forbi tetninga. Og da er lekkasjen et faktum. Endret 10. august 2005 av Skrue Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Men disse andre komplette settene som leveres fra bla. Komplett og Microplex bruker de en annen/nyere teknologi som man unngår dette i det lange løp? Har sett på Water chill sett som Komplett har. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 De settene du nevner, Waterchill etc, er av en helt annen kvalitet. De bruker også "O"-rings tetninger i tilkoblingsniplene, men disse er laget slik at du aldri vil risikere sprekkdannelser som på BW-blokka. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg hadde Waterchill, fikk lekasje... så ut til at slangene ikke var godt nok festet inn i O ringen Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Må passe på at de er kappet helt rett, og satt helt i bunnen av nipelen. Hatt WaterChill rimelig lenge nå, og det lekker ikke så lenge det er gjort riktig Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 så ut til at slangene ikke var godt nok festet inn i O ringen Lynguide for montering av slike slanger: Kappes så rette som mulig i enden. (Som allerede nevnt) Sett et tusjmerke ca 20mm inn på slangen. Når slangen er riktig montert, så skal tusjmerket ligge helt ned til utløserringen på nippelen. That´s it! Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Det var ikke bare lekasjen som var problemet med mitt sett (den fikset jeg), men lekasjen gjorde nemlig slik at jeg ikke hadde igjen mer algemiddel. Så jeg fikk alge-angrep og slangene krympet, så jeg fikk nokk en lekasje... Jeg ble forbanna, og solgte settet etter en grundig rengjøring, så var det over til vifter igjen, nye vifter... Det er et under at min hardware faktisk fungerer fint enda!! EDIT: noen skriveleif Endret 13. august 2005 av briktern Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Hvaa? Dette høres rett og slett mystisk ut. Slangene krympa fordi du gikk tom for algemiddel? Har jeg aldri hørt om før. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) algene eller noe annet gjorde slangene tynnere... er ikke helt sikker på hva som skjedde, men det blir nok en god stund til jeg satser på vannkjøling igjen :/ Endret 14. august 2005 av briktern Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 algene eller noe annet gjorde slangene tynnere... er ikke helt sikker på hva som skjedde, men det blir nok en god stund til jeg satser på vannkjøling igjen :/ Nei, det tror ikke jeg heller Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Der røyk min pumpe.. Satt å hadde en person på besøk samt at vi kopierte mellom hardisker også frøs maskinen. Den har gått ca 16timer dagen siden jeg flyttet og har aldri gitt fra seg et pip. Nå ble det veldig stille.. Kan nok sutre meg til en ny ,men dette var kjedelig. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Noen som vet hvordan returen fungere på slike sett? Må hele settet i retur eller kun pumpen? Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Det er desverre ikke bare på Bigwater det kan bli feil med elektronikken. Selv måtte jeg bytte kontrolleren på mitt Mist Tsunami sett. Jeg trodde også det var pumpa som var defekt, men det viste seg at den fungerte helt ypperlig. Edit, liten kommentar om lekkasjer: Skrue har noen meget viktige punkter! Unngå knekk på slangene nær nippler og kapp heller et par cm for lange slanger enn perfekt lengde. Det er meget viktig at du kutter rett. Bruk en fjøl og ett nytt kutterblad så er det enklere. Selv er jeg fan av nippler som bruker gjengede slangeklemmer, men om du ikke har dette så sett på strips. Om der fortsatt lekker kan du bruke et rørleggertriks med litt hamp og fett på niplene. Endret 31. august 2005 av hemsedal Lenke til kommentar
KjellElvis Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Å fanker´n.Så du vil ha tilbake pumpa altså? Jaja, da bør jeg nok finne frem plaster og binders så fort jeg kan! 4644719[/snapback] Jeg har en BigWater-pumpe jeg som aldri vil bli brukt mer etter oppgradering til BW735.. Gått cirka 11 mnd nonstop uten problemer Noen som vil overta denne? Knallbra artikkel forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå