SebRam Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Etter som min forrige tråd gikk i dass etter at Vapochill Micro ikke passet til barebonen, gir jeg ikke opp så lett Desverre ble den lovende heatpipen fra Asetek for høy for kabinettet mitt, men jeg har funnet noe som jeg tror kan kjøle minst like bra! Planen min er å rett og slett fjerne det som er å fjerne av støy, men allikevel også forberede temperaturene i pc'en min. Hardware Speccs: Barebone: Shuttle XPC SB95PV2 (350W PSU)Skjermkort: ASUS x800XT PEProsessor: Intel Pentium 4 - 3.4 GhzMinne: 1GB Kingston Hyper-X (DDR2)Harddisk: WD Raptor (74GB) + en Seagate Barracuda 250GB (snart)Hva skal jeg gjøre? Jeg har tenkt til å fjerne Shuttle's eget ICE system, som altså kjøler CPU via en heatpipe, 1 x 80mm. vifte som blåser ut, og 1 x 70mm. vifte som suger inn kald luft. Disse viftene støyer da litt for mye i min mening, og hvis jeg først skal fjerne viftene, kan jeg like godt smekke opp en ny heatpipe i samme slengen! Disse kjøleproduktene skal jeg snart investere i: CPU: Swiftech MCX775-V skal da monteres på hovedkortet, med en 80mm vifte. Jeg har da valgt ut en Silen-X 14dbA Thermistor Fan (28 CFM) Kom gjerne med tips til bedre vifter hvis du vet! Viften oppå heatpipe må visst i følge Swiftech blåse nedover. Desverre må jeg ta hovedkortet ut av barebonen før montering, men regner med at det skal gå bra GPU: Zalman VF700-Cu skal monteres på et ASUS x800XT PE. Diverse: For å dra all den varme luften fra heatpipen ut, skal jeg på hver side av den gigantiske blokken feste en Silen-X 80mm vifte. Etter min plan, skal den nærmeste vifta blåse lufta ut, og den litt lengre bort suge inn kald luft. Illustrasjon; Har tegnet denne illustrasjonen i Paint, bare sånn for å vise akkurat hva jeg skal gjøre Hvis du ikke forstår planen min, så er det bare å spørre Hvis jeg tør OG skaffer verktøy, skal jeg også kutte ut viftehull til en 80mm vifte som skal sitte rett ved minnebrikkene der på illustrasjonen Jeg lagde da denne tråden fordi jeg trenger tips, tilbakemeldinger og muligens litt hjelp, så hadde vært flott hvis flest mulig bidro med litt entusiasme Så hva er deres tanker/meninger bak dette? (Hvis det er av interesse kan jeg helt sikkert smekke opp en worklog av det hele, avhengig av hvor mange som er interessert) Endret 5. august 2005 av SebRam Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Da har jeg bestilt varene! 1 stk. Artic Silver 5 kjølepasta1 stk. Swiftech MCX775-V CPU kjøler.1 stk. Zalman VF700-Cu GPU kjøler.1 stk. Silen-X 80mm. Thermistor vifte.2 stk. Silen-X 80mm. blå LED vifte. Gleder meg til å modde nå! Endret 5. august 2005 av SebRam Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Blir sikkert stilig dette her, alltid like gøy å se folk som modder sin barebone. har jo selv gjort noe lignende, sjekk det ut her.. Ellers blir det spennende å se hvordan den nye kjøleblokken vil passe inn. Den vil vel blokkere PCI-sporet antar jeg, men blir alikevel gøy å se. Lykke til med modingen, og post masse bilder Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Dette prosjektet er vel egentlig nedlagt. Det medfølgende hovedkortet har spesial-borret hull kun for deres ICE heatpipe, så heatpipen passet ikke til hovedkortet. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Det var virkelig trist å høre. Har du vurdert å borre nye hull i kjøleren, tilsvarende de som er på hovedkortet? det skulle vel fungere. Jeg vet om mange som har skiftet sine ICE-system med "standard" kjølere, så hvorfor skulle det ikke skulle gå ann å ordne noe med ditt system? Dessuten vil det vel ikke være noe i veien for å montere de 80mm viftene du har kjøpt, økt lufthjennomstrømning er jo alltids positivt, og vil påvirke alle komponentene i pc'en. Endret 30. august 2005 av Wazu Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Tar ikke sjangsen på å gjøre noe slikt. Jeg har bestemt meg for å kjøpe et WaveMaster kabinett, nytt HK og ny PSU, så flytter jeg over bare alle komponentene, og selger barebonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå