Gå til innhold

Ny kjøling til Shuttle XPC SB95PV2!

SebRam

Anbefalte innlegg

Etter som min forrige tråd gikk i dass etter at Vapochill Micro ikke passet til barebonen, gir jeg ikke opp så lett :p

Desverre ble den lovende heatpipen fra Asetek for høy for kabinettet mitt, men jeg har funnet noe som jeg tror kan kjøle minst like bra! :thumbup:

Planen min er å rett og slett fjerne det som er å fjerne av støy, men allikevel også forberede temperaturene i pc'en min.

Hardware Speccs:

• Barebone: Shuttle XPC SB95PV2 (350W PSU)
    Skjermkort: ASUS x800XT PE
    Prosessor: Intel Pentium 4 - 3.4 Ghz
    Minne: 1GB Kingston Hyper-X (DDR2)
    Harddisk: WD Raptor (74GB) + en Seagate Barracuda 250GB (snart)

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har tenkt til å fjerne Shuttle's eget ICE system, som altså kjøler CPU via en heatpipe, 1 x 80mm. vifte som blåser ut, og 1 x 70mm. vifte som suger inn kald luft.

Disse viftene støyer da litt for mye i min mening, og hvis jeg først skal fjerne viftene, kan jeg like godt smekke opp en ny heatpipe i samme slengen! :thumbup:

Disse kjøleproduktene skal jeg snart investere i:

CPU:

mcx775v.jpgMCX603-v-base.jpg

MCX462-V-pins.jpgMCX462-V-Fan-snap.jpg

Swiftech MCX775-V skal da monteres på hovedkortet, med en 80mm vifte. Jeg har da valgt ut en Silen-X 14dbA Thermistor Fan (28 CFM)

Kom gjerne med tips til bedre vifter hvis du vet! ;)

Viften oppå heatpipe må visst i følge Swiftech blåse nedover. :yes:

Desverre må jeg ta hovedkortet ut av barebonen før montering, men regner med at det skal gå bra :ermm:

GPU:

vf700_cu01.jpg

Zalman VF700-Cu skal monteres på et ASUS x800XT PE.

Diverse:

For å dra all den varme luften fra heatpipen ut, skal jeg på hver side av den gigantiske blokken feste en Silen-X 80mm vifte. Etter min plan, skal den nærmeste vifta blåse lufta ut, og den litt lengre bort suge inn kald luft.

Illustrasjon;

Har tegnet denne illustrasjonen i Paint, bare sånn for å vise akkurat hva jeg skal gjøre ;)

Shuttle.jpg

Hvis du ikke forstår planen min, så er det bare å spørre ;)

Hvis jeg tør OG skaffer verktøy, skal jeg også kutte ut viftehull til en 80mm vifte som skal sitte rett ved minnebrikkene der på illustrasjonen ;)

Jeg lagde da denne tråden fordi jeg trenger tips, tilbakemeldinger og muligens litt hjelp, så hadde vært flott hvis flest mulig bidro med litt entusiasme :tease:

Så hva er deres tanker/meninger bak dette? :innocent:

(Hvis det er av interesse kan jeg helt sikkert smekke opp en worklog av det hele, avhengig av hvor mange som er interessert) :D

Endret av SebRam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestilt varene! :thumbup:

• 1 stk. Artic Silver 5 kjølepasta
    1 stk. Swiftech MCX775-V CPU kjøler.
    1 stk. Zalman VF700-Cu GPU kjøler.
    1 stk. Silen-X 80mm. Thermistor vifte.
    2 stk. Silen-X 80mm. blå LED vifte.

Gleder meg til å modde nå! :dribble:

Endret av SebRam
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blir sikkert stilig dette her, alltid like gøy å se folk som modder sin barebone.

har jo selv gjort noe lignende, sjekk det ut her..

Ellers blir det spennende å se hvordan den nye kjøleblokken vil passe inn. Den vil vel blokkere PCI-sporet antar jeg, men blir alikevel gøy å se.

Lykke til med modingen, og post masse bilder :D

Lenke til kommentar

Det var virkelig trist å høre.

Har du vurdert å borre nye hull i kjøleren, tilsvarende de som er på hovedkortet? det skulle vel fungere. Jeg vet om mange som har skiftet sine ICE-system med "standard" kjølere, så hvorfor skulle det ikke skulle gå ann å ordne noe med ditt system?

Dessuten vil det vel ikke være noe i veien for å montere de 80mm viftene du har kjøpt, økt lufthjennomstrømning er jo alltids positivt, og vil påvirke alle komponentene i pc'en.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...